Reporter

Losi - Xcelorin BL ESC with PC interface

80 posts in this topic

_JN13936.jpg

During ROAR Nationls, Team Losi driver Matt Howard was running a soon to be released Losi Xcelorin BL ESC. Included with the speedo is a PC interface tuning program to help you fine tune your ESC. Possible adjustments using the interface program are...

- LiPo Cut-off

- Choose to have reverse or brake

- throttle limit (tone it down for a beginner driver)

- Motor timing

- Initial acceleration

- Braking percent

- drag brake

- Crystals or Spectrum Spread

- Infinite throttle/brake curve adjustment

- Regularly Update the Interface program with firmware updates from Losi

- Available at the end of April

_JN13935.jpg

sensoredHdr.gif

The Xcelorin Sensored line offers the ultimate in brushless features for applications like rock crawling and competition racing where the precision of the sensor is desired. Outside of competitive events, there are still advantages of utilizing the technology an Xcelorin Sensored system offers: no rotor cogging, no throttle/brake delay, on demand torque at low speeds and precision communication between the ESC and motor. Our Xcelorin Sendored systems also include the advantage of an Advanced Quick Programming Card (QPC) for track-side programming convenience.

See All Sensored Combos

sensoredCombos.png
sensoredMotors.png
sensoredESCs.png

Click pictures

Sensored Combo

The Xcelorin Sensored combos combine the performance features of the two components below for a precision sync between the motor and ESC for the power and response needed for todays R/C competitions. The ROAR Approved combos are available in 3.5T, 4.5T, 6.5T, 10.5T, 13.5T and 17.5T ratings.

Sensored Motor

The ROAR Approved Xcelorin Sensored brushless motors offer performance designed features like a neodymium sintered rotor, precision ball bearings, low profile solder tabs and an included sensor cable. No matter the 1/10-scale application Xcelorin Sensored has you covered with the following turn ratings; 3.5T, 4.5T, 6.5T, 8.5T, 10.5T, 13.5T and 17.5T.

Sensored ESC

The feature packed Xcelorin Sensored Electronic Speed Control holds nothing back when it comes to performance. With the included computer software interface the Sensored ESC can be set and turned to any application, condition and driving style to give you an advantage over the competition. An advantage of the Xcelorin ESC is the ability to use the Quick Programming Card to make select setting changes without the need of a computer whether it be track side or far from civilization.

Advanced QPC

An Xcelorin advantage: the Advanced Quick Programming Card (QPC) allows adjustments of certain settings of the Sensored ESC without the need of a computer. At the track or tuning in a parking lot and need to make an ESC setting change? No worries use the QPC to make those adjustments and get back to the competition. Some of those adjustable settings include voltage cut-off/battery type, motor timing, throttle limiting, brake settings and more.

sensorlessHdr.gif

An Xcelorin (sensorless) brushless system is a simple and affordable upgrade for 1/36, 1/18 and 1/10-scale vehicles to achieve quicker acceleration, higher speeds, and longer run times with the added convenience of being virtually maintenance free. Our sensorless line is loaded with premium features including: USB interface (1/18 and 1/10-scale systems only) with programming software provided, neodymium sintered rotors, high-quality tabs and connectors. Our Xcelorin systems also include the advantage of a Quick Programming Card (QPC) for maximum convenience (see details below).

36scaleSensorless.png
18scaleSensorless.png
10scaleSensorless.png

Click pictures

Sensorless Combos

With the purchase of an Xcelorin system combo all the guess work is removed for finding an appropriate component match. Xcelorin offers combos for 1/36-, 1/18- and 1/10 scale vehicles in multiple Kv ratings to suit your particular need and desire.

Sensorless Motors

The 1/36- and 1/18- scale motors come pre-wired with gold-plate motor leads for efficient power transfer from the ESC. The 1/10-scale brushless motor features protected solder tabs due to the nature of 1/10-sacle applications. The Xcelorin Sensorless motors are available in a wide variety of Kv ratings: 1/36-scale 8750Kv and 10250Kv; 1/18-scale 6000Kv, 7400Kv, 8200Kv and 9400Kv; 1/10-scale 4800Kv, 6400Kv and 7500Kv ratings.

Sensorless ESC

Specific to their scale applications, the Xcelorin sensorless Electronic Speed Controls all have the advantage of having certain settings adjusted with the use of the QPC. All ESCs are soldered and pre-wired with gold-plated connectors and offer one-touch set-up with the ability to operate on NiMH or LiPo battery packs.

Sensorless QPC

An Xcelorin advantage: the Quick Programming Card (QPC) allows adjustments of certain settings of the ESC without the need of a computer. At the track or bashing in the park and need to make an ESC setting change? No worries use the QPC to make those adjustments and get back to the action. Some of those adjustable settings include voltage cut-off/battery type, throttle limiting, brake settings and more. QPCs vary between scales.

- Regularly Update the Interface program with firmware updates from Losi

Oulah!!! deux coup sur coup!!!!

bonjour,

pour un buggy 4*4 (B44) du team asso quel combo choisir et quel pignon prendre avec1/10-scale 4800Kv, 6400Kv and 7500Kv ratings?

Il a vraiment utilisé ce contrôleur ? Parce qu'en regardant le cablage du brushed on peut se poser la question.

Sur la 1ère photos de l'intérieure de l'auto le contrôleur sort 3 fils vers le moteur (orange, bleu et jaune) + le fil du capteur. Ok montage brushless classique.

Mais sur les photos du XXX : 2 fils rouge et bleu pour alimenter le moteur brushed. Sauf erreur de ma part, il devrait y avoir 2 fils sur un pôle et le 3ème sur le 2nd si il utilisait un contrôleur brushless pour alimenter son moteur brushed.

ca me laisse penser qu'il rouler avec un autre contrôleur en brushed. J'ai tout faux ?

Bonjour,

quelqu'un a-t-il essayé le 1/10 xcelorin sensorless de losi et/ou le 1/10 sidewinder de Castle creation?

Merci.

Cello

Salut,

J'ai un ensemble losi sensorless xcelorin 4800 et j'en suis tres content.

A peu pres equivalent à un Novak GTB 6.5.

Par contre je lui reproche du cogging lors de demarrage lent et à tres basse vitesse (bien que tres rarement amené à l'utiliser comme ça)

Je l'ai monté sur mon B4 puis maintenant mon T4 et je ne suis franchement pas déçu.

De plus la carte de programmation est geniale de simplicité et le vario est ventilé d'origine.

Bonjour

J'ai acheter un vario brushless losi Xcelorin avec interface PC .

Le probleme c'est que lorsque je connecte dans un premier temps l'adapteur USB permettant de relier le vario o pc il me demande les drivers ( jusque la rien d'anormal )

Le pc cherche sur le CD fourni avec le vario mais il me dit qu'il trouve rien . J'ai reessayer plusieur fois , impossible d'installer les drivers !!

J'ai vista sur mon pc .

Si quelqu'un a eu une experience similaire ou une idée a mon probleme je suis preneur .

Coordialement

à prioris, je dirais que vista fait encore des siennes.

mais fais une tentative en désactivant tes pare feux et autres antivirus.

j ai eu l occasion de monter ce vario la semaine passée en touring et franchement rien à redir.

Hyper facile à programmer avec la carte fournie et le programme est d une simplicité extreme.

Au niveau per, je dirais qu il est comparable à la concurrence haut de gamme mais pas adaptable brushed

ce qui justifierait peut etre son mini prix.

Merci de ta reponse mass

J'ai deja desacter tout mes anti machin, anti virus et par feu desactiver et rien a faire .

Coordialement

ton cd n est pas compatible vista tous simplement? regarde si les drivers sont pas que pour xp

Comme le dit Nocif, peut etre le CD qui ne va pas.

Jettes un coup d'oeil sur le site de Losi, tu as une page dédié > ICI.

Tu peux retelecharger les pilotes pour essayer de reinstaller. Par contre, désactive bien ton antivirus avant l'installation.

Le programme est prévu pour XP ou plus donc vista doit aller.

(Par contre, je pense que vista doit etre à jour, notamment avec le SP1 pour que ca fonctionne, Microsoft a corrigé des pb d'incompatibilité)

petite question en passant - c'est du matos hobbywing, non (le contro y ressemble)

Paul

Bonjour tout le monde

Mon probleme est informatique , les pilotes de l'adaptateur n'existe pas pour Vista . Y'a plus qu'a trouver un pc sans vista :)

Merci encore de vos reponses .

Coordialement

Je peux vous faire un retour d'utilisation du xcelorin sensorless 4800 utilisé sur B4 ou T4 : un bonheur à programmer sur le terrain (avec la carte)

Aussi rapide sinon plus que le Novak GTB 6.5 de mon pote sur son T4

Juste à deplorer leger cogging à vitesse extremement faible et acceleration tres lente (le truc qu'on ne fait jamais de toute façon)

Le vrai reproche : j'ai bousillé le roulement arriere à cause d'une session dans les dunes en T4 avec paddle et apres demontage, il s'avere qu'on ne peut demonter la partie arriere du moteur car 3 vis semblent cachées par des plots de soudure (peut être avec de la tresse à dessouder, mais j'en doute)

Du coup, pour un roulement à quelques euros, j'ai le moteur complet à changer !

Si jamais quelqu'un a deja reussi à acceder au roulement arriere, je suis preneur de la technique.

J'ai envoyé un mail à losi et suis en attente de reponse.

ca cogge a bas regime, pour du sensored???

Paul

Je suis en sensorless

Bonjour

Hier je suis allé tester ma pro10 crc . La config était , vario losi Xcelorin , moteur bl Orion 4t et lipo 3600 2s 25c .

Lorsque j'ai tester la voiture , dès que je met gaz violament ca coupe et la voiture roule a faible allure , obilger de donner un coup de frein pour pouvoir repartir . Au bout de trois tours ainsi la vario etait chaud chaud chaud .

D'ou cela provenir ?

Le vario est indiquer comme pouvant passer jusqu'a 3.5 en 7.4 .

Je roulais sur moquette .

Cordialement

ton vario ne serait il pas en config nimh ?

Ce qui expliquerait peut etre la coupure au démarrage.

Sinon peut etre un souci au niveau du capteur

Pour ce qui est de la chauffe du vario, peut etre la ratio pas tres adapté.

Pro10 + 4T + 2S = yeeeeeehaaaaa!!! tu nous fais des videos (une fois que ca marche? ) ;)

Paul

Salut Paul

Pour ce que j'ai pu voir avec le 4t ( enfin entre deux coupure ) c'est totalement monstrueux , facheuse tendance au wheeling a la remise des gaz :D

Sinon pour mon problem , je suis bien en mode lipo . Sinon apres mes mésaventure j'ai décider de mettre un 10.5 ( loin d'etre ridicule ) et le probleme revenai mais que tres rarement . Je decide alors de m'areter et de verifier le cutoff . Il etait regler a 7v , je le baisse a 6.3v et la plus aucun probleme .

Le probleme pouvait il venir du cutoff trop haut ?

Cordialement

Pas etonant que ça aie coupé si tu avais le cut off à 7V je te conseil de le baisser jusqu à 6V pour ne pas etre ennuyé

Hello tout le monde.

J ai équipé mon tc4 avec un xcelorin 4.5 avec capteur.Je ne vois pas de différence par rapport a un moteur 'classique' mise a part une grosse puissance,réglages sur le vario hyper facile,entretien moindre et la j'ai pas dit inexistant!!! lollll

De plus la construction de ce moteur est parmi les meilleures!!

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now