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Hot Bodies Cyclone D2

41 posts in this topic

L'information court depuis un moment que Hot Bodies prépare un buggy 4x2 (Cyclone D2?) mais cela est confimé par des sources anglophones et des pilotes officiels, la voiture devrait être visible au salon de Nuremberg

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est ce que la partie centrale est en métal ?

Et bien il me semble, un peut a la facon TT 1/8 chassis métal avec bavettes latérales .

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The D2, Hot Bodies long awaited 2WD buggy has been rumoured for a while, and was finally shown today at the Nuremberg ToyFair. We managed to get some exclusive shots of the car:

The Hot Bodies D2 features a 3mm alloy main chassis plate with plastic side pods screwed along its length, to add stiffness and a location for the electrics. The alloy extends to the front, forming the required 'kick up' - and all the way to the rear for the gearbox and suspension mounting.

The chassis is slotted for traditional cells and uses plastic trays to protect them. 7 slots mean more positions are available, combined with similar plastic trays to the D4 which allow fore/aft movement by turning them 180 degrees.

The car uses 2 piece front and rear shock towers - the same carbon fibre part on either side braced against the bulkhead and main chassis at the front, and a similar arrangement at the rear. You only have to replace half a shock tower!

The car in the photos sports D4 dampers but the final car will use the updated & simpler design of the D4 Worlds dampers.

HB have new metric front wheels - and accompanying wheels from the D4 at the rear using a large Hex just like the D4, so should be able to use Losi style wheels at the rear like the D4 can.

d2oople02.jpg

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d2oople03.jpg

d2oople04.jpg

http://www.oople.com/forums/showthread.php?t=8015

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En français:

Chassis de 3mm en aluminium plié sur l'avant.

Support amotisseurs avants et arrières en 2 parties symétriques, si casse, une pièce à changer avec une dans les pièces de rechange car se monte aussi bien à droite qu'à gauche.

Jantes Losi montables à l'arrières

Montage de roues avants métrique

7 encoches pour les accus, protection par des pièces plastiques

Les amortisseurs des photos sont ceux du D4, les définitifs seront ceux du D4WE

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c'est pas vilain mais ça manque de quelques petites factory's options si chère a asso

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manifique je pense mon prochain achart si elle n'est pas trop cher

Le D4 Hotbodies n'a pas était vendu trop cher, donc on peut espèrer un prix raisonnable pour ce 4x2.

En tout cas, ça fait plaisir de voir que les constructeurs s'intéressent a nouveau au tout-terrain électrique.

Aprés les annonces de Serpent et de Schum qui sortent chacun un 4x4, c'est au tour de Hotbodies de nous dévoiler sont nouveau 4x2.

A qui le suivant...

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je me demande comment l'intérêt de pratiquer le thermique peut subsister avec tous ces nouveaux trucs fous en électrique.

Toutes les semaines il y a un nouveau truc super super excitant qui sort, je me dis :"ah ça n'arrive pas souvent mais là ça pourrait valoir le coup de se laisser tenter"... heureusement je tiens bon, enfin mon ccp tient bon...

au tout début j'étais tiède pour ce d2 mais il est bien vu ... surtout quand on voit le mal que certains se donnent pour lester la partie centrale de leur 4x2 pour des lipo. Là une partie du job est faite, c'est bon pour le cg ,ça recentre le poids, l'entretien est peut être un peu plus facile avec les bavettes...

bon c'est pas grave j'attends le x7 xfactory. ou alors je .... etc.:youpi::youpi::youpi::youpi::youpi::youpi::youpi::youpi::youpi::youpi::youpi::youpi::youpi::youpi:

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en plus il y a beaucoup de pieces qui viennent du 4X4 en regardant les photos ,sauve servo,triangles arrieres ,amortisseurs , bien tout ça....

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en plus il y a beaucoup de pieces qui viennent du 4X4 en regardant les photos ,sauve servo,triangles arrieres ,amortisseurs , bien tout ça....

C'est clair, au départ il surprend un peut ce D2 car il ne ressemble pas au B4 ou a ces clones...

Mais quand on y regarde de plus près, finalement on s'aperçoit qu'il y a tout un tas de petit détail qui peuvent rapidement en faire une voiture trés intéressante.

Et pour ceux qui doublent les catégories 4x4 et 4x2, avec les pièces comunes aux deux voitures, c'est autant d'économie de faite pour le stock de pièces.

Vivement les premiers essais...

;)

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Cyclone D2 2WD Buggy!

Hot Bodies will be releasing a Pro-level competition 2WD buggy in time for the summer racing season!

The Cyclone series of racing cars has been at the top of their game since their release. With an IFMAR World Championship title, plus national, European and DHI Cup wins for the Cyclone Touring Car, British National Championship and International Indoor Championship titles for the Cyclone 12 and a top 10 finish at the IFMAR Electric Off-Road World Championships for the Cyclone D4, there aren't that many more classes for Hot Bodies to dominate!

The Cyclone D2 is set to conquer the electric 2WD buggy class around the world. In development for over a year and designed with strength, tuning, maintenance and compatibility in mind, the Cyclone D2 will revolutionize 2WD off-road!

The first thing you'll notice is the aluminium main chassis. This chunk of machined 7075-series alloy serves as the backbone of the Cyclone D2 and also as a solid mounting point for all the critical components of the buggy. The battery tray can fit standard 6 or 7 cell sub-C batteries or any hard case Li-Po pack designed for RC cars, held in place with large thumbscrews for a secure fit. By using stiff foam padding and offset cell trays you can easily alter the weight balance of the buggy for increased steering or more traction.

At the front end, you'll find a unique split shock tower that securely mounts the shocks in place using one of 5 shock mount locations. Three mounting locations on the suspension arm give you a multitude of tuning options, and vertical camber link ball studs on the front steering hub allow you to quickly make roll centre adjustments.

At the rear the suspension setup is similar, with a split shock tower, 5 upper shock mount locations and 3 more on the arm. The rear hubs also feature quick roll centre tuning with vertical ball stud mounting, and CV-style driveshafts get all the power from the motor to the drive wheels.

The 3-gear transmission and motor are mounted in the traditional manner, behind the shock tower, to fit the driving style of nearly all off-road racers. Carbide diff balls and long-wearing components inside the diff and transmission reduce maintenance times and make sure that all the power from the motor gets to the ground.

The shocks at both ends use hard-coated, threaded aluminium bodies with upper and lower threaded caps and titanium nitride-coated shafts for long life and durability.

The wing can be mounted either high or low to enhance traction or speed, depending on the needs of the track.

In development for over one year

Track-tested by World Champions

7075-series aluminium main chassis

Fits 6-7 cell NiMH battery packs or RC Li-Po packs for maximum versatility

Battery held in place with thumbscrews for secure fit

Maximum versatility out of race-optimized suspension

Hard-coated, threaded shock bodies for fast adjustment

Upper and lower threaded shock caps for quick rebuild times

Unique split front & rear shock towers with 5 upper and 3 lower mounting points

Vertical ball stud links for simple roll centre changes

Three-gear transmission for optimal drivetrain efficiency

Aerodynamic fitted bodyshell with scoops and cooling vents

High downforce wing can be mounted high or low for best effect on the track

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Hod Bodies new two wheel drive electric buggy - the D2 - has finally been seen in public this past week over in the USA. The car was raced last weekend in preparation for this weekends Hot Rod Hobbies Shootout - 27-29th June.

Team drivers Travis Amezcua and Jesse Robbers, along with Adam Skelding from England who actually designed the car for Hot Bodies - will all be racing the car at the shootout. Adams car is the one shown in the photos - kindly sent over from the event! The refinements and details are still to come, but Hot Bodies haven't been sitting still since the prototype first appeared earlier this year.

The car still uses the alloy main chassis and moulded side 'pods' - but the 2-piece towers are replaced with more conventional 1-piece designs. The most striking thing without looking under the body, is the body shell itself, which has never been seen in public before. This is clearly designed to match its 4WD sibling, the D4.

Thanks to Adam for sending the photos. Adams paint is by Tels Shells.

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ah ben on va voir le potentiel de l'auto!!!!

En tous cas je l'avais pas encore vue elle est très belle cette TT!!!

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Bonjour, Il y aura t'il une version Truggy de ce magnifique cyclone D2? J'arrete le TT 1/5 et je compare un peu tous les modèles 1/10 Truggy afin de changer de monture.

Merci

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Bonjour, Il y aura t'il une version Truggy de ce magnifique cyclone D2? J'arrete le TT 1/5 et je compare un peu tous les modèles 1/10 Truggy afin de changer de monture.

Merci

Le buggy est encore à l'état de prototype, du moins pas encore commercialisé. Une version Truck est peut être à venir mais HPI/HB a déjà un truck, le E-firestrom.

Il n'y a pas de truggy (truck 4x4) en électrique, seulement des 4x2 basés sur les buggies: T4 issu du B4, XXXCRT issu du XXXCR, les prochains RB5T ou RT5 basé sur le RB5 et X60 dérivé du X6.

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Merci pour ta réponse, j'avais déjà reperer certains des modeles que tu cites. Le HPI ne me tente pas trop. Par contre je ne connaissais pas le X60 ainsi que le nouveau Kyosho. J'aime bien le X60 avec son moteur un peu mieux protégé et une repartition des masses recentré. Il faut d'abord que je vende mon TT 1/5 Lauterbacher et ensuite je ferais un choix définitif...

@+

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Attention le x60 n'est pas encore dispo et c'est un kit de conversion

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Ok merci. mais un kit de conversion de quel modele? le X6?

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