midex

Novak GTB et ses moteurs

748 posts in this topic

ok merci donc je vais essayer avec ma couronne 150 et un pignon de24 =10.5

merci

Mais ça dépend de la piste! Ca ne veut rien dire il faut mettre 10.5 (ou autre); speed rcj se plaint de me pas avoir assez de pointe, il faut donc tirer un peu plus long que son 10.2 (et mettre des vrai packs mais ça c'est autre chose, entre un 3000 et un vrai pack c'est passer d'un 4.5 à un "3", enfin dans la limite ou le !) A titre indicatif les rapports moyens à utiliser avec un 4.5novak sont : 10.5 sur peite piste indoor, 10 sur piste indoor moyenne (type rumilly) 9.5 sur piste extérieure difficile (comme maspach), et 9 sur piste longue

Voila je me suis mis au drift avec ma TRF415 MS équipé d'un brushless GTB 5.5, le probleme et que l'accéleration et beaucoup trop violente faisant faire a la voiture beaucoup de tete à queue ! ainsi sur les conseils de DT10 je voudrais régler le set up du GTB pour avoir une accélération plus linénaire ...mais comment fait on ????

MERCI :)

Le meilleur moyen c'est encore de mettre de l'expo sur ta radio!!

y 'a aussi le truc que hpi a mis en vente, c'est comme un giro je crois..... je sais plus comment ç s'appel :D

ca sert pour la direction, pas l acceleration.

oups pardon ;)

Le meilleur moyen c'est encore de mettre de l'expo sur ta radio!!

Oui M@t mais je pense qu il faudrais déjà qu il se cale sur un bon set-up de base. Je ne connais pas le GTB mais je suppose qu il doit avoir plusieurs set-up de base enregistrés comme les autres vario,non? Donc si c est le cas, il faudrais je pense lui expliquait la manip a faire et lui indiquer un profil bien linéaire.

@++ et bonnes années a tous.

Voila suite aux nombreux conseils de DT10 (merci au passage) je me mets au Drift et j'ai besoin d'un moteur 17T et il m'a dit que j'avais pas besoin d'investir dans un nouveau vario puisque le GTB fait aussi brushed mais j'ai essayé de souder le GTB sur un petit mabushi 540 pour justement voir si ca passait (pour m'éviter d'investir dans un nouveau vario) et rien ne s'est passé ! je n'ai peut etre pas soudé les bons fils car le GTB compte 3 fils A,B et C et je savais pas trop lesquels souder sur la borne positive et négative du mabushi ! mais en dépit de mes efforts le mabushi n'a pas tourné une seule fois *pendu* le A c'est +, le C c'est - je ne sais pas ... alors quels fils souder du vario , et ou sur le moteur ? :confused:

encore une fois merci...:apploo: :i :) :winner: :! :noir: :carre:

sur le GTB tu peut réglé que le début de gachete en ce qui conserne l'accélération

j'ai la traduction de la notice en français en format pdf

envoi un mail à chrlsdim@aol.com et je te l'enverai

ah oui une dernière tite question, comme mon usage avec le GTB et le moteur 17T sera pour du Drift faut il mettre un module Schottky ??? car je suis aller voir sur Teamnovak.com et j'ai eu un peu de mal avec l'anglais ...meme aider du traducteur qui traduit moyen-moyen... en gros j'ai compris que c'était obligé mais valé mieux si on freine beaucoup et souvent ...et puis si il en faut? une diode suffit ??? pour un 17 T ...et pour un mabushi 540 de base une diode et vraiment nécéssaire ?

Donc Schottky ou pas pour du DRIFT ? :) :)

Elle est clairement inutile sur un mabushi de base et n'est, je pense, pas vraiment indispensable sur un 17 tours (qu'on me corrige si je me trompe), l'effet se ressent bien plus clairement sur un moteur plus "méchant". Mais dans tous les cas, comme il existe des diodes 55A, une seule doit être largement suffisante pour cet usage.

Je doute que tu voies vraiment la différence.

salut je la voudrais aussi la notice en francais please.:pp:

un brushless deteste tourner a vide... il chauffe vite et fort..

Monte le sur ta caisse, avec le bon rapport et regarde a nouveau..

Irvine, CA – January 29, 2007 – Novak’s Velociti series motors are looking more and more alike these days as upgrades to the brushless line are implemented. Recently the Velociti 4.5R, 5.5R, 6.5R, and 7.5R motors have each been equipped with the same high-performance rotor that the Velociti 3.5R motor currently features: the Novak ROAR-approved Nickel-plated Sintered Neodymium rotor. The rotor, which is ideal for use with any and all applications, can now be found on each of the five Velociti motors. In addition, the motors in each of the five GTB/Velociti brushless systems also sport the upgraded rotor. The high-performance rotor provides many benefits, including:

Ø Significantly increased magnetic strength for improved throttle feel

Ø Improved, stronger motor braking power

Ø Improved performance in higher temperature conditions

Ø Improved motor acceleration and power

Ø Higher efficiency

Ø Lower current draw

Ø Nickel-plated for a long lasting, smooth, clean finish

Ø ROAR approved

In addition, the Velociti 5.5R, 6.5R, and 7.5R brushless motors now feature a set of ribbed aluminum end bells (the same end bells currently used on the Velociti 3.5R and 4.5R). The lightweight aluminum end bells not only make the overall weight of the motor lower, but the ribbed design also acts as a heat sink by efficiently removing excessive heat from the motor.

To find out which motor or motor system is best suited for you, see the following recommendations:

Ø #3000 GTB/Velociti 3.5R System is ideal for customers wanting the fastest brushless motor and for top-level competition touring car applications.

Ø #3001 GTB/Velociti 4.5R System is ideal for competition touring car applications.

Ø #3002 GTB/Velociti 5.5R System is ideal for touring car and high-traction off-road applications.

Ø #3003 GTB/Velociti 6.5R System is ideal for off-road and low-traction applications and faster than Velociti 7.5R.

Ø #3007 GTB/Velociti 7.5R System is ideal for off-road and low-traction applications.

Like all Novak brushless motors, each Velociti motor is designed and manufactured in the U.S.A. Each motor is factory hand-wound and is put through rigorous testing, including a final dyno test to ensure that each Velociti motor meets Novak’s rigid specifications.

Other great features of the Velociti motors include a convenient Solder Tab System for easy wire replacement; Sensor-Based Technology for excellent starting torque, low-speed drivability, and smooth acceleration; an extra durable, rugged Oversized Front Bearing to help extend motor life; and Thermal Overload Protection (when used with Novak brushless ESCs) that allows pack after pack to be run without fear of damaging the motor, battery, or speed control.

RETAIL PRICE INFORMATION

Ø #3403, 3404, 3405, 3406, 3407 Velociti Racing Brushless Motors................... $129

Ø #3000 GTB/Velociti Brushless System 3.5.................................................... $475

Ø #3001 GTB/Velociti Brushless System 4.5.................................................... $454

Ø #3002 GTB/Velociti Brushless System 5.5.................................................... $444

Ø #3003 GTB/Velociti Brushless System 6.5.................................................... $444

Ø #3007 GTB/Velociti Brushless System 7.5.................................................... $444

VELOCITI BRUSHLESS MOTOR FEATURES

Ø Sensor-based for excellent braking and low-speed driveability

Ø High-performance Nickel-plated Sintered Neodymium rotor (ROAR-Approved!) for maximum motor acceleration, braking power, and performance in high-temperature conditions

Ø Oversized front bearing for increased load handling and bearing life

Ø Lightweight ribbed aluminum end bells

Ø Provides approximately 20% longer run-times compared to brushed motors

Ø Specifically designed for R/C vehicles

Ø Direct-Solder Wiring Tabs for flexible soldering options

Ø Minimal maintenance

Ø User-replaceable rotor, front end bell/bearing, and rear bearing

Ø Thermal Overload Protection (when used with a Novak brushless ESC)

Ø No cogging

Ø Factory hand-wound and race-tuned

Ø Developed and manufactured in the USA by Novak.

VELOCITI BRUSHLESS MOTOR SPECS

Ø Turns:....................... 3.5 (#3403), 4.5 (#3404), 5.5 (#3405), 6.5 (#3406), 7.5 (#3407)

Ø Design:..................... Sensor-based

Ø Input Voltage:............ 4-6 cells (1.2 V/cell or 4.8 – 7.2 total volts)

Ø Magnet: ................... Nickel-plated, Sintered, high-strength Neodymium

Ø Watts:...................... 490 (#3403), 415 (#3404), 380 (#3405), 340 (#3406), 275 (#3407)

Ø KV (unloaded):........... 10,500 (#3403); 9,000 (#3404); 7,400 (#3405);

6,400 (#3406); 5,800 (#3407) RPM/Volt

Ø Motor Size: ............... 540 Size: 2.08” L X 1.41” D (52.8 x 35.8 mm)

Ø Motor Weight: ........... 6.61 oz. (187 grams)

Ø Shaft Diameter: ........ 0.125” (3.2 mm) [accepts all existing pinion gears]

Ø Bearing Size:............. 1/2” x 3/16” (12.7x4.8mm)

Ø Timing Ring............... Black

Ø Protection:................ Thermal

3404_Velociti4.5_140px.jpg

Irvine, CA – January 29, 2007 —While spread spectrum or DSM (Digital Spectrum Modulation) technology has only been in the R/C industry for a few years, it has gained quite a following due to its ability to offer racers freedom from radio interference. Novak is the first to acknowledge this with products specifically designed to take full advantage of DSM technology. Novak’s response is the first speed controls optimized for spread spectrum transmitters: the #1711 GTB Spread Spectrum Brushless/brush ESC and the #1715 GTB 4-Cell Spread Spectrum Brushless/Brush ESC.

Always a technological leader, Novak has upgraded the GTB ESC to work with spread spectrum systems from manufacturers such as Spektrum™, Nomadio™, and Futaba™. Since DSM uses a much higher frequency, 2.4Ghz to be precise, this has allowed Novak to finally unleash the full potential of the GTB speed control. Both new GTB models now have significantly faster MOSFET switching speeds, which provide improved performance and cooler operating temperatures. In short, the ESC gets power and increased operational efficiency at the same time!

MOSFET switching speed is a key feature for the spread spectrum specific GTBs. The MOSFET switching speed is not just the frequency of the ESC, it’s actually how fast the ESC’s MOSFETs turn on and off. With regular radios, ESCs are limited by how fast they switch on and off. If it switches too fast, the radio system will experience interference. With DSM this is not an issue. Novak Engineers have been able to take full advantage of this great new technology and now offer a high-speed switching GTB for all the spread spectrum/DSM users. While users should not expect a huge difference in feel or driving style, they will notice improved motor operation and lower ESC operating temperatures.

While Novak’s two new GTB models have been equipped to work with spread spectrum technology, all of the same great Novak features have been left intact, including six throttle profiles (5 brushless, 1 brushed). These versatile ESCs are compatible with all Novak 540-size sensored brushless motors, and have no brushed motor limit. A user-friendly interface along with 4 different color status LEDs make programming the GTB extremely easy. The brushless mode has 4 adjustable parameters, including Minimum Brake, Drag Brake, Deadband, and Minimum Drive. The brushed mode is fully programmable with all of the adjustments of the brushless mode, plus adjustable Drive Frequency. The GTB also uses exclusive lightweight MOSFET technology, which have the lowest ‘RDS On’ value, and which allows the speed control to have the highest power density.

Both the #1711 GTB Spread Spectrum Brushless/Brush ESC and the #1715 GTB 4-Cell Spread Spectrum Brushless/Brush ESC are scheduled to ship March 2007. The list price is $325.

GTB SPREAD SPECTRUM BRUSHLESS ESC FEATURES:

Ø Optimized for use with Spread Spectrum Transmitters for improved performance and cooler operating temperatures

Ø Compatible with brushless and brushed motors

Ø Includes five brushless throttle profiles (#1711 has 3 forward/brake and 2 w/reverse; #1715 has 4 forward/brake specific for 4-cell racing and 1 w/reverse)

Ø Includes one fully-adjustable brushed throttle profile (forward/brake)

Ø 4 Adjustable Parameters: Minimum Brake, Drag Brake, Dead Band, and Minimum Drive, as well as Drive Frequency (In Brushed Mode Only)

Ø User-friendly programming interface with 4 status LEDs

Ø Novak’s One-Touch Set-Up (still the easiest)

Ø Gold-Plated PCB Direct-Solder Wiring Tabs

Ø User-replaceable input and switch harness (#1711 is plug-in style; #1715 is re-solderable)

Ø Thermal Overload Protection

Ø Water-resistant case

Ø Factory-installed power capacitor module

Ø #1711 includes clear cooling fan (30x30x8mm) mounted on factory-installed heat sink

Ø Radio Priority Circuitry

Ø Polar Drive Circuitry

Ø Designed, manufactured, and tested in the USA

GTB SPREAD SPECTRUM BRUSHLESS ESC SPECS:

Forward/Reverse....................... Forward/Brake/Reverse (Brushed mode is Forward/Reverse)

Input Voltage............................ 4-6 cells (#1711); 4 cells (#1715) Ni-Cd/Ni-MH cells (1.2V/cell or 4.8-72. total volts)

On-Resistance.......................... 0.00040 ohms (brushless)*, 0.00013 ohms (brushed)*

Footprint.................................. 1.16” x 1.49” (29.5 x 37.8 mm)

Weight..................................... 1.36 oz / 38.6 g (#1711); 1.01 oz. / 28.5 g (#1715)

Rated Current........................... 540 amps per phase (brushless)*, 1620 amps (brushed)*

Braking Current........................ 540 amps per phase (brushless)*, 1620 amps (brushed)*

Power Wires............................. 16-GA (#1711); 14-GA (#1715)

BEC........................................ 6.0 volt/3.0 amp

Motor Limit............................... Any Novak 540-size brushless motor; No brushed motor limit

Discrete Steps.......................... 1024 Forward; 1024 Reverse

Battery Plug............................. None

Motor Plug................................ None

Drive Profiles............................ 6 (5 brushless, 1 brushed)

Status LEDs............................. 4

*Mosfet rating at 25 degrees Celsius junction temperature

Spektrum is a registered trademark of Horizon Hobby, Inc.; Nomadio is a registered trademark of Nomadio Inc.; Futaba is a registered trademark of Futaba Corporation.

Pour ma part sur le rc10 t4

jai le 4.5 avec le GTB

je tourne en 84 / 14

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now