Reporter

Cyclone D4 (TT1/10 Hot Bodies)

125 posts in this topic

JC011_800px.jpg

Illuzion – Hot Bodies D4 – Scoopless body Part # - 0074 (Direct fit for Hot Bodies D4 buggy)

Available immediately! Order yours today!

The Illuzion – D4 Scoopless body has gone radical and sporting a new low profile appearance. The Illuzion “Scoopless” D4 body has been dressed with a newly designed cab which incorporates a noticeably missing cab scoop.

Illuzion - Scoopless styling presents a smooth yet detailed design while incorporating many of the features from the original BJ4 Worlds Edition and B44 Hi-Flow body. Race inspired aggressive styling; Illuzionized cab and durable design are just some of the features that make the new Illuzion – D4 Scoopless body stand out from the rest.

Illuzion – Hot Bodies D4 - Scoopless – Features:

* Original Illuzion - Scoopless Styling

* Race inspired body, cab and window design (scoopless cab)

* Clear heavy-duty polycarbonate with protective film

* Window masks and detailed decal sheet

* Includes 2 – 6.5” high down force V-wings

JC012_800px.jpg

JC013_800px.jpg

JC014_800px.jpg

JC017_800px.jpg

JC018_800px.jpg

JC019_800px.jpg

JC024_800px.jpg

http://www.jconcepts.net/index.php?/jconcepts/press_details/2622#

Pas mal du tout cette carro,mais je prefere celle de la team azarashi!

The pictures below shows how I fixed the front hinge pins for coming out hitting the chassis. Just cut the hinge pin down enough to screw the set screw in.... simple

394899d1228758428-hot-bodies-cyclone-d4-ep-buggy-img_0408.jpg

394900d1228758435-hot-bodies-cyclone-d4-ep-buggy-img_0407.jpg

394901d1228758443-hot-bodies-cyclone-d4-ep-buggy-img_0406.jpg

394902d1228758452-hot-bodies-cyclone-d4-ep-buggy-img_0410.jpg

ed010491_01.jpg

Boost the stiffness of the D4 chassis with this hard-anodized 7075 aluminium alloy brace.

Designed for optimal handling, stability and extra sturdiness.

Features:

* CNC Manufactured from high quality 7075 alloy.

* Durable, cool grey hard anodised finish.

* Easy to identify markings.

* Super smooth fit.

Fit both HB Cyclone D4 and HB Cyclone D4 WCE

je me posais une question sur ce chassis, j'ai eu un b44 que j'ai trouvé tres sain.

J'ai acheté un D4 car je trouve certaines solutions sur le chassis plus interressantes (support amortisseur et gearbox séparé du bloc de triangle, chassis ultra rigide(tellement plus que le b44) mais je n'ai pas encore rouler avec.

Je me demande quelles sont les pieces a avoir en plus dans sa boite de terrain?

Par exemple, sur le b44, les seules choses que j'ai cassé ont été 2 triangles avants et 1 axe d'amorto.

Merci,

Franco

ed010501_01.jpg

Improve the performance of your Hot Bodies D4 or D4 WCE with this Lightweight WCE Slipper Set. Made from a combination of light and tough 7075 aluminium alloy as well as superlight high-grade titanium, this slipper set will not only improve performance but will last the lifetime of your car.

Features:

* Manufactured from grade 5 Titanium (6Al4V) for ultra-reliability.

* Layshaft is 40% lighter than standard item.

* Slipper hubs are CNC Manufactured from high quality 7075 alloy.

* Durable, cool grey hard anodised finish.

* Super-tight tolerances for fit and concentricity.

* Super smooth fit.

ED010501 - LIGHTWEIGHT WCE SLIPPER SET FOR CYCLONE D4

#61437 Spur Gear (85T/48pitch)

Replace your stock 80 tooth spur gear with this 85 tooth! Whether you want more punch or smoother power delivery this gear is the way to do it.

61437_000p.jpg

HB D4 et lipos.

Qui roule avec ?

Y a t'il des packs saddle qui se montent sans soucis?

salut a tous

je vient de faire l'aquisition d'un d4 a premiere vue c'est une voiture tres facile a piloter et qui s'adapte tres vite au differente surfaces .

voici ma voiture en photos a plus

l0lcg_001.jpg

logpd_002.jpg

pfdx2_003.jpg

771hs_005.jpg

9qmrz_004.jpg

xdpcb_006.jpg

3lfa8_007.jpg

a35jc_008.jpg

01.jpg

#66841LW - EU HB D4 BODYSHELL - LIGHTWEIGHT

Get faster laps in with this awesome lightweight bodyshell for your Cyclone D4 or D4 WCE!

You'll experience huge weight savings with this thinner polycarbonate version of the standard weight bodyshell for faster acceleration, better braking and improved handling.

Every HB bodyshell features clear overspray film, clear and blemish-free polycarbonate plastic, a full set of die-cut detailing decals, a range of Hot Bodies decals and large racing wing to fine-tune the performance of your new bodyshell.

HotBodies

07.jpg08.jpg03.jpg

j ai un D4 depuis peu et le meme comportement que beaucoup d autres!!!mais je cherche.empatement long l arriere se promene encore un peu.mais mieu en entree de courbe.pour la fragilite des couples coniques y a aucain soucis plus de 10 ils n ont pas bouges.les triangles avant par contre c est du consomable ainsi que le chapeau de cellule avant qui s arrache avec le support d amortisseurs!!!deja deux.sinon voiture facile en accecibilite mecanique et reagit tres bien aux reglages.

allez dans les petites annonces TT j'ai le mien a vendre :)

Désolé de remonter un "vieux" sujet mais j'aurais aimé savoir ou vous commandiez vos pièces Hot Bodies pour D4 parce c'est trés dure d'avoir des pièces en France...

Merci de me répondre par mp si ce n'est pas un magasin partenaire du site !!!

Salut Stef,

Confronte au meme "probleme" j'ai mis une annonce sur petitrc et oople pour denicher des lots de pieces D4. J'ai recu plusieurs propositions pour finalement en retenir une des US... pas facile mais ca vaut le coup quand on connait les qualites du D4

Bon courage.

Val