charles

Team Associated - Factory Team B44/B44.1

982 posts in this topic

oui voilà , resserre au fur et à mesure, le glissement va protéger ton couple, autant à l'accéleration qu'au frein

Je pense que tu as raison sur la cause !!!!

Ce WE on a roulé sur une piste très grasse , très collante et avec le slipper très serré, c'est donc effectivement le couple conique qui a fait office de slipper , on croirait mon grand-père , il n'y a plus une seule dent !!!! ;-)

Par contre une autre question, pourquoi c'est le couple conique arriere qui saute a chaque fois ?

CRYSS

Tu veux dire plus de puissance ?

C'est dut a quoi, pourquoi plus de puissance a l'arriere qu'a l'avant ?

Petite question sans rapport avec ce qui précède mais toujours concernant le B44 :

Les hexagones de roues sont de quelle largeur ??

RudeBits 'NEW' B44.1 Lipo tray with adjustable centre weight

To compliment the new B44.1 we have a new Lipo tray currently in production - first batch wll be before before Christmas.

The centre weight will be adjustable.

Please note also fits the B44 but 2 holes have to be drilled in the centre spine of the chassis. The B44.1 has them.

The new B44.1 adjustable centre spine weight and Lipo holder. A must for a B44 or B44.1 - Please note that B44 owners will have to drill 2 holes - B44.1 cars have these from factory

first batch out

la première photo ce n'est pas un B44 mais un Yokomo

je croyais fred pilote asso france

salut

moi cette voiture je la trouve pas exceptionnel et je ne vois pas ce qu'elle a de plus que la b44 normal.:grin:

a+

slt, ce n'est qu'une maj du b44 avec adaptation lipo, plus quelques améliorations.

je trouve ca plutot bien, alors que certaines marques comme x ray sortent un new kit tous les ans, chez asso tu n'as pas un chassi dépassé, il y a encore bq de gens ds ma ligue qui roulent sur le b44, moi en b44.1 je ne vais pas plus vite parce que c'est le .1.mais tout de meme une addition de petites choses qui font que c''est juste une maj. pour le b4 et t4 c'est exactement

pareil, ca n'apporte pas grd chose en terme de perf

Saddle Battery Cross Straps (pair) 40g

The new cross style to guarantee fitment to every Saddle Lipo. Each strap is 20g = 40g total the pair

Used by all top Team Drivers

saddlelipostraps40gpair1.jpg

saddlelipostraps40gpair2.jpg

saddlelipostraps40gpair3.jpg

saddlelipostraps40gpair4.jpg

B44.1 Lipo Tray with weight adjustment

The new B44.1 adjustable centre spine weight and Lipo holder. A must for a B44 or B44.1 - Please note that B44 owners will have to drill 2 holes - B44.1 cars have these from factory. Centre weights are 46g each and the Lipo holder brackets are 12g each

b441lipoholder1.jpg

b441lipoholder2.jpg

b441lipoholder3.jpg

b441lipoholder4.jpg

JConcept Illuzion - B44.1 – under-tray

Part # - 2072

Cover the bottom of the B44.1 with a replacement under-tray from JConcepts. Designed as a replacement for the kit version, the JConcepts under-tray can be painted or wrapped to driver specification and is used to protect the bottom of the chassis. In addition, the under-tray resists dirt and debris from getting into the chassis. Requires trimming and mounting. Mounting hardware not included.

Features:

* Fit to B44.1 chassis and specifications

* Clear polycarbonate with protective film

* Decal sheet

Requires trimming and mounting. Mounting hardware not included. Product sold clear.

4543-2072_800px.jpg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now