Reporter

Schumacher - Mi3

162 posts in this topic

The Schumacher Mi3: The First Next Generation Touring Car.

Once in a great while an innovation occurs that so completely improves upon what is available that it sparks a change from one way of thinking to another. It's a revolution, a transformation, a metamorphosis where old ideas are left behind and a new way of thinking takes over.

The Schumacher Mi3 is the first next generation touring car. It will set new standards for 4WD electric touring car design. Featuring a host of design innovations and a unique ultra modern look the Mi3 will be the car to beat at race tracks around the world and the benchmark all new touring cars will be compared to.

· Ultra low top deck design for lower centre of gravity.

· 2mm Aerospace carbon fibre chassis and top deck.

· Efficient transmission with twin Kevlar belts and precision CNC pulleys.

· Alloy eccentric adjusters for optimum belt tension.

· Easy diff height adjustment to allow changes in drive shaft plunge. This can be used to increase or decrease traction.

· Industry first static layshaft with ultra low rotating mass gear pulley assembly.

· Quick release diffs – Just 2 screws!!

· Super easy to work on design.

· Designed optimised for 4, 5, 6 cell and LiPo battery packs.

· Symmetrical chassis layout with few screws minimises tweak.

· Ultra smooth Nickel-Teflon plated threaded alloy shock absorbers for extreme smoothness and durability.

· Purple alloy CV drive shafts with hard anodised axles and low friction blades.

· Stiff 3mm shock towers with optimised shock positions.

· Lightweight machined diff pulley, Tungsten Carbide diff balls, aerospace thrust bearing and fixed trilobe diff washers.

· New heavy duty front spool with CNC pulley.

· Twin pivot block design allows infinite adjustment of roll centres, toe-in, anti-squat, and track width on front and rear.

· New twin axis inner camber links for infinite camber link height and length adjustment.

· Fully adjustable steering including Velocity Ratio, Ackermann Angle and Ackerman Rate.

· Low C of G anti roll bars.

· Speed secret parts available to fine tune to all track conditions.

Prototype model shown, some details may vary.

K073 - Mi3 Pro Tourer - £299.99

Orders being taken now - Due late March

mi3_logo_300.jpg

mi3_ftq_plan_1000.jpg

mi3_lay_1000.jpg

mi3_side_1000.jpg

mi3_bumper_1000.jpg

mi3_motormount_1000.jpg

mi3_spool_1000.jpg

mi3_servo_1000.jpg

mi3_reardiff2_1000.jpg

mi3_plan_750.jpg

tout simplement magnifique

quel dommage que l'axe intermédiaire soit si mal fixé... je crois savoir que de sinistres craquements de couronne réveillent encore en sueur des ex possesseurs d'assassin...*pendu*

la chose a l'air un peu différente toutefois puisque l'axe semble fixe et les poulies tournent autour de celui ci , mais est ce que c'etait si compliqué de rajouter un peu de matiere sur le palier droit??

tres belle voiture toutefois, et le support moteur gris fait moins " vulgaire" qu'une cyclone toute violette,je trouve

Moi je dit que c'est vraiment beau comme auto.

Domage qu'ils ne s'interessent plus trop au TT en ce moment...

:rolleyes:

Et une belle auto va vite, c'est un proverbe à l'échelle 1, et je pense qu'il se vérifiera ici ...

Reste à voir le prix ... 500 euros ?*pendu*

bien vu les trous entre les slots pour scotcher n'importe quelle config d'éléments.

tout le monde parle du prix... les voitures schumacher sont elles très chères en France?

Comment pourrait elle etre plus chère que la nouvelle corally?(:envers: par exemple)

une tc3 ft valait en gros 450 euros il y a trois ans.... alors 500 euros pour cette mi 3 me paraissent tres raisonnables, surtout que les matériaux utilisés n'ont pas grand rapport...juste mes deux eurocents :biz:

bonsoir à tous

je suis d'accord très très très belle voiture

mais toujours le même stéréotype, on croirai voir une cyclone, ou une xray ou autre

à plus

je pense qu'il va falloir arreter de critiquer la ressemblance entre les voiture la !

toute les F1 ce ressemble il me semble ! non ? et pourtant on en dit rien !

moi je dit que c'est une tres belle ebauche mais qu'il y a pas mal de point a ²corriger question fiabiliter !

-inovation du demotage de diff

-double anodisation sympa pa encore rependu et ca jet !

- dans le style celui qui veu une voiture light je pense qu'il est penard y a plus grand chose a gratter ! lol

-train roulant de la MI2 ca devrai marcher tranquilou

-centre de graviter on ne peu plus bas !

-chassis prevu pour toute les configue d'alimentation

tout ca pour moi sont des tres bon point !

le reste est a pofiner ! mais tres belle auto

Salut,

Pour le coup, je trouve qu'elle ressemble pas à des chassis existant (ok, elle a 4 roue, un chassis....*fete* )

j'aime pas : fixation des triangles sur les cellules (je sais pas si je suis clair mais les triangles liés à la cellule moteur par exemple...j'aime pas), biellettes supérieures tête en bas, fixation que d'un coté de l'axe centrale, les rondelles entre les vis et la platine supérieure, la couleur.....

j'aime : ma femme :g

sinon question : désolé si ma question est débile mais comment l'Ackermann va se régler sur ce chassis??

a+

belle voiture

pour l'ackermann à mon avis il y aura diferente piéce carbone

Pour contredire ptiyo, je dirais enfin une voiture qui ne ressemble PAS à un 415MRE, un Xray T2 et autre cyclone;

bravo Schum pour ce design original et magnifique!

oui c'est vrai, la config générale est pas très originale. Mais bon, elle l'est par contre dans le système de fixation des triangles, des poulies, axe central ect... Concernant la solidité d'ensemble, seuls ceux qui l'auront pourront en parler. Visuellement, il est impossible de savoir : j'ai déjà vu des trucs qui avaient l'air solide (pourtant fragile) et son contraire. Par contre, elle ne semble pas avoir beaucoup de trous pour faire varier l'inclinaison des amortisseurs en haut. En tout cas moi, je me laisserai bien tenter....:rolleyes:

What's with the bulkheads?

The goal of the bulkheads was to allow easy access and not disturb the shock towers and camber links so there would be no chance of changing or tweaking the car while working on it - Adrian Martinez Schumacher USA

I am looking at the slimness of the top deck and I wonder if it's going to tweak easily?

The bulkheads are 6mm thick; this allows for a very small topdeck - Paul Wynn Schumacher USA

We did a lot of design work and testing about how the car twist. We have a jig that checks the twist of the cars with dial indicatiors under varying degrees of torque. The chassis has proven to take some serious twisting loads and return to center every time.

Most of this has to do with the fact that all the screw locations in the bulkheads are symetrical left to right. From a stress analyisis standpoint even though the bulkheads are diffrent the car behaves as if they are identical - Adrian Martinez Schumacher USA

Can you describe where/how the anti-roll bars fit? Or post a photo showing them?

The bars were not ready for the pic but they mount low just in front of the diff eccentric hold down in the rear and just behind the hold down in the front. It runs low under the drive shafts to the lower arms - Adrian Martinez Schumacher USA

Why have several bolted components when one will do (particularly the suspension mounts and diff retainers)?

The suspension mounts are dual axis so you can adjust anti-squat and toe-in independently. Currently with 1 peice mounts you put side load on the hinge-pins when adding any toe-in or anti-squat

I can assure you the layshaft system is more than stronge enough. Been running 3.5 and 4.5 BL with great success. The diff retainers only use one piece - Paul Wynn Schumacher USA

The suspension mounts also allow infinite adjustment of track and roll center. Other cars can adjust track but they are limited to 1 or 2 optional blocks or an alternate mounting hole on the bulkheads for roll center changes. The Mi3 has no such limitation.

The camber links are similar in design. The inner camber link ball is infinitely adjustable in height and width relative to the chassis center line. Others cars let you move the ball up and down with shims but you are limited to 3 or 4 mounting holes. The Mi3 has no such limitation.

Like PW said the cantilevered layshaft is very strong. This design feature was one of the first items tested over a year ago. It is very short and 5mm in diameter so it is just about stiff enough to stand on - Adrian Martinez Schumacher USA

Will the shock collars have o-rings in them on this car?

Yes, they do have o-rings. - Adrian Martinez Schumacher USA

Will the production aluminum pieces have those nice chamfered edges?

Yes, and the production car will be two tone Purple and Pewter as pictured. The gray is just a little darker in real life. The flash makes it seem a little lighter in color. - Adrian Martinez Schumacher USA

Is that designed to fit 4800 lipo's?

Yes - Paul Wynn Schumacher USA

So the street price is around $400??

Yes, the street price will be $399.99. - Adrian Martinez Schumacher USA

I see two holes over by the battery slots. Please tell me that there will be an included -or- optional battery strap.

There will be an optional battery strap for those who do not like tape. - Adrian Martinez Schumacher USA

Will the car makes debut at the birds and what class?

Stock foam - Chris "Seaball" Goetz Schumacher USA Factory Driver and Foam Tire Ace

Are the Bulkheads "Keyed" into the chassis?

No they are not. During some pretty brutal bench testng on the chassis Schumacher R&D found too many screws and keys interlocking the chassis and the bulkheads can cause tweaking and poor return to center from twisting loads.

It is shocking how few screws hold the lower chassis on but it was better than any other arrangment we tested.

You can change the lower chassis by removing 10 screws (including the 2 that hold the servo).

FYI, the stock Mi3 chassis will be 2mm top and bottom. The car in the pic (2mm chassis) is a little stiffer than a T2 007 with all the screws installed. There will be 2 optional top decks to increase and decrease flex.

The main reason for the stiffness we get out of the thin graphite is the type of graphite. Most R/C cars use component grade carbon laid on 0 and 90 deg angles. Schumacher uses Quasi-Isotropic laid on 90-45-0-45-90 angles. - Adrian Martinez Schumacher USA

Will the starting setup be an asphalt?

Yes, the car is being launched for the rubber tire season and will be spec'd for this. As for foam options; there will be a lower chassis, front diff, and stiffer springs. - Paul Wynn Schumacher USA

Source: http://www.rc-car-net.at/rcn/thread.php?threadid=1423#post5572, source originelle peut être différente!

I talk to the guys at Schu UK and they said the same thing. UK shops will get Mi3's late next week or early the following week. Cars will ship to the US at the same time and we will have them a week later

...thats a week ahead of schedule!

Adrian Martinez - RC Tech

Bonjour,

je suis en attente de la MI3 ....comme bcp de monde je suppose.

Mais je n'ai aucune news. La voiture était prévue pr avril, et depuis plus rien!!

qlq a t'il des infos dessus ?

c'est pour cette saison ou je la commande pour 2008 ?????

*pendu*

Les pilotes officielles l'ont recu juste avant rumilly ( il y a donc environ 10 jours ) donc ca ne devrait pas tarder à arriver dans le commerce ... soyez encore un peu patient ... ca en vaut vraiment la peine !!

DSC00319.JPG?imgmax=512

After

Alexandre LAURENT, Schumacher driver but also Petit RC Driver, shows up his Mi3 setup from the
.

After qualifying 25th in the C-final, Alexandre manage to win this final, head of some top racers such as AHONIEMI Sakke, KAERUP Jonas, LEVANEN Juho & Craig DRECHER, racers usually in the A-final and all with at least one continental title or major win event! Last and not the least, Alexandre was the top driver for Schumacher during this event.

Alexandre, congratulations!

Pictures courtesy: Julien Galineau

IMG_1660.JPG?imgmax=512

Bravo Alex ! Une bien belle 21ème place... qui satisfait aussi bien Robin Schumacher que moi-même.

Toutes nos félicitations !

Moi aussi je te félicite et espère te voir prochainement (nouveau pilote MI3)

Et oui j'ai craqué, en plus ça marche fort ce chassis.:winner::applo::applo:

Francis HEUGA;