Reporter

Atomic Carbon - S4

52 posts in this topic

Still in its prototype form above, the S4 shell is nearing completion, with plenty of room for the

latest brushless speedos, and a lot of vents to keep everything cool.

mark_m_s4.jpg

s4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petit mail reçu fin d'année confirmant sortie prochaine :

Hi Christophe,

Happy New Year

S4 is coming along nicely, we are waiting on the final mould for the

bodyshell and wing and then hopefully we will be done

Share this post


Link to post
Share on other sites

S4 shake down at Kidderminster

The first race for Chris Doughty with the Atomic Carbon S4 was a good one, Kidderminster Astro Masters winter series saw a strong field of 4WD including a World Champion, Worlds A finalists, Euro A finalists and 2 of the top 3 from the 2006 national series. Chris managed to put the car 4th on the grid behind Neil Cragg (TQ), Tom Yardy and Paul Bradby. Chris managed to get up to 3rd off the line, get into the lead mid-race then hold onto the lead to cross the line to take the win. A very strong result for the S4!

s4fw.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

petitrc031.jpg

Frédéric Pain, PETIT RC's driver, has joined Atomic-Carbon recently (see our scoop news) and he proposes us exclusively this nice review about his car:

petitrc001.jpg

petitrc002.jpg

petitrc003.jpg

petitrc004.jpg

petitrc005.jpg

petitrc006.jpg

petitrc007.jpg

petitrc008.jpg

petitrc009.jpg

petitrc010.jpg

petitrc011.jpg

petitrc012.jpg

petitrc013.jpg

petitrc014.jpg

petitrc015.jpg

petitrc016.jpg

petitrc017.jpg

petitrc018.jpg

petitrc019.jpg

petitrc020.jpg

petitrc021.jpg

petitrc022.jpg

petitrc023.jpg

petitrc024.jpg

petitrc025.jpg

petitrc026.jpg

petitrc027.jpg

petitrc028.jpg

petitrc029.jpg

petitrc030.jpg

petitrc031.jpg

petitrc032.jpg

petitrc033.jpg

petitrc034.jpg

petitrc035.jpg

petitrc036.jpg

petitrc037.jpg

Source: PETIT RC - Pics by Fred Pain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tres jolie auto !

Vivement les prochaines confrontations *diable*

Mais pourquoi un gros sticker GM sur l'aileron, avec un moteur brushless Novak 4.5 et un GTB ? La voiture présenté sur les photos n'est pas celle du pilote ? -buveurs-

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut!

je voulais juste me faire préciser si ce kit carbone pour le BJ4 etait dispo a la vente. Sinon prévu pour quand?

est-ce que le changement de la répartition des masses change le compotement de la voiture, déjà très efficace d'origine?

juste MAGNIFIQUE!!!!

@+

Share this post


Link to post
Share on other sites
salut!

je voulais juste me faire préciser si ce kit carbone pour le BJ4 etait dispo a la vente. Sinon prévu pour quand?

est-ce que le changement de la répartition des masses change le compotement de la voiture, déjà très efficace d'origine?

juste MAGNIFIQUE!!!!

@+

Ce kit n'est pas disponible à la vente [pour le moment], il faut s'adresser à Atomic Carbon directement.

Share this post


Link to post
Share on other sites

le kit sera bientot dispo a la vente et les masses sont encore mieux reparties et les ammortisseurs losi sur ce chassis apportent un plus dans les trous.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca balance grave !!! *fete*

1 partout balle au centre !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Il n'a jamais été prévu chez team orion de produire un variateur brushless, orion ne fabrique que des moteurs et laisse le choix du variateur aux utilisateurs, il me semble par contre que GM dispose dans sa gamme d'ensembles brushless complet depuis plus d'un an ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

quelles que soucis de jeunesse mais le mien arrive et ça winner sévère S4+GM= fusée

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vu les résultats de la course de ce week-end,le chassi S4 a l' air très efficace!!!

Les amortos losi apportent un plus, sans nul doute, pour ce qui est des pistes extérieur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voilà une réponse plus précise de la part du fournisseur (sms importateur)

"Hi Christophe,

Busy as always ? :-)

I am hoping to have a small number of S4 conversion kits ready towards the end

of April, the selling price will be GBP £265.00 i am waiting for a delivery of chassis

and the final production bodyshell at the moment and this is what is holding things up.

The S4 conversion kit includes the following parts of course you will need a BJ4WE to convert :-

S4 Carbon fibre tub chassis S4 Carbon fibre 4mm front shock tower S4 Carbon fibre front shock tower spacer S4 Carbon fibre 4mm rear shock tower S4 Carbon fibre front top deck S4 Carbon fibre rear top deck + screws

S4 Carbon fibre battery strap + foam S4 Bodyshell and wing Steering levers and steering posts complete with bearings and screws(assembled to chassis) Titanium turnbuckle, ball studs and ball joints to link steering levers

(fitted to steering levers) Servo horns / Servo posts Standoff posts front and rear to mount top decks to chassis. Screws for lower and middle front shock tower holes Aerial tube holder Rear drilled wishbones

Best Regards

Jonathan "

Share this post


Link to post
Share on other sites
le kit sera bientot dispo a la vente et les masses sont encore mieux reparties et les ammortisseurs losi sur ce chassis apportent un plus dans les trous.

Salut Fred,

et les amortos losi sur le BJ4 WE, c'est également mieux dans les trous ou bien c'est spécifique au S4 ??

à plus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Et bien je n'ai pas eu le plaisir de voir celui de Fred, mais les 2 english présent ont fait forte impression!!! Il me plait vraiment ce châssis, mon porte-feuilles est en train de trembler sévère!!! :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

s4_4_s.jpg

We now have in stock the S4 conversion kits for the Jconcepts BJ4WE, the kit contains all the parts required to convert your BJ4WE into a Atomic Carbon S4 as driven by Chris Doughty.

The S4 conversion kit is £265.00 plus shipping, and is supplied with the following -

Atomic Carbon S4 Carbon fibre tub chassis

Atomic Carbon S4 Carbon fibre 4mm front shock tower

Atomic Carbon S4 Carbon fibre front shock tower spacer

Atomic Carbon S4 Carbon fibre 4mm rear shock tower

Atomic Carbon S4 Carbon fibre front top deck

Atomic Carbon S4 Carbon fibre rear top deck + screws

Atomic Carbon S4 Carbon fibre battery strap + foam

Atomic Carbon S4 Bodyshell and wing

Steering levers and steering posts complete with bearings and screws (assembled to chassis)

Titanium turnbuckle, ball studs and ball joints to link steering levers (fitted to steering levers)

Servo horns / Servo posts

Aluminium standoff posts front and rear to mount top decks to chassis.

Screws for lower and middle front shock tower holes

Aerial tube holder

Rear drilled wishbones

(Atomic Carbon Sourec)

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 euros + frais d'envois juste pour un kit de conversion... ça fait mal ça!

Ca fait une voiture complète a 800 euros... :wouah:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Celui de Laurent

IMG_4701.JPG

IMG_4846.JPG

Celui de Jonathan Brown

OOP_9203.jpg

Celui de Mat Dodd

OOP_8842.jpg

OOP_9048.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now