Reporter

Robitronic AVID 1/10 Touring car

128 posts in this topic

Robitronic is proud to announce the release of the AVID 1/10th Scale Electric Touring car. The Avid is a high-end touring car designed specially for professional drivers.

_auto_356234.jpg

_auto_356234.jpg

Many special features making the difference to most other electric touring cars. We started the design with the question: What can we do better? So the Avid is designed for maximum performance, easy handling and a lot of new features in the touring car sector.

The high-efficiency drivetrain with extra large belt pulleys, superstrong and smooth aluminium differentials and a improved suspension/steering-geometry for maximum cornerspeed makes this car ready for competition.

The chassis is highly complex manufactured. The new form-fit technology for all chassis- and suspension-parts is a special-feature. Aluminium-steering knuckles and rear hubs and battery mount is a matter of course for the Avid.

See, feel and drive this machine! It´s a Robitronic!

avidg.jpg

AVID Features

• two belt drive train for higher efficiency

• super size belt pulleys for less friction and maximum torque

• lightweight design means less rotating mass for maximum acceleration

• aluminium high-torque-differential for smooth operation

• large diff-balls for long life and smooth operation

• One-Way diff front for more steering and higher corner speed

• steel universal joints with removable blades for maximum power and durability

• super lock system for wheel screws

• central nut attaches spur gear and reduces gear wobble

• central weight-distribution allows for optimum balance

• precicision aluminium front steering knuckles and rear hubs

• extra-large ball bearings for less friction, longer life and reduces slop

• ultra narrow and low chassis layout for lowest center of gravity and predefined flex zones

• clear layout of rc-components

• large air intakes for better motor cooling

• super low carbon fiber upper deck form-fit to the gear plates allows for perfect positioning and avoids tweak when crashing

• lightweight aluminium one-piece gearplates with carbon fiber strenghtening plates are form-fit to the chassis for anti-tweak and perfect positioning when assembling

• aluminium steering arms with ball bearings and adjustable ackermann

• super strong 3mm carbon shock stays are form-fit to the gear plates for anti tweak and perfect positioning when assembling

• battery-fixing-system with tweak-free battery-strap, can also use strapping tape

• aluminium suspension mounts are form-fit to the chassis plate for perfect positioning

• 3 different rollcenter plates allow quick adjustment of kick-up and rollcenter

• 3 different sway bars are included

• large ball ends allow for silky smooth operation of suspension, steering and less play

• teflon coated precision aluminium shock bodies for less wear and friction

• shock cap with bleed-function for easier oil-filling

• easy and quick adjustment of suspension geometry Specifications:

Width: 188mm

Length: 360mm

Wheelbase: 252-260mm

Gear ratio: 1.77

Toe-in front inside: 0°~ -3°

Toe-in rear inside: 0°~ +3°

Kick-Up front: -3°~ +3°

Anti-Dive rear: 0°~ +3°

Caster rear: 2°, 3°, 4° and 5°

Rollcenterposition: 3

Ackermannposition: 2

No. R39100 Avid 1/10 Electric Touring car ......... € 399,-

_auto_356234.jpg

avid1.jpg

avid2.jpg

avid3.jpg

avid4.jpg

avid5.jpg

Source: Robitronic

A premiere vue elle parait plutot attractive pour son prix, vu l'equipement proposé.

Dommage les fusées gravées left & right side :/

vraiment maginfique ce rouge alu je trouve que ça claque

et on trouve ce chassis ou?et est ce bien le bon tarif?

est ce que quelqu'un connait la sortie en france de ce chassis

merci

Robitronic Avid Foam Version

Neue Version des Avid Tourenwagens.

Hier das erste Bild des Avid Tourenwagens in der Foam-Version, speziell für Moosgummi-Reifen (kommen in den USA häufig zum Einsatz).

robitronic_avid_foam_versio.jpg

top_02_ch.gif

pas tres original... ca doit donc marcher aussi bien que le reste ;)

Trés belle en effet surtout en rouge. Par contre, faut se démonter toute la partie arrière pour accéder au diff (comme 415 et 415MS, T1 et FK05 ou RDX) : pas super par rapport à la concurrence moderne (T2, RDX phi, 415 MRE, Mi3, JRXS type R, cyclone...). Je ne parle même pas si l'envie se fait sentir de changer les deux courroies (demonter les cellules, les triangles, supports amortisseurs...). Faut prévoir dans son emploi du temps. Les roulements de l'arbre "primaire" de la couronne intégrés dans les cellules, avec le flex du chassis, ne vont sans doute pas durer super longtemps (voir T2). Pas grave, ça fera un autre démontage de cellule arrière gratuit. Je note par contre que les plateaux de diff sont de très grand diamètre : un très bon point. Super aussi les grands roulements des axes de roues (comme T1...), ainsi que les bielettes pour le pincement. Pas facile la conception d'une voiture.

Ca aussi l'air assez lour...1350g pas facile a atteindre???

Tu vois ça à quoi? Le carbone est pourtant taillé finement et idem pour l'alu.

Fusée alu AV/AR, les 1/2 platines...

J'ai demandé confirmation et un bon pilote avec un électronique "brush" arrive a 1370...

C'est en fait pas très lour mais ce n'est pas ce qui se fait de plus léger...

Je sais pas si on a accès au diff facilement ou bien si il faut démonter complètement les cellules???

la notice indique de monter l'axe central avant de fixer les cellules sur le chassis. Cet axe possède un épaulement qui empêche de le sortir sans démonter les cellules.

a quand dispo en france ?????

quelqu'un en à dejà une?

a quand dispo en france ?????

quelqu'un en à dejà une?

En France je ne dirais malheureusment Jamais car l importateur Robitronic est aussi l importateur Associated, donc priorité aux asso.

Mais peut etre que je me trompe.

je ne vois trop le rapport ??

de toute facon la tc5 est annoncé pour fin avril ,alors que l'avid est deja sortit a l'étranger

j'espere que sa ne va tarder a arriver chez RMD

je ne vois trop le rapport ??

A cause des contrats. RMD a peut etre une close dans son contrat avec ASSO qui pourrais l interdire d importer un chassis de marque concurente. Ce qui me fait dire ca c est que cette semaine je suis passé chez RMD et je n ai vu aucune AVid alors que la Scalpel (1/18° de chez Robi) y etais et que Asso n a aucun model correspondant a cette echelle.

Mais comme je l ai dit, je peut me tromper, je ne travaille pas chez RMD.

Maintenant si RMD l importe ca fera un autre très beau chassis dans les stands et c est tant mieux pour nous, car franchement ce rouge est vraiment très beau et la qualité d usinage a l air vraiment bien

ah bon y'a un importateur, pardon j'savais pas.... en direct ça marche heureusement ;)

Effectivement, aucun rapport avec le faitque ce soit aussi l'importateur Asso ...

A priori, d'après l'importateur (RMD), l'arrivée en France est prévue pour fin Février (à confirmer)

c'est possible :k je comprend mieu pourquoi sa fait dejà quelques mois que l'on voit ce chassis dans les pays etranger et pas en france !!!

si quelqu'un a un tuyau pour pouvoir s'en procurer une qu'il m'envoi un petit mp

merci d'avance

vu qu'à la sortie de leur première touring l'importateur était le même et qu'il a fallu se débrouiller autrement, attendons de voir...

avid1.jpg

The Avid is a high-end touring car designed specially for professional drivers.

Many special features making the difference to most other electric touring cars. We started the design with the question: What can we do better? So the Avid is designed for maximum performance, easy handling and a lot of new features in the touring car sector.

The high-efficiency drivetrain with extra large belt pulleys, superstrong and smooth aluminium differentials and a improved suspension/steering-geometry for maximum cornerspeed makes this car ready for competition.

The chassis is highly complex manufactured. The new form-fit technology for all chassis- and suspension-parts is a special-feature. Aluminium-steering knuckles and rear hubs and battery mount is a matter of course for the Avid.

See, feel and drive this machine! It´s a Robitronic!

Features

• two belt drive train for higher efficiency

• super size belt pulleys for less friction and maximum torque

• lightweight design means less rotating mass for maximum acceleration

• aluminium high-torque-differential for smooth operation

• large diff-balls for long life and smooth operation

• One-Way diff front for more steering and higher corner speed

• steel universal joints with removable blades for maximum power and durability

• super lock system for wheel screws

• central nut attaches spur gear and reduces gear wobble

• central weight-distribution allows for optimum balance

• precicision aluminium front steering knuckles and rear hubs

• extra-large ball bearings for less friction, longer life and reduces slop

• ultra narrow and low chassis layout for lowest center of gravity and predefined flex zones

• clear layout of rc-components

• large air intakes for better motor cooling

• super low carbon fiber upper deck form-fit to the gear plates allows for perfect positioning and avoids tweak when crashing

• lightweight aluminium one-piece gearplates with carbon fiber strenghtening plates are form-fit to the chassis for anti-tweak and perfect positioning when assembling

• aluminium steering arms with ball bearings and adjustable ackermann

• super strong 3mm carbon shock stays are form-fit to the gear plates for anti tweak and perfect positioning when assembling

• battery-fixing-system with tweak-free battery-strap, can also use strapping tape

• aluminium suspension mounts are form-fit to the chassis plate for perfect positioning

• 3 different rollcenter plates allow quick adjustment of kick-up and rollcenter

• Sway bars front and rear

• large ball ends allow for silky smooth operation of suspension, steering and less play

• teflon coated precision aluminium shock bodies for less wear and friction

• shock cap with bleed-function for easier oil-filling

• easy and quick adjustment of suspension geometry

Specification

• Length: 360mm

• Width: 188mm

• Wheelbase: 252-260mm

• Gear ratio: 1.77

• Toe-in front inside: 0°~ -3°

• Toe-in rear inside: 0°~ -3°

• Kick-Up front: -3°~ +3°

• Anti-Dive rear: 0°~ +3°

• Caster rear: 2°, 3°, 4° and 5°

• Rollcenterposition: 3

• Ackermannposition: 2

avid2.jpg

avid_detail_1.jpg

avid_detail_2.jpg

avid_detail_3.jpg

avid_detail_4.jpg

avid_detail_5.jpg

avid_detail_6.jpg

avid_detail_7.jpg

avid_detail_8.jpg

avid_detail_9.jpg

avid_detail_10.jpg

avid_detail_11.jpg

avid_detail_12.jpg

avid_detail_13.jpg

avid_detail_14.jpg

C'est vraiment un usinage de malade sur le chassis et sur les pieces, tres belle auto, il faut attendre les retombes des performances