DT10D

FAQ Pneus TT

38 posts in this topic

Salut a tous.

Suite a de nombreux posts sur le meme sujet, a savoir les PNEUS EN TT, je vais prendre le temps de vous faire un petit récapitulatif avec les differentes marques et leurs dureté ainsi que profil.

Ceci afin que vous puissiez vous y retrouvez le plus rapidement possible dans les gommes et modeles utilisés en CF et autre Course internationale.

Si vous voulez contribuer a nous aidez pour ce nouveau thread, merci de me contacter par MP ou de contacter la redaction de PETITRC.

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bbuggylogo.JPG

Nous commencerons par la marque Ballistic.

Chez ce Fabricant, les gommes disponibles sont les suivantes (de la +dur a la plus souple):

-Bleu

-Vert

-Rose

au niveau profil, le choix est assez limité avec 2 profils qui sont:

Le Mini Spike Ar / Av

BBT01.jpgBBT03.jpg

Le Mini Pin Ar / Av 4wd / Av 2wd

BBT13.jpgBBT14.jpgBBT18.jpg

source: www.ballistic-rc.co.uk

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Passons a Medial Pro maintenant.

Cette marque commence a etre delaissé au profit des marques Americaines par les competiteurs electricien mais cependant celle ci reste au sommet en TT 1/8°.

Voici donc leurs differentes Gommes(du + au - dur):

-Indoor (reservé uniquement pour usage sur moquette ou surface dur)

-Rose

-Jaune

-Vert

-Bleu

Leurs profils sont plus nombreux mais vieillissant face a leurs concurrent:

Voici donc pour les avants:

le Fugee

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Le Crysp

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Pour les arrieres le choix est un peu plus vaste:

Nous avons le Fugee qui apparait en 2 versions differentes.

Normal

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et lignés

fugee_arr_l.jpg

Le Crysp

crysp_arr.jpg

source: www.medialpro.com

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TL_new.gif

Le célèbre constructeur de chassis américain dispose de sa propre gamme de pneus, qui sont certainements les plus utilisé en course et les plus complets en gomme et profils aussi bien pour le 4X2 que pour le 4X4!

Voici donc leurs gammes de gommes (du+ au - dur):

-Argent

-Rouge

-Rose

Concernant les profils:

Voici les avants pour le 4X2 avec:

Le Wide Body

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Le X Wide Body

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Les avants en 4X4 sont plus nombreux:

Le Ifmar Pin (pas de photo)

le Blockhead

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Le Stud

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Le Sprint

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Le Taper-Pin

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Front 4wd BK-Bar ajout le 22 juin 2010

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Red

Pink

Passons maintenant au Arrieres qui sont au nombre de 8:

LeIfmar Stud

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LeIfmar Pin

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LeBig Shot

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Le X-2000

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Le X-2000 V2

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Le Bk-Bar, existe aussi pour truck

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Le Taper-Pin

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Le Sprint

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Le 2.0 Step Pin

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source: www.teamlosi.com

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prolinelogo.gif

Dernier grand fabricants de pneus pour la catégorie TT électrique, Pro-Line bénéficie d une gamme assez large et compléte bien utilisé aussi par les compétiteurs du CF.

Leurs Gammes de gommes se differencie des autres constructeurs part une identification par lettre et chiffre et non par couleur! Pour vous aidez, nous allons mettre a titre indicatif une couleur correspondante de chez losi, afin que vous puissiez bien comprendre et comparez.

Nous retrouvons donc (du + au - dur): r3-logo-white.jpg

-M2 --->Rouge Losi

-M3 et R3 ---> Rose Losi

Niveaux profils le choix est large et bien adapté au differentes piste rencontrés en CF ou CE.

Pneus Avant 4X2:

Le Low Profile 4 Rib 8175

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Le Wide 8176

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Scrubs 2.2" 2WD M3 (Soft) Off-Road Buggy Front Tires for 2.2" Front Buggy Wheels

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Description

Stay in the groove with Pro-Line’s all new Scrubs 2WD front buggy tire. Designed specifically for wet and dry clay tracks, the scrubs front tire offers an optimum angled bar side bite, as well as a pin design, which will make your buggy track like an arrow. Offered in our M3, MX and MC compounds to meet your entire clay track needs. When thinking about getting a new 2wd front buggy tire, think about Scrubbing past the competition.

When testing this tire in its early stages this is what our drivers had to say:

Team Pro-Line’s Factory Driver Ryan Cavalieri had this to say:

“The new Scrubs tire offers increased steering and stability during high speed cornering. I was able to push my car hard into the corner and I new the Scrubs would hold.”

Team Pro-Line's Zack Perkins said, "The Scrubs is the only 2WD front buggy tire that can handle high speed, high bite corners with little wear. With its forward designed thought, the Scrubs front buggy tire will surely pass the competition!"

Tire Features:

* Angled bar design for superior side bite on hard packed conditions

* Base pin for extraordinary forward bite on hard-packed/blue-groove surfaces

* Reversible Design

* Available in M3 (Soft), MX (Blue Groove), and MC (Clay) compounds

* Cut foam included

What's Included:

* Scrubs 2.2" 2WD Off-Road Buggy Front Tires (2)

* Cut foam inserts (2 pieces)

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Hole Shot 2.2" 2WD M3 (Soft) Off-Road Buggy Front Tires

Hole Shot 2.2" 2WD M4 (Super Soft) Off-Road Buggy Front Tires

This is a pair of Hole Shot 2wd Front Buggy Tires. 2WD Buggy racing has made a huge comeback and Pro-Line is expanding our tire line-up to give you an advantage in every race condition. If you race your buggy outdoors, then you need Pro-Line’s new Hole Shot 2WD Front Tires. Unlike the typical ribbed front tire, the new Hole Shot 2WD fronts are super smooth while still maintaining all the steering you need. Ribbed fronts are known for doing the catch-and-grab at the wrong time leading to inconsistent handling. Pro-Line’s new Hole Shot 2wd Front tires set the new standard in steering for every outdoor track condition, from super loose to hard-packed. Lead the pack at your local track and get Pro-Line’s new Hole Shot Front Tires Today!

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ION 2.2" 2WD Off-Road Buggy Front Tires

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This is a pair of ION 2.2” 2WD Buggy Front Race Tires. The ION proved electrifying from the start, taking the win the First time it touched the Track! The ION was designed from the ground-up to be the ultimate front tire requiring zero break-in period and ground breaking performance! The ION fits perfectly in Pro-Line’s line-up of 2WD front tires because it provides more steering than the Scrubs and less steering than the Suburbs, giving you the option to choose the perfect tire for your current track condition! The unique molecular structure tread design provides unbelievable high-speed and low-speed steering that provides the correct balance and feel that racers are looking for. Experience the difference these top performing Pro-Line tires make for yourself – Own some ION tires today!

Electrifying Performance – Already a Winner

Destined to Become THE Go-To Tire for Indoor Clay tracks

Molecular Structure Inspired Tread Design

Side Ribs for Optimum 2WD Front Steering Feel

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Pour les avants 4X4, le choix est limité il n y en a que trois:

le Hole Shot, Low Profile 8185

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Caliber 2.2" 4WD M3 (Soft) Off-Road Buggy Front Tires

Pro-Line's popular Caliber tread is now available for 1:10 Off-Road Buggy. Pick your class, weather it's Mod or Stock, when it comes to tires... the choice is clear, it's Pro-Line's Caliber 2.2" 4WD Buggy Front Tires.

The Caliber takes tire technology to the next level by optimizing traction, control, balance, and tire wear with its dual-stage design. The smaller top pin penetrates through loose dirt while delivering unbelievable side and forward bite. The base pin works as a support for the top pin while acting as a dual-stage design once the top pin is worn down. You can rely on the base pin for greater tread life wear and it works well on those tracks that are prone to blue-groove or have a super clean surface.

Tire Features:

* Dual-stage pin design for exceptional tread life

* Small top pin for light to heavy loose dirt

* Base pin extraordinary on hard-packed/blue-groove surfaces

* Square-lug technology throughout the tread design

* Directional tread design

* Available in World Championship/extremely proprietary M3 (Soft) compound

* Internal sidewall ribbing for lateral support and increased cornering control

* Cut foam included

What’s Included:

* Caliber 2.2" 4WD Buggy Front Tires (2 pieces)

* Cut foam inserts (2 pieces)

et enfin les arrieres:

Le Bow-Tie 8186

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Le Step-Pin 8087

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Le Square Fuzzie 8089

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Le Hole Shot 8184

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Le Evil Twin 8197

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Caliber 2.2" M3 (Soft) Off-Road Buggy Rear Tires

Pro-Line's popular Caliber tread is now available for 1:10 Off-Road Buggy. Pick your class, weather it's Mod or Stock, when it comes to tires... the choice is clear, it's Pro-Line's Caliber 2.2" Buggy Rear Tires.

The Caliber takes tire technology to the next level by optimizing traction, control, balance, and tire wear with its dual-stage design. The smaller top pin penetrates through loose dirt while delivering unbelievable side and forward bite. The base pin works as a support for the top pin while acting as a dual-stage design once the top pin is worn down. You can rely on the base pin for greater tread life wear and it works well on those tracks that are prone to blue-groove or have a super clean surface.

Tire Features:

* Dual-stage pin design for exceptional tread life

* Small top pin for light to heavy loose dirt

* Base pin extraordinary on hard-packed/blue-groove surfaces

* Square-lug technology throughout the tread design

* Directional tread design

* Available in World Championship/extremely proprietary M3 (Soft) compound

* Internal sidewall ribbing for lateral support and increased cornering control

* Cut foam included

What’s Included:

* Caliber 2.2" Buggy Rear Tires (2 pieces)

* Cut foam inserts (2 pieces)

Square Fuzzie 2.2" Off-Road Buggy Rear Tires

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This is a pair of Square Fuzzie 2.2” Off-Road Buggy Rear Tires. Pro-Line is bringing back one of the most successful and iconic tread patterns of all time; the World Champion Square Fuzzie. The original Square Fuzzie was so advanced for its time that it dominated the race tracks for many years and was never duplicated. Now, Pro-Line is proud to introduce the all new and improved Square Fuzzie as a worthy successor to the Original. The new Square Fuzzie features countless square micro-pins laid out in a traction inducing grid pattern that will stick to the track like Velcro. The long center bars provide tons of forward bite and improved wear over the Original. These tires are ideal for any indoor/outdoor hard-packed dirt track where bar-type tires are not getting the job done. The new Square Fuzzies will give you the confidence inspiring forward and side bite to propel you to the front!

The new Square Fuzzies are already proven winners taking the Victory in the hotly contested Stock Buggy class at the 2012 Novak Race(@ the HobbyPlex in Omaha, NE 1/8/2012) in the hands of Pro-Line’s Alex Eklund ! Here is what Alex had to say about the new Square Fuzzies: “The Square Fuzzies allowed me to drive deeper into a corner before braking and carry more corner speed and able to get back out of the corner hard and fast!! They were stuck to the track!”

Mac Mitchell , Pro-Line Team Driver and local legend in Arizona, had this to say about the new Square Fuzzies: “One word…. DIALED! These are a beast at SRS (Cactus Classic track). Incredible forward grip, solid side grip, great wear. What else can I ask for?”

Don’t just take our word for it, get the new Square Fuzzies now and be the first to dominate your track with Pro-Line’s proven micro-pin technology!

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Tazer 2.2" M3 (Soft) Off-Road Buggy Rear Tires

Tazer 2.2" M4 (Super Soft) Off-Road Buggy Rear Tires

This is a pair Tazer 2.2" Rear Buggy Tires. Pro-Line has stunned the competition and shocked the racing community with the latest in high-performance race tire technology: the Tazer. With the inputs of World Class drivers Ty Tessmann and Ryan Cavalieri, Pro-Line has created a race tire that provides unmatched forward bite in loose and dusty track conditions without the undesired edginess. The Tazer features large overlapping center treads that will last throughout the long A-mains and perfectly sized lugs that will propel you to the top of the podium. The Tazer is designed as a replacement to the original Buggy Holeshot for loose conditions, while the Holeshot 2.0 is best for hard-packed conditions. Bring the competition to its knees – Get some Tazers today!

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Pour les fans de bitume, un profil sympathique et interressant dans le catalogue, le Dirt Hawg

Le Dirt Hawg 1 1071 pour l arriere.

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Le Dirt Hawg III 1073

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source: www.pro-lineracing.com

Edited by Reporter

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Voici une des toutes dernieres marques et qui plus est, Francaise.

bon leurs catalogue est tres tres restreint avec pour le moment juste un pneus avant pour le 4X4 et un arriere en gomme inconnu:

Le Harrow AV

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Le Harrow AR

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source: www.dld-racing.com

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Voici un autre grand manufacturiers et fabricants du monde de la RC ou son catalogue reste a l heure actuelle un des meilleurs et le plus utilisé dans les differents championnats.

Chez le constructeur Britannique, on peut noter que plusieurs duretés de gommes et donc couleurs sont egalement disponible.

Nous retrouvons donc (du + au - dur) :

Bleu

Jaune

Vert

Silver

Niveaux Profils, un large choix est disponible aussi bien en 4X2 qu en 4X4:

Le
MiniSpike

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Le
MiniSpike
avant
4X4

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Le
Minispike
avant
4X2

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Le
MiniPin

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Le
MiniPin
avant
4X4

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Le
MiniPin
avant
4X2

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Le
Slim Stud

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Le
Stud

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Le
Staggered

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Le
MiniBlock
pneu en diametre 2"

Arrière

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Avant
4x4

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Le
Full Spike
pneu en diametre 2"

Arrière

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Avant
4x4

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U6786 - Block - Rear Tyres - Yellow - CAT pr

Block tyre in Yellow compound, most suited to long pile astro tracks.

source: PETIT RC & Merci a "ZOZO" pour les photos.

Edited by Reporter

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Voici une table regroupant les pneus 10e électrique Tout-Terrain pour un certain nombre de surface. Il est possible de prendre cela comme un complément du RC Handbook / Livret de la voiture RC car le sujet est abordé sans plus de précision. Cette table est une première version, j'attends un retour d'information pour compléter.

Table des pneus 10e tout-terrain

Je suis preneur de vos commentaires afin de parfaire le document!

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Petit up sur ce sujet!

Il serait intéressant de lister les pneus que vous utilisez sur les pistes sur lesquelles vous roulez avec le type de sol et condition de piste.

Un exemple pour illustrer (et surement faux)

ville lambda, terre poussiereuse en 4x2: Av lignés losi 3 rib red / Ar losi ifmar stud

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Pneus JConcepts

Gomme et application:

Yellow = Medium - all conditions

White = Medium – groove conditions

Blue = Soft - all conditions

Orange = Soft – groove conditions

Green = Super Soft - all conditions

4x2

Groovy - 3004

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Rounder - 3005

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3054 Rips

Steering control and consistency is one of the most important aspects of 1/10th 2wd buggy racing. With the Rips front tire, JConcepts has optimized a 3 rib front tire design by altering the rib depth, attack angle and multiple radius corners to give 2wd racers a smooth new option. Tiny ribbing has been added on the upper sidewall to provide a fresh edge during hard and high impact corners. Already a high-performance tire the Rips in prototype form have been used to TQ at the Arizona State Championships and JConcepts Clash.

Features:

* Available in Soft (Blue), Super Soft (Green), and Indoor Soft (Gold) compounds.

* Compact tire body with optimized 3-rib design

* Sharp attack angle ribs with multiple radius corners

* Includes firm And-1 inserts

4x4 Avant

Double Dee - 3003

3003.jpg

Goose Bumps - 3019

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Flip Outs – green compound (fits 2.2″ 4wd front wheel) ajout le 23 juin

Part # – 3039-02

(fits 2.2″ 4wd front wheel)

4543-flipout4wdfront.jpg

It’s not just a name; it’s a driver’s reaction. Flip Outs are here, giving drivers that tire in-between the Goose Bumps and Double Dees they have asked for. A very small pin construction makes up the foundation for the Flip Outs design and gives the grip when racers need it most. When the conditions are wet and green in the morning, traction is sometimes hard to come-by; Flip Outs are the new choice.

Alternating center bar support provides the base for the forward traction while the small accommodating tapered pins provide the dig and flex under hard acceleration and cornering. Tire profile and interior ribbing design were all areas of focus while creating the combination of durability, functionality and performance.

Features:

* Available in Super Soft Green compound

* Compact tire body with crisp tread and separation

* Aggressive alternating center bar support

* Includes And-1 inserts

Arriere

Double Dee - 3002

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Bar Codes - 3016

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3033 - Bar Codes V2

The Code of Silence has been broken at JConcepts, and the Bar Codes V2 tires are out. The Bar Code design is the freshest new tire design from JConcepts racing development and regardless of class and scale the Bar Codes = top notch performance. Like the name suggests the alternating bar design combined with the addition of the Y side bars provide uncompromised support for blue and black groove conditions as well as wet track indoor conditions. Available in Soft, Super Soft and Indoor Soft compounds the Bar Codes are a specialty tire that when matched to the appropriate track can provide amazing results.

The Bar Codes are a part of the JConcepts special breed of tire, designed for maximum performance when new or used as the design allows even wear all the way down to the tire body. Bar Codes in new condition excel on hard surfaces that have taken rubber with either dry or wet grooved conditions. Worn Bar Codes excel on indoor or outdoor clay tracks where a minimal dust groove has formed.

JConcepts now has the ultimate 1, 2 punch by offering the V1 and V2 Bar Codes in a variety of compounds for tuning precision.

Features:

* Available in Soft (Blue), Super Soft (Green), and Indoor Soft (Gold) compounds.

* Compact tire body with crisp tread and separation

* Aggressive Bar Code design

* Includes firm And-1 inserts

4543-3038_tread_alt_800px.jpg

It’s not just a name; it’s a driver’s reaction. Flip Outs are here, giving drivers that tire in-between the Goose Bumps and Double Dees they have asked for. A very small pin construction makes up the foundation for the Flip Outs design and gives the grip when racers need it most. When the conditions are wet and green in the morning, traction is sometimes hard to come-by; Flip Outs are the new choice.

Alternating center bar support provides the base for the forward traction while the small accommodating tapered pins provide the dig and flex under hard acceleration and cornering. Tire profile and interior ribbing design were all areas of focus while creating the combination of durability, functionality and performance.

Features:

Available in Super Soft Green compound

Compact tire body with crisp tread and separation

Aggressive alternating center bar support

Includes And-1 insert

BRO CODES - blue, green or gold compound - (fits 2.2” 1/10th buggy rear)

Part # - 3066

3066_600px_1.jpg

Truck Arrière

Double Dee - 3006

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Goose Bumps - 3023

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Flip Outs - green compound (fits 2.2" truck wheel) ajout le 23 juin

Part # - 3040-02

(fits 2.2" truck wheel)

4543-flipouttruck.jpg

It’s not just a name; it’s a driver’s reaction. Flip Outs are here, giving drivers that tire in-between the Goose Bumps and Double Dees they have asked for. A very small pin construction makes up the foundation for the Flip Outs design and gives the grip when racers need it most. When the conditions are wet and green in the morning, traction is sometimes hard to come-by; Flip Outs are the new choice.

Alternating center bar support provides the base for the forward traction while the small accommodating tapered pins provide the dig and flex under hard acceleration and cornering. Tire profile and interior ribbing design were all areas of focus while creating the combination of durability, functionality and performance.

Features:

* Available in Super Soft Green compound

* Compact tire body with crisp tread and separation

* Aggressive alternating center bar support

* Includes And-1 inserts

4543-img_1972.jpg

4543-img_1971.jpg

Pressure Points

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4543-3062_800px-2.jpg

Features:

· Available in Soft (Blue), Super Soft (Green) and Indoor Soft (Gold) compounds

· Low-height tread, specifically designed to tame high-speed courses

· Inner carcass and side-wall ribbing, limits carcass collapse and increases support

· Includes And-1 inserts

PRESSURE POINTS – blue compound – (fits 2.2” 1/10th truck wheel)

Part # – 3062-01

(fits 2.2” 1/10th truck wheel)

PRESSURE POINTS – green compound – (fits 2.2” 1/10th truck wheel)

Part # – 3062-02

(fits 2.2” 1/10th truck wheel)

PRESSURE POINTS – gold compound – (fits 2.2” 1/10th truck wheel)

Part # – 3062-05

(fits 2.2” 1/10th truck wheel)

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Pneus Panther Buggy et Truck

Les gommes disponibles sont les suivantes mais tous les pneus ne sont pas disponibles dans toutes les duretés.

Hard

Medium

Med Soft

Soft

Super Soft

Buggy - Avant

T700 Lynx

T700-Lynx.jpg

T701 Lynx 2

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Compound:

Hard

Soft

Available with:

No Foam

White Soft

T720 Bobcat (2wd) - en dureté Clay pour en terre compact, donne une direction calme, consistante, précise et prédictible

T720-Bobcat.jpg

T725 Bobcat (4wd)

T725-Bobcat.jpg

T726 Raptor (4wd)

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Buggy - Arrière

T710 Puma

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T750 Cheetah

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T751 Buggy Switch

T751-SwitchBUGGY2.gif

T755 Switch 2.0

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T756 Raptor

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T760 Tiger (Step Pin)
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T770 Rattler

Buggy Rear Tire, Great tire for hard packed or groved tracks.

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T790 Slick

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Truck Avant uniquement

T550 Micro Rib - pneu pour terre compact et condition Blue Groove

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T553 V-Rib

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Truck Avant et Arrière

T300 Step-Pin - a utilisé sur terre meuble

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T310 Stinger - alternative en pneu avant dans le cas ou le V-Ribs offre trop d'adhérence

T310-Stinger.jpg

T320 Switch - pneu pour terre compact et condition Blue Groove

T320-Switch.jpg

T325 Switch 2

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T330 Wookie

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T340 Stud

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T350 Komodo Dragon

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T400 Diamond Back

T400-DiamondBlack.gif

T450 Burner Slick

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T460 Micro-Burner

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T 890 SC Switch 2.0

4543-t890.jpg

Compound:
Hard

Med Soft

Soft

Available with:

No Foam

White Soft

Grey Firm

Yellow Molded Panther Foam by OFNA

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Michel et reporter avaient bien travaillé, il faudrait le complèter avec les autres marques, n'hésitez pas

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core rc

The tyres are a soft compound suitable for dirt and general low traction conditions. Included are the matching lightweight red moulded insert. Available in the two pattern styles Multi Bow and Multi Block in 4WD front and Rear.

avant

CR144 Multi Bow; 1-10 Off Rd 4WD Front

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CR146 Multi Block; 1-10 Off Rd 4WD Front

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arriere

CR143 Multi Bow; 1-10 Off Rd Rear

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CR145 Multi Block; 1-10 Off Rd Rear

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petit remomtée du sujet pour signaler des ajouts pour losi et jconcepts

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The latest addition to Fastrax’s growing range are the new ‘Turf Ripper’ grass and astro turf tyres for 1/10th off road buggies. Suitable for all popular racing 2wd and 4wd buggies, they are moulded in Fastrax’s T1 compound and feature a lightweight carcass and firm spike design for all round speed and handling performance. Sold as a pair without inserts.

Fastrax Turf Ripper 1/10th Scale 2WD Front Buggy Tyre

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Fastrax Turf Ripper 1/10th Scale 4WD Front Buggy Tyre

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Fastrax Turf Ripper 1/10th Scale 2WD/4WD Rear Buggy Tyre

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Bonsoir,

J aimerai bien reprendre la course en TT1/10 2wd, avec tous les super documents trouve sur le cite je me suis monte une liste du minimum de pneus que je voulais m acheter. J aurai bien vouloir avoir votre avis si je me suis tromp sur cette liste, ou oublie quelque chose, tout en pensant au budget.

Pneus AR :

Losi : Big Shot et Ifmar Stud en Red, X-2000 et Taper Pin en silber

Proline : Hole shot en M3

Jc Concepts : Double Dee et flip out en Green

Schum : Mini spike en yellow et gren, mini pin en yellow

Pneu Av

Losi : wid body rib et 2-rib en silber

Proline : low profile rib en M3

Jc Concepts : Groovy en Green

Schum : Mini spike en yellow et gren, mini pin en yellow

Me manque t il quelque chose ?

Merci pour vos conseils

Marc

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On utilise très généralement les pneu imposer lors des CF.

Mais bon rien n'empêche d'avoir d'autre pneu.

Par contre pour ton choix il faudrait savoir sur quel surface tu roule, terre, herbe, moquette?

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je cherche a avoir un bon mélange pour tourne sur les différentes pistes de Bavière. Ici en Allemagne les pneus ne sont pas définis dans le règlement.Merci pour vos conseils sur ma liste d achats.

Pneus AR :

Losi : Big Shot et Ifmar Stud en Red, X-2000 et Taper Pin en silber

Proline : Hole shot en M3

Jc Concepts : Double Dee et flip out en Green

Schum : Mini spike en yellow et gren, mini pin en yellow

Pneu Av

Losi : wid body rib et 2-rib en silber

Proline : low profile rib en M3

Jc Concepts : Groovy en Green

Schum : Mini spike en yellow et gren, mini pin en yellow

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Pas beaucoup de retour sur ces questions de pneus, c'est bien dommage car ce sont eux qui font le gros du travail.

Pour les pneus avants, je me limiterai à deux types de lignés différents, des Mini Pin, je rajouterai des Stagger et des Micro Spike 2wd.

A l'arrière, c'est là où cela se complique un peu plus:

  • Big Shot et Ifmar Stud, Hole shot: à tester et discuter avec les pilotes locaux mais ce sont des classiques, voir pour prendre en compte le Caliber de Proline
  • Le Double Dee et le Flip Out font peut être double usage avec les pneus mentionnés plus haut bien que j'ai vu des Double Dee utilisés en Allemagne
  • Mini Spike Jaune pour les pistes en Astroturf et pistes en herbe, Mini Pin Jaune pour rouler en intérieur

X-2000 et Taper Pin sont plus adaptés pour des pistes très plates que l'on trouve plus en Amérique, il y a peu de chance qu'ils servent en Bavière, à moins d'y avoir ce type de piste.

Pour commencer et avec la période qui vient, je commencerai par les Mini Pin, Micro Spike, Stagger pour jouer en intérieur et prendrai les renseignements au près des locaux pour les rouler en extérieur sur les pistes à proximités.

En espérant que cela aide et que s'il y a une bêtise, cela soit corrigé.

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Pas beaucoup de retour sur ces questions de pneus, c'est bien dommage car ce sont eux qui font le gros du travail.

Pour les pneus avants, je me limiterai à deux types de lignés différents, des Mini Pin, je rajouterai des Stagger et des Micro Spike 2wd.

A l'arrière, c'est là où cela se complique un peu plus:

  • Big Shot et Ifmar Stud, Hole shot: à tester et discuter avec les pilotes locaux mais ce sont des classiques, voir pour prendre en compte le Caliber de Proline
  • Le Double Dee et le Flip Out font peut être double usage avec les pneus mentionnés plus haut bien que j'ai vu des Double Dee utilisés en Allemagne
  • Mini Spike Jaune pour les pistes en Astroturf et pistes en herbe, Mini Pin Jaune pour rouler en intérieur

X-2000 et Taper Pin sont plus adaptés pour des pistes très plates que l'on trouve plus en Amérique, il y a peu de chance qu'ils servent en Bavière, à moins d'y avoir ce type de piste.

Pour commencer et avec la période qui vient, je commencerai par les Mini Pin, Micro Spike, Stagger pour jouer en intérieur et prendrai les renseignements au près des locaux pour les rouler en extérieur sur les pistes à proximités.

En espérant que cela aide et que s'il y a une bêtise, cela soit corrigé.

Merci pour ton super resume, tu peux me donner encore un type pour les gome, chez Losi en AR rouge ou rose?

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Pour les connaisseur du Trucks... Je vais en récupérer un, mais je ne connais vraiment pas les pneus à avoir...

Pour la terre, je pensais prendre des bow tie à l'arrière et des The Edge à l'avant, mais en quelle duretée ?

Pour la moquette, les the Edge avant conviennent aussi si on met des mini pin à l'arrière ?

Merci d'avance.

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