Reporter

VBC racing Lightning10-235 1/10 235mm Pan Car Kit

8 posts in this topic

D-05-VBC-CK11_1024x1024.jpg

VBC racing introduce the Lightning10 235mm pan car kit, VBC racing’s latest development for the ultra high speed 1/10 235mm pan car market.

Made with high grade carbon fiber materials, lightweight 7075 aluminum alloy, high strength composite materials.

With unique features like ultra short 7075 aluminum drive hub, big bore center shocks, multi location side spring, optional Brass Balance Weight with multiple mounting location, optional fan mount, etc. Makes the VBC racing Lightning10 235mm kit highly tunable for different tracking condition to suit different driving style.

Features:

  • 2.5mm light weight carbon fiber chassis with slot for optional brass weight
  • Low profile adjustable carbon fiber bumper with composite insert for crash protection
  • Fully adjustable Front end width, caster, active caster, camber, ride height
  • High strength 2.5mm carbon fiber front suspension plate with adjustable wheelbase
  • CNC 7075 aluminum alloy bulkhead, caster block and steering knuckle
  • Optional inline front axle
  • Included 2 type of servo mounts for mini or standard size servo
  • Carbon fiber adjustable rear shock mount
  • Ultra smooth TBB big bore shock
  • Adjustable composite lightweight battery mount for shorty or 1 cell batteries in forward or backward mounting position
  • Twin side damper for more consistence operation
  • Slop free composite materials side link and center pivot mount
  • Optional front spring and side spring for setup suit different track condition
  • 2 mounting position for side spring for different racing condition
  • High strength CNC 7075 motor mount, rear axle mount and chassis brace mount.
  • Wide range rear height adjuster to suit wider rear tire diameter range.
  • Extra strong 3.5mm carbon fiber motor mount brace
  • Light weight short drive hub for wobble free high speed application
  • Ultra strong light weight carbon fiber main shaft
  • Rear pod with integrated fan mount
  • Over size rear pod for mounting brass weight for better weight distribution and tuning options (available separately)

D-05-VBC-CK11C_large.jpg?1567D-05-VBC-CK11D_large.jpg?1568D-05-VBC-CK11E_large.jpg?1569D-05-VBC-CK11F_large.jpg?1570

Share this post


Link to post
Share on other sites

C'est une groupe C (pro10), comme on en a vu bcp entre 1990 et 2000, certaines avec des trains (av) bien plus sophistiqués, les links n'étant pas d'actualité à l'ar. (matériaux : carbone, magnésium, céramique et sur 4 min ça allait très vite). Je vous dirai qd dispo, la 200mm (wgt) l'est.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ça fait plaisir de voir que les marques commencent a se mettre au pan-car depuis quelques temps!

Presser que l'été soi la pour refaire du pro10, c´est tellement bon lol du 1/12 en outdoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
C'est une groupe C (pro10), comme on en a vu bcp entre 1990 et 2000, certaines avec des trains (av) bien plus sophistiqués, les links n'étant pas d'actualité à l'ar. (matériaux : carbone, magnésium, céramique et sur 4 min ça allait très vite). Je vous dirai qd dispo, la 200mm (wgt) l'est.

Je veux bien savoir, très intéressant cette 235mm! Une idée du prix d'un tel engin Christophe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dès que dispo je la ferai, la wgt vaut 249€, la pro 10 surement un peu plus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manque plus que quelques courses (même amicales) dans ma région, et ce sera parfait :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now