Reporter

HB PRO 5 Competition 1/10th Scale 4WD Touring Car

46 posts in this topic

4543-pro5_logo.png

From the World Championship winning team at HB, comes the latest in a long line of ground breaking state of the art racing chassis, we proudly present to you the PRO 5 Competition 1/10th Scale 4WD Touring Car! Using its vast knowledge of competition chassis design, the HB R&D Design Team set out to the create the next level Touring Car platform. While the pursuit of outright speed is still paramount, the Team also strived to create a platform that provides the driver with the ultimate level of “stability” and “flow”.

With today’s vast array of ultra powerful and ultra fast motors, races are becoming amazing festivals of speed with drivers continuously pushing the speed envelope beyond levels previously seen. In order to truly harness this newfound speed, drivers need to have the ultimate confidence and control in their race machines. With these goals in mind, the HB R&D Design Team determined that a complete re-think of the standard TC design was needed. utilizing the latest state of the art resources and the input of World Championship winning team driver, the Team arrived at the basic concept design of the PRO 5.

The Team then further refined this concept to achieve the ultimate goal of supreme “stability” and “flow” in a no holds barred next level top competition chassis. The resulting PRO 5 chassis affords the driver with the ultimate stability at speed coupled with the edge in being able to smoothly flow in the transition areas. The superior combination of these features makes the HB PRO 5 truly the next level in TC design and performance!

Stay tuned for more information on the HB PRO 5 Competition 1/10th Scale 4WD Touring Car!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben c'est le même c'est du partage d'info edouard,c'est pour ça ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
ben c'est le même c'est du partage d'info edouard,c'est pour ça ??

Oui oui, aucun problème...

Le lien direct sur le site HPI, c'est pour bien montrer que l'information est officielle, et pas une simple rumeur de forum.

:=):

Share this post


Link to post
Share on other sites

en tout cas j'ai aussi hate de voir la cocotte

lolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Premier point de tension: Sera-t-elle violette comme la Pro4 ou orange comme les productions récentes de HPI? lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

ouais ça c'est la tension chez lolo ,pour les top pilot je pense pas que ça ai de l'importance

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orange j'espère pour être dans les couleurs du moment chez HPI/Hotbodies.

Il me tarde aussi de voir a quoi elle va ressembler, car ils ont pas mal innové avec le D413 en TT 1/10e et avec le D812 en TT 1/8e ces dernières années.

J'espère que cette Pro 5 nous surprendra dans le bon sens également,

Share this post


Link to post
Share on other sites
une tc facon piste 1/8e peut etre!?

Avec boite de vitesse, 2 accus 1S de chaque côté dans les sacoches, auto qui pèse une tonne, frein sur le diff arrière, support de carro sur les portes fusées arrière ?

Je pense plutôt à:

-Soit quelque chose qui ressemble à un châssis de TT... c'est à dire transmission par cardan, accus Saddle de chaque côté du cardan AR, moteur à l'avant d'un coté du cardan et électronique de l'autre.

-Soit quelque chose qui ressemble beaucoup à une Awesomatix, mais probablement avec des amortisseurs traditionnels (peut être pas traditionnels dans la taille).

-Soit quelque chose de beaucoup plus spécial, mais ils nous ont déjà fait la Pro3, je doute qu'ils retentent l'expérience.

Share this post


Link to post
Share on other sites

shorty, vario, moteur etc au centre et 3 courroies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Catégorie "surprenamment" très approvisionnée en modèles à défaut d'être bien (en tout cas de moins en moins niveau mondial) achalandée !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah ouais mais la si tout le monde commence a parler riche moi je vais être perdu !!!!!!!!

je vais chercher le dico pour chercher ce que tout ça veut dire

moiuahahhahaha!!!!!!!

bon y' pas de photo de la bestiole nul part

Share this post


Link to post
Share on other sites
shorty, vario, moteur etc au centre et 3 courroies

Alors si innover, c'est ressortir les Team Magic E4RS de 2007 et E4RS 09... heu... non. :P

J'y crois pas trop à la courroie décalée... on a vu avec les Pro3, JRXS et E4RS précédemment citée que le flex n'aime pas du tout avoir une courroie décentrée.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 pour Lionel.

En tous cas j ai hâte de la voir cette belle auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

et un petit remake de la Pro2? avec moteur centré arrière et saddle packs... idéal pour l'équilibre gauche droite...

Share this post


Link to post
Share on other sites

HB/HPI

The team that took TQ at the 2012 World Championships will be without the driver which notched up that trophy on his way to the runner-up position overall – Atsushi Hara. With Andy Moore now taking over the role of the lead driver, the team have had a rather up-and-down time since the success in Holland. Strong results at ETS and TITC races in particular have been interspersed with some less-than-expected results. However, that’s often the case as a team develops a new car – something which we at RC Racing TV had been hearing about in the run up to the event. HPI announced their brand new HB PRO 5 yesterday, but with no pictures or detail, we’ll have to wait and see what the next car from the Japanese manufacturer looks like. However, our sources at RC Racing TV have indicated that it will remain as a belt drive platform and feature virtually zero carry-over parts from the current TCXX line. However, that’s all speculation at the moment and we hope to bring you the first pictures of the car next week! With the bond between Andy and race team manager (and chief mechanic) Hiro Kasyua strengthening every race, look for the 2006 World Champ to be near the front of the pack.

http://rcracingtv.net/2014/10/touring-car-worlds-preview-part-ii-cars/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Catégorie "surprenamment" très approvisionnée en modèles à défaut d'être bien (en tout cas de moins en moins niveau mondial) achalandée !

et pourtant jamais les voitures n'ont aussi bien marche, de boite, tout marche bien... c'est dommage. La categorie est "trop" a maturite, et devenue trop competitive et le fun a un peu disparu, c'est pour l'elite maintenant :(

Moi j'adorais la premiere TM, c'est un magnifique bibelot, un reliquat d'une epoque ou les fabricants osaient encore essayer des trucs. D'ailleurs, Lionel, s'il en reste une... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

architecture Pro2 / TA04... depuis le temps qu'on le dit que ca va revenir... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un bon TRF414WCR avec carbone SSG et cellules allégée . . . je bave encore !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
architecture Pro2 / TA04... depuis le temps qu'on le dit que ca va revenir... ;)

FYtxn3rM.jpg

Genre ca mais en saddle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

voila... moteur central+central, et un joli gyro en altitude :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mazette que d'innovation !!snif!!sniff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now