Reporter

Futaba 4PX

25 posts in this topic

Introducing the 4PX, the most cutting-edge 4-channel radio in the Futaba fleet. The 4PX is 30% faster and 0.5 oz. (15 g) lighter than the 4PKS-R, for ultimate response and comfort. It’s fully stocked with all the features today’s drivers want — and then some.

At the heart of the 4PX is a full-color TFT (Thin Film Transistor) display that's easy to read in any light condition. This large, 3.5" (89 mm) LCD has intuitive menus and clearly labeled graphics for hassle-free operation. Racers can even monitor lap times and battery voltage in real time without having to scroll through multiple menus.

futk4905-dial-lg.jpg

futk4905-wheel-lg.jpg

The 4PX also includes a synthesized voice for telemetry data, so drivers can hear the latest updates through the built-in speaker or headphones (sold separately). A large, assignable button on the bottom of the transmitter lets users activate key features instantly.

Compatibility with T-FHSS, S-FHSS and FASST protocols gives drivers the freedom to use the 4PX with their favorite Futaba 2.4GHz receivers. Durable, long-lasting potentiometers result in improved, precise calibration; insert a micro memory card (sold separately) to update software and transfer models from one 4PX to another.

futk4905-bellybutton-lg.jpg

Other highlights – like multiple crawler functions, two trigger choices and a steering wheel with drop-down option – are proven features by drivers all over the world. Of course, they only represent a small part of everything the 4PX has to offer. Click on the overview tab to get the full scoop.

Overview

• 30% faster and 0.5 oz (15 g) lighter than the 4PKS-R.
  • 3.5" (89 mm) QVGA (Quarter Video Graphics Array) TFT (Thin Film Transistor) color LCD screen makes navigation and programming fast and simple.
  • Three grip choices (two are optional).
  • Durable, long-life wheel potentiometers.
  • Two durable, throttle trigger options with tension adjustments.
  • Large, assignable switch that can be touched by a driver's body is located on the bottom edge of the transmitter.
  • Low steering wheel position with drop-down option.
  • Steering wheel can be switched for left-handed drivers.
  • Trigger unit can be adjusted forward or backward by 7 mm.
  • Compatible with these T-FHSS, S-FHSS and FASST receivers: R304SB, R304SB-E, R614FS, R614FF-E, R2104GF, R204GF-E, R203GF and others as they are developed.
  • 31 telemetry sensor slots available (sensors sold separately).
  • Synthesized voice for telemetry data.
  • Multiple crawler functions — including 4WS mixing and Dual ESC mixing.
  • Comfortable feel/balance.
  • Internal aluminum frame.
  • 5 programmable mixes.
  • 40-model memory.
  • Steering mixer.
  • Brake mixer.
  • Gyro mixer.
  • CPS (Channel Power Switch) mixer.
  • Tilt mixer.
  • Adjustable dual-compound steering wheel can be switched around for a different feel.
  • Multi-function jog switch.
  • Grip with built-in vibration.
  • Built-in S.Bus servo/Futaba ESC/telemetry sensor programmers.
  • Mechanical ATL.
  • 32° and 34° wheel adapters.
  • "Telemetry Disabled" LED indicator.
  • Earphone jack.
  • Battery charging jack.
  • Built-in speaker.
  • Adjustable rotating antenna.
  • Compatible with 2S LiFe batteries, NiMHs, dry cells and other battery options. Lasts approximately 10 hours in T-FHSS mode and approximately 6 hours in FASST mode using a LiFe battery.
  • Micro memory card slot.
  • Free user-updateable software.
  • Push-button power switch with auto-off function.
  • Clock and voltage meter.
  • Neck strap holder.

http://www.futaba-rc.com/systems/futk4905-4px/index.html

Une bombasse :in-love:

Je vais sérieusement réfléchir à remplacer ma M11x, la M12 est un gros pavé à coté de cette petite merveille ;-)

bonjour je suis a la recherche d une notice de futaba 4px cordialement

bonjour je recherche une notice en francais si quelle q un en a une je lui achete une copie cordialement

jais bien essayer mais impossible de trouver une en français un petit coup de main serai super merci d'avance a tous

merci pour le lien sa peut aider jai acheter ma radio dans un magasin français jai une facture mais notice en chinois donc si tout foi quelqu’un en a une sil veux bien me contacter je lui rembourse la photocopie

pour info pour procéder a la mise a jour il faut inséré la micro sd et allumer sa radio en appuyant sur la touche (end) et (pwr) en meme temps pour la lancer cordialement

merci pour le lien sa peut aider jai acheter ma radio dans un magasin français jai une facture mais notice en chinois donc si tout foi quelqu’un en a une sil veux bien me contacter je lui rembourse la photocopie

Surprenant qu'en l'achetant dans un magasin français, celui-ci ne livre pas la notice traduite en Français par l'importateur.

Il s'agit certainement d'un oubli, contacte le, avec la copie de ta facture, il devrait pouvoir te la faire parvenir.

Sinon, magnifique radio qui nous fait bien baver, sacré veinard !

Certains magasins français court circuitent l'importateur français, ce qui leur permet de vendre les radios 20% moins cher (400 au lieu de 499€). A fuir pour les problèmes de notice, de garantie et éventuellement de revente.

Aviomodelli n'oublie normalement jamais les notices, ni les stickers de garantie sur les récepteurs

Merci à Reporter pour le lien de maj de la 4PX

Faut faire gaffe que si ce n'est pas une radio pour le marché français et qu'il arrive un problème le jour d'une course et bien vous êtes toujours couvert par la fédé mais celle ci va de retourner vers vous...

Le seul point noir sur cette radio c'est le retour du fhss qui est clairement un retour en arrière.

Si non, super radio agréable à prendre en main et super légère.

Comme quoi il convient de bien choisir son magasin si l'on souhaite bénéficier des prestations réservées au marché français !

je comprend mieux merci

enfin si tout fois quelq un en a une a me copie se serais fort sympa merci

Pour info la notice détaillée avio fait 160p avec en avant dernière page le certificat d'homologation pour la france

160 pages, bon petit bouquin !

Comme quoi les possibilités de cette radio sont très nombreuses et méritent cette traduction afin de l'exploiter au mieux.

C'est une radio magnifique mais tout comme ma M12,

plus de 80% des fonctions ne seront pas utiles

Mise a part les réglages de Trims, d'Expo et d'Epa

Effectivement, c'est capable de presque tout faire ... mais tout n'est pas utile !

Après tu ne seras pas limité par la radio, c'est du haut de gamme, c'est magnifique, bien fini et j'en passe, mais les doigts des pros ne sont pas pour autant livrés avec !

Enfin, tant que nous pouvons encore nous faire plaisir, pourquoi s'en priver.

C'est une radio magnifique mais tout comme ma M12,

plus de 80% des fonctions ne seront pas utiles

Mise a part les réglages de Trims, d'Expo et d'Epa

Venant d'une radio haut de gamme concurrente, la SANWA M12, peux-tu nous résumer les plus ou les moins à l'utilisation de cette nouvelle radio FUTABA 4PX ? Merci par avance.

Venant d'une radio haut de gamme concurrente, la SANWA M12, peux-tu nous résumer les plus ou les moins à l'utilisation de cette nouvelle radio FUTABA 4PX ? Merci par avance.

Ah ça m'intéresse aussi, j'hésite à remplacer ma M11x ;-)