Reporter

SCOOP - Serpent Spyder Buggy 2wd 1/10

61 posts in this topic

bonjour M. PETIT,

nous n'avons aucun pilotes (environ 30) du MBGO qui roule sur serpent, maintenant on est pas contre faire des essais sur nos pistes en indoor/outdoor.

merci de votre retour.

Je constate donc que depuis ma demande en janvier dernier, aucun pilote hexagonal ne doit rouler dessus.

Pourtant chez Serpent, il y avait de l'idée avec la France après quelques discussions. Tampis !

Merci

L'importateur ne met pas en avant ma marque, donc pas de pilote.

0275_800px_1.jpg

JConcepts, out to Silence the competition, debuts new Silencer body design for Serpent Spyder SRX-2 RM vehicle.

The JConcepts design team has spent many hours in development with leading team drivers to develop a new high-speed style body, specifically for the latest circuits. One of the most recognizable items, the Silencer body style, has now been designed for perfect fit and finish on the Serpent Spyder SRX-2 RM buggy.

A brand-new, ground up design, the Silencer, has new elements created for the highest speed circuits. A profiled, Finnisher stance cockpit and forward raised side-pod gives the Silencer an immediate fighting appearance. A smooth, high-speed transition around the cab, keeps the Silencer heading in the right direction. A slight recess just behind the cab with channeling out through the rear provides rear-end stability. The Silencer side-pods have a clipped rear-end, narrowing the rear by angling in, just in front of the rear tires. The rear side-pods angle sharply toward the shock tower and wing, enhancing the force placed on the rear pods during high-speed acceleration.

The main pods are heavily chamfered near the rear and lightly toward the front allowing plenty of paint and decal access. The end result has the body looking extremely low-profile with heavy JConcepts edginess and appeal. The Silencer is capped off with a cock-pit “shark fin” for more high-speed tracking stability and increased roof stiffness. The package includes two, 6.5” Hi-Clearance wings pre-marked for the Serpent Spyder for the easiest application.

0275_800px_2.jpg

0275_800px_3.jpg

0275_800px_4.jpg

Features:

· JConcepts Silencer styling

· Forward cab bias, dual channeling rear escape

· Clipped side-pods with extended runners

· Cock-pit “shark fin” for added stability

· Clear polycarbonate with protective film

· Includes two, 6.5” Hi-Clearance wings

· Includes window mask and decal sheet

Silencer – Serpent Spyder SRX-2 RM w/ 6.5″ wing

Part # – 0275

JConcepts – 6.5″ Serpent Spyder SRX-2 Hi-Clearance wing

Part # – 0142

3-1234577858b.jpg

Serpent release for its Spyder 1/10 buggy 2wd RM and MM and the soon to be released Spyder SC truck.

Machined version of the 27T idler gear, in top quality hard-coated aluminium for durability.

Direct replacement for the composite version. No mods required.

C'est un magnifique châssis ! Quelle est la réputation de serpent au niveau amortissement ? Maîtrisent-ils leur sujet ?

on peut clairement affirmer que les amortos serpent: ce sont de la daube, comme leur sav

explication;

j'ai acheté un spyder 4x2 rear

je me suis vite rendu compte que les amortos fuyaient. j'ai été au magasin de st esteve, là où j'ai achete le buggy.

devant moi il a appele l'importateur, lui a exposé mon probleme.

il a eu comme reponse: on s'en occupe. julien leur donne mon numero de tel.

le type ne m'appelle pas...une semaine passe et je retourne chez julien. il rappelle l'importateur. celui ci promet de me rappeler.

en effet il me rappelle, il m'explique qu'il va me renvoyer des nouveaux joints, etc... plus un nouveau chassis puisque le mien s'etait brisé en deux à vic.

bien sur je n'ai jamais rien reçu.

j'ai laissé le serpent sur les etageres et plus jamais de ma vie je n'acheterai cette marque.

je roule en asso au moins je suis tranquille ils ne se moquent pas de leurs clients...

à bon entendeur salut.

oui bon heu enfin la qualite asso, ces jours, hein... ;)

3-500196.jpg

These New Serpent product (Serpent Spyder buggy RM and MM) offer these durable superbly machined and black anodized c-hubs with additional settings and less flex compared to composite ones. In the set 2 special length captured threaded balls with hex tops to prevent balljoints to come off.

3-500237.jpg

For Serpent Spyder buggy RM and MM we offer these durable superbly machined and black anodized uprights with additional roll-center settings and less flex compared to composite ones.

The same nylon suspension inserts from the composite uprights can also be applied here.

In the set 2 special length captured threaded balls with hex tops to prevent balljoints to come off.

Bonjour,

je possède une SPYDER RM et je voulais partager mes impressions après 2 courses et 2 entrainements réalisés en extérieur sur terre. ( environ 3h de roulage)

Je débute en 1/10e. Ma première course m'a permis de valider les petits soucis de montages (piston d'amortisseur dé-serrés ). Les amortisseurs fonctionnent bien malgré les fuites. J'ai des difficultés à régler le diff à bille et le slipper mais avec un peu d'expérience cela ira mieux...:secret laugh:

C'est une belle voiture, la finition et l'ajustement des pièces est très bon. il y a très peu de jeu dans les triangles et autres articulations.

Après ces premières sorties et de belles acrobaties je la qualifierai de "solide". En effet aucune casse à annoncer. Et beaucoup de plaisir à "jouer" avec un si bel engin.

A Bientôt.:=):

Franck

Antiroll bar set fr SRX2 (#500194)

Suitable for:

Spyder Buggy SRX-2 RM 2wd 1/10

Spyder Buggy SRX-2 MM 2wd 1/10

Spyder SCT SRX-2 RM 2wd 1/10

1234578750b.jpg

SRX C HUB SET, 7075

Serial Number: 1446

Heavy duty 7075 precision machined alloy C-hubs for the SRX-2 series. Machined down to 12 grams per SET but much stronger than the stock hubs. Polished and anodized in factory Serpent orange and laser etched for easy left right identification.

The C-hubs with the 2mm spacers (included) matches the stock SRX C-hub geometry. With the vertical ball end mounting, roll center adjustments are easily made by adding or removing spacers.

Includes 2- 2mm spacers.

DSC_0465__62326.1405716995.1280.1280.JPG?c=2

DSC_0467__89061.1405716986.1280.1280.JPG?c=2

DSC_0469__02235.1405716987.1280.1280.JPG?c=2

DSC_0468__53455.1405716987.1280.1280.JPG?c=2

SRX MID REAR BULKHEAD, 7075

Serial Number: 1447

Heavy duty 7075 precision machined alloy rear bulkhead for the SRX-M series (mid motor). Polished, laser etched and anodized in factory Serpent orange or gun metal and weighs 6 grams.

The bulkhead adds 2 countersunk holes so that the bulkhead remains aligned for more solid camber settings through your race day.

Includes 2- CSK screws.

DSC_0479__35825.1405718377.1280.1280.JPG?c=2

DSC_0478__10063.1405717150.1280.1280.JPG?c=2

DSC_0485__23900.1405717155.1280.1280.JPG?c=2