Gé Fou

B4.2 Factory Team

141 posts in this topic

.

Edited by Kiwih

Après ma piste est franchement compliqué à rouler donc pour sentir une différence, en revanche à réglage vario/moteur identique j'ai plus de dynamisme, mais c'est peut être lié à l'axe en alu

.

Edited by Kiwih

Celui d'origine, j'ai aussi monté le slipper triad,et la plaque moteur qui est magnifique d'ailleurs!

.

Edited by Kiwih

Fais gaffe je me suis fait gauler par la douane, va voir su Pdub racing, c'est en irlande, et il est sérieux, je te conseille aussi les pistons 4 trous!

merci de ta reponse , je pensais que le controleur a l arriere allait apporter plus de grip et que d avancer le pack plus de direction :-( :-( :-(

Moi aussi, et le poids au final est aussi different. Y a t il de nouveau retour d info sur ce sujet.

JCO22701_alt.jpg

JConcepts New Release – B4, T4 and SC10 Aluminum Honeycomb Motor Mount

Having available option parts for a popular vehicle makes the hobby just that more interesting and fun. JConcepts has rolled out a sweet looking replacement motor plate for the popular B4, T4 and SC10 vehicle line. With the evolution of race tracks, high flying jumps are becoming the normal obstacle. It’s inevitable that a driver will have a miscue and challenge the rear-end durability of their vehicle. Your racing friends over at JConcepts have taken a lot into consideration while designing and developing a replacement motor plate.

Looking at the typical construction of the second operation processes on standard motor plates, it easy to see why bending is sometimes an issue. The design team at JC have incorporated a honeycomb milling affect with placement more suited to surrounding geometry making the plate lightweight and very rigid in multiple directions. The honeycomb features add a 3D look especially as they remain natural aluminum while the rest is available black or blue in color. Slight chamfering on the 3mm thickness material allows the rather beefy plate to look quite skinny. Honeycomb it out with JConcepts.

Features:

· Precision machined aluminum

· Lightweight / durable honeycomb milling

· 3mm thickness material

· Chamfer highlight edging

· Available in blue and black colors

· Aesthetic jewelry

2270-1

2270-1

2270-2

2270-2

JConcepts – B4, T4 & SC10 aluminum honeycomb motor mount – blue

Part # – 2270-1

JCO22701.jpg

JConcepts – B4, T4 & SC10 aluminum honeycomb motor mount – black

Part # – 2270-2

JCO22702.jpg

peut être beurk!!!!

mais si elle est plus solide que celle d'origine pourquoi pas parce que je vais finir par les acheter par paquet de 10.

.

Edited by Kiwih

L'originale plie? Ou est-ce qu'il plie exactement? J'ai de la peine à imaginer ça...

Disons qu'elle se voile légèrement si on est un énervé du serrage, pour ma part j'utilise la Avid qui est vraiment magnifique avec des fraisages débouchants oblongs... Généralement j'aime les produit Jconcepts mais là je sais pas c'est un designer-ingénieur stagiaire peut être, après les coups et les douleurs, heu les goûts et les couleurs...

En plus le bleu Jconcept n'est pas le même que le bleu Asso, ça fait dégueulasse je trouve...

oui c'est ça elle se voile très facilement si tu retombes un peu trop sur l'arrière sur des gros sauts ( à Antibes la grosse table américaine et un grosse double ) du coup en plus tu flingues ta couronne.

Après Kerb si c'est le bleu qui te chagrine, prends là en noir :zombie:

M'en fiche je ne roule qu'en mid avec le C4.1, donc pas de choc sur l'arrière ;)

ben maintenant je roule en mid mais en X6² parce que déjà les chassis en alu et en plastique ne font pas long feu alors en carbone:TT-TT:

ben d'ailleurs chez nous personne en carbone.

c'est dommage parce que le X6cube a l'air vraiment sympa.

Multiple World Championships and National Championship winning design MIP C-CVDs™ are stock replacement drive axles for the most popular RC buggies, trucks, and touring cars on the market. MIP C-CVD™s offer the best possible transfer of power with near zero backlash, positive acceleration, and no binding. MIP C-CVD™s are completely rebuildable with all parts sold separately, and installation requires no modifications. In our quest to keep MIP products updated, all MIP C-CVD™ Kits now come with the MIP DYABLE Snap On Set Screw Retainer Ring that ensures no failure due to lost drive pins.

These MIP C-CVD™ Drives made from 7075-T6 Aluminum and remove over 40% of the rotating mass when compared to standard drive bones. This result in quicker acceleration and less wear on the drive train.

TARGET CUSTOMERS:

RC Racer Enthusiast who need RC high-end performance parts.

COMPETITIVE ADVANTAGES:

The MIP C-CVD™ Aluminum kits are for the RC racers who need the competitive advantage of added speed and acceleration and quicker stops. MIP C-CVD’s™ are made in the USA of stronger materials for less drive wear, and smooth action.

FEATURES:

Direct replacement of stock drives with no modification!

Improved handling and control of your Vehicle

Lighten weight of your vehicle, while not compromising strength.

Precision machined in-house for excellent bearing fit!

All hardware included

MIP Team Tested and Approved!

100% Quality Made in the USA!

INCLUDES:

MIP C-CVD™ Aluminum Bones (2), MIP C-CVD™ Axles (2), MIP Confetti Stickers (2), MIP Blue Thread Gel & Lube (1), 4-40 x 3/32 SHSS (2), 8-32 Locknuts (2), 1/16 x 3/8 Roll Pins (2), 3/16 x .010 Washers (4), 1/16 x .43 HCS Pin (2), MIP 3/16 Couplings (2), & MIP C-CVD™ Capture Rings (2)

REQUIRES:

.050 Allen Key (Suggest MIP Hex Driver Wrench .050 inch #9000 or MIP Speed Tip™ .050 inch Hex Driver Wrench Insert #9000S); and a small amount of #5201 MIP Blue Thread Gel (or "red" threadlock) for the set screws, and #5201 MIP Grease (or all purpose "Moly" grease) for moving parts.

COMPATIBILITY:

Fits All Associated B4 Buggies

mip-part-13170.jpg

mip-inst-13170.jpg

Bonjour

voila le chalenge hivernal qui va bientot commencer .je vais gardé mon b4.2(trop peux d'investir dans un c4.2 et de plié le chasis alu a chaque grosse gamelle)et oui débutant les gamelle durdur.

Donc que me conseiller vous pour bien préparer mon b4.2 d'origine pour les course sur moquette?

Merci

Salut,

Si tu veux vraiment te faire plaisir sur moquette part sur le C4.2 en mid ce sera certainement plus simple, maintenant que le chassis se plie sur le C4.2 on en sait rien, peut etre ont ils changé l'alu, dans tous les cas, tu auras toujours en option des renforts latéraux.

Si malgrès tout, tu souhaites conserver ton B4.2 pour la moquette, de souvenir, j'avais dû mettre des ressorts plus dur donc prévois toi un petit jeu de ressort, après n'hésite pas à piquer des infos sur les fiches setup.

Cellule laiton sur l av ( cream , ghea , ou celle du c4) et plaque latino rudebit sous le servo et pack au max sur l av. Certain pilote montait des servo courts et meuler le renfort derrière le servo pour encore plus avancer le pack . Le tout avec ressorts argent au carré. Mais ça c était en smallboire......

oui je sais le c4 serai l idéal mais peur pour le chasi.Vraiment domage que asso nous fait pas un b4 avec moteur central.

Il y a peux êtres moyen d'avoir un chasi carbonne sur le c4??

oui sur le C4.1 il y avait un chassis carbone. Oui aussi tu as le X6 Cubed en kit de conversion, et le Vega Elite aussi qui est du super bon et beau matos !

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now