Reporter

Team Associated B5, nouvelle plateforme 4x2

518 posts in this topic

C'est pas pour être méchant lol mais moi je peux te dire que la voiture est extraordinaire et hormis ceux que j'ai cité au dessus il ne vas pas y en avoir beaucoup des défauts :)

Silencer body design for Team Associated RC10B5 vehicle

3-0272_800px_1.jpg

Silencer – RC10B5 body w/ 6.5" wing

Part # - 0272

UPC Code – 845937011138

Retail price – $26.00

(Fits – Team Associated RC10B5)

JConcepts - 6.5" Hi-Clearance wing (fits B5, B5M)

Part # - 0140

UPC Code – 845937011367

Retail price – $14.00

(Fits – Team Associated RC10B5 | RC10B5M)

JConcepts, out to Silence the competition, debuts new Silencer body design for Team Associated RC10B5 vehicle.

The JConcepts design team has spent many hours in development with leading team drivers to develop a new high-speed style body, specifically for the latest circuits. One of the most recognizable items, the Silencer body style, has now been designed for perfect fit and finish on the Team Associated RC10B5 buggy.

A brand-new, ground up design, the Silencer, has new elements created for the highest speed circuits. A profiled, Finnisher stance cockpit and forward raised side-pod gives the Silencer an immediate fighting appearance. A smooth, high-speed transition around the cab, keeps the Silencer heading in the right direction. Just behind the shock tower rests a small scoop which can be trimmed as air-in or air-out or just left untrimmed adding some redirection at high-speed. A slight recess just behind the cab with channeling out the rear provides rear-end stability. The Silencer side-pods have a clipped rear-end, narrowing the rear by angling in just in front of the rear tires. The rear side-pods angle sharply toward the shock tower and wing, enhancing the force placed on the rear pods during high-speed acceleration.

The main pods are heavily chamfered near the rear and lightly toward the front allowing plenty of paint and decal access. The end result has the body looking extremely low-profile with heavy JConcepts edginess and appeal. The Silencer is capped off with a cock-pit "shark fin" for more high-speed tracking stability and increased roof stiffness. The package includes two, 6.5” Hi-Clearance wings pre-marked for the RC10B5 for the easiest application.

Features:

• JConcepts Silencer styling

• Forward cab bias, dual channeling rear escape

• Clipped side-pods with extended runners

• Cock-pit “shark fin” for added stability

• Clear polycarbonate with protective film

• Includes two, 6.5” Hi-Clearance wings

• Includes window mask and decal sheet

http://blog.jconcepts.net/2014/02/jconcepts-new-release-silencer-rc10b5-body/

héhhéhéhéhé mon b5 rear va changer de gueule la semaine prochaine

lolo issssssssssssssssssssss back

lolo

auh non chez SMS ça me suffit lolllllllllllllllllllllll

Oh mais il est en forme le Lolo National!! Allez fais nous péter une peinture qui déboite grand mère et dont tu as le secret!! Hâte de voir ça moi!!

chouffe mon post carro pour le tc6.2

c'est fait !!! au taff maintenant on veut de la photo!! lol

Dis Lolo avant de te laisser gagner par l'optionnite aigue... ton B5 roule sans carro??? y'a grève à l'atelier peinture là??? mdrrrr

Trop tard !!!!!!!!!!!!!!!!!

Trop tard !!!!!!!!!!!!!!!!!

Toi ça y est tu es foutu tu es incurable!!! Ptdrrr

en tout cas je peux vous dire que ce support d'amorto est de toute beautééééééééééé

et voili voulou

en plus d’être joli c'est aussi efficace,les inserts ont vraiment bien libérés les axes de triangles,un régal

pour le support d'amorto avant,il offre un panel de réglages plus important,moi perso je ne m'en servirais pas plus que ça,mais pour les champion du monde ils apprécieront

4049-n.jpg

4049-p.jpg

4049-r.jpg

4049-s.jpg

4049-t.jpg

4049-v.jpg

et ou peut on trouvé ses belles petites options?

pour les options Mister SMS et oui pour les chapes Robert,ce sont bien celles du kit

Bonsoir,

Voici quelques photos de la nouvelle carrosserie de Jconcepts:la silencer pour B5M

Ceci complète le poste 178 mis par nikorentin.

10515-0273_800px-1.jpg

L10515-0273_800px-2.jpg

10515-0273_800px-3.jpg

10515-0273_800px-4.jpg

Salut tout le monde, je voulais demander au possesseur de B5M si vous avez aussi eu dans votre kit 2 sachets avec les pistons et bouchon d'amortisseur ..? le sachet s'appel MAIN BAG

je me demande pourquoi j'en ai reçu deux...

Parce que tu as eu de la chance tout simplement mon ptit Freud!!! Mdr

Associated B5M Lipo Brace

b5mlipobrace1.jpg

b5mlipobrace2.jpg

rudebits

AT4_7794.jpg

jconcepts

AT4_7812.jpg

proline

qui roulaient avec un b5m au cf de dammartin?

Edited by Reporter

Les asso boys roulaient avec normalement, seb mure, Cédric devillers et peut être d'autres

Edited by MatthieuL

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now