Reporter

Team Associated B5, nouvelle plateforme 4x2

518 posts in this topic

bonsoir, quelqu'un a t il essayer de mettre les tige d'amorto des big bores v1 (91305 et 91306) sur les v2 ?

d'après le site asso c'est pas prévu pourtant elle font le même diamètre, la même longueur et ont le même filetage pour fixer la chape

Voici un petit résumé des réglages par type de piste.

setupguidep1.png

Merci Arn0 tu es génial, c'est ce que je recherchai.

Tu es The King

:serious-business:

Bonjour à tous,

après avoir un petit peu décroché du modélisme pendant l'hiver, je reviens aux nouvelles.

J'ai vu qu'une version factory lite, avec quelques options était sortie pour le B5M, est ce qu'une version factory team est prévu pour le B5 à moteur arrière ?

Mon losi 22 se faisant vieux, ses accus aussi, il est temps de s'équiper avec du neuf, et un retour sur asso me réjouit d'avance.

il y a t'il vraiment une grosse différence entre le B5m et le LITE sur moquette et sur terre ? en ce moment j'ai le B5m "3 mois" et très bientot il va y avoir une piste terre qui va ce monter à 10mn de chez moi et je compte me prendre un second chassis pour rouler sur cette surface et donc je me pose la question ! soit je garde mon "M" pour rouler sur terre et je reprends un LITE pour la moquette sachant que je roule pour le moment en STD mais très prochainement en MOD ?

(Serge)

Le m sur terre demande une petite prépa pour rouler sur terre, cf la fiche de ray munday.

oui tout à fait mais j'avais rouler avec le B4.2 World et je touvais bien ......et lorsque j'ai tésté mon X6 squared c'était bien mieux car je trouvais que sur un circuit terre un peut glissant le train arrière avait tandence à moins décrocher et c'était plus facile récupérer et sur les sauts que nous avions du style TT1/8 je trouvais que le X6 sautait plus à plat , pour le B4 il motricait mieux mais lorqu'il décrochait c'était un peut plus sport ! ensuite un chassis M est normalement moins adapté qu'un REAR sur la terre mais c'est surtout savoir si avec le nouveau LITE c'est vraiment différent comme comportement sur moquette et sur terre malgré que cette évolution est très récente et que les retours sont surement un peut trop tot "CF en Avril":=):

Je ne pourrai pas te dire, pour avoir eu le 5m rocco style ( bien monté) et le 5r maintenant, je préfère le 5r...

En même temps un petit châssis Infinity et une boîte 3 mip...

JCO8006.jpg

Dirt Racing Products has Titanium with the introduction of the “Cool Gray” Fin turnbuckle sets designed specifically for style, durability and performance. The JConcepts Fin turnbuckle is the base design which is centered around a .143” titanium hex size that gradually tapers down into a 3mm thread base design which accepts standard AE ball-cup configurations. Custom anodized by Brian Kinwald himself, the Dirt Trick “Cool Gray” turnbuckles are individually colored a unique Gray color which adds an undeniable personalized touch to any vehicle.

The focus of the styling surrounds the lengthened adjustment hex area and the “finned” cuts that rotate about the center. The fin turnbuckles are lightweight and the original design brings out the glamour and quality that makes titanium one of the most sought after exotic materials in the world. The Dirt Racing Products turnbuckles are produced with left and right hand threads with the left being conveniently marked for easy orientation.

​JConcepts turnbuckle adjustment wrench is offered separately as Part# 2234.

Features:

· Original JConcepts design and “Fin” styling

· Dirt Trick, custom anodized by Brian Kinwald

· High-grade, machined titanium material

· Standardized 3mm thread base

· Left and right hand threads with conveniently marked left

· Aesthetic jewelry

Dirt Trick – B5 | B5M Fin Titanium turnbuckle set – cool gray – 6pc.

Part# 8006

JCO8006_alt.jpg

bonjour je suis a la recherche d une fiche de reglage de base pour moquette indoor ?

merci

merci

et quelle taille de cles allen faut il pour B5 ?

ok mais quelle taille ?

merci

Parts Unique to the RC10B5M Factory Lite

Aluminum Front Axle. B5, B5M, B5M-FL

Available May 2015

91411.ps_lg.jpg

Chassis, B5M-FL

Available Now

91511.ps_lg.jpg

Clamping Wheel Hex, 7.0mm

Available Now

91610.ps_lg.jpg

Heavy-Duty CVA Kit. B5, B5M, B5M-FL

Available Now

91612.ps_lg.jpg

RC10B5M-FL Decal Sheet

Available May 2015

91613.ps_lg.jpg

RC10B5 Series Decal Sheet. B5, B5M, B5M-FL

Available May 2015

91614.ps_lg.jpg

JConcepts – B5 | B5M Aluminum Wing Shim

JCO2357-1_alt.jpg

One of the finer adjustments on the B5 series of vehicle has been the rear wing shim. Drivers have the option of changing wing angle by changing the direction of the shim or the height by running the shim below or above the wing. JConcepts is now offering the wing shim as a machined aluminum component, available anodized in blue or black colors. The edges are finished with a small highlight chamfer where possible to provide that all important glamorous look.

The shim is light-weight and has built in screw bosses on each side which allows the driver to completely secure the shim to the wing with 3mm screws (not included) front and back. The shim has a built in rake of 3 degrees in one direction and shaped to fit around the stock plastic wing mounts or part of the JConcepts screw-down aluminum wing mount system. Utilizing the shim in one direction gives the wing zero degrees or in the opposite direction gives 6 degrees of angle. Placing the shim on top will angle the wing at 3 degrees. Simply drop the new shim onto the wing mounts for a more rigid assembly and secure if preferred with 3mm screws.

Features:

· CNC Machined

· Light-weight, rigid feel

· Anodized with chamfered silver edging

· Blue or black color options

JCO2357-1.jpgJCO2357-2.jpg

JConcepts – RC10B5 | B5M aluminum wing shim – blue

Part# 2357-1

(Fits – B5 and B5M)

JConcepts – RC10B5 | B5M aluminum wing shim – black

Part# 2357-2

(Fits – B5 and B5M)

bonsoir, les pilotes ayant opté pour la transmission 3 gear sur le b5m peuvent ils faire remonter leur feedback sur cette option? merci

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now