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LRP Flow (WorksTeam) Brushless Speed Control

197 posts in this topic

LRP Flow WorksTeam Brushless Speed Control

80970

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cherchant un remplaçant a mon sxx stock v1, je l'attend avec impatience !

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Idem, mais en lieu et place de mon SXX TC V2...surveillez les PA ;-)

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Salut,

Il est plus adapté à la piste ou ça passe aussi sur un TT ???

Faillit acheter un SXX V2, je vais attendre, à priori dispo mi aout

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Faudra voir les softs internes, pour le moments, aucune infos les concernant,... Soyons patient ;-)

Par contre, ce qu'on sait déjà, c'est qu'il y aura 2 modèles: le Flow, acceptant les moteurs jusqu'à 9,5t, et le Flow Worksteam, qui acceptera ceux jusqu'à 3,5t.

A +

G-rem

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The price will also surprise you! Latest brushless premium speed control technology and improved performance of the LRP Flow speedos are available at a lower price than their predecessors. From mid September you’ll get the high-tech Flow Competition (#80960) and Flow WorksTeam (#80970) speed controls at an unbeatable price!

Features:

• Modified and Stock Racing - All purpose onroad and offroad software for modified and stock classes,

incl. boost 0

• Multi-mode profile adjustment - 7 fully adjustable parameters for stock and modified:

auto brake, feel, torque timing, boost timing, boost angle, boost turbo, cutoff voltage

• HD full aluminium case - For lowest core temperature and tough race design

• Bulletproof 6V/3A linear BEC

• Easysolder U-Tab Design - Heavy copper, multilayer PCB for lowest resistance

• X-Brake Pro - New efficient and precise brake software

• USB Software Updateability - Benefit from all the latest performance

improvements and updates available at www.LRP.cc!

• Revolutionary Internal Temp Check System 3 - Allows you to read out the

maximum internal temperature for each the speedo and motor

• Extra small size - 32x34x21mm for easy installation in all cars

• Including plugged high-performance fan (only Flow WorksTeam)

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Order No. 80960

LRP Flow Competition Brushless speed control

Order No. 80970

LRP Flow WorksTeam Brushless speed control

Availabale from mid September 2012!

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Bonjour,

Sur le site LRP version deutsch, il annonce le flow Compétition à 144,99 euros et le WorksTeam à 179,99 euros.

Je pense qu'il faut rajouter les taxes et la marge des shops mais sa peut donner une idée du prix qui a l'air plutot correct.

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LRP dans son post de septembre a posté les réglages de Ronald Volker utilisé lors des derniers world

1/12 – LRP Flow Speed Control (#80970): v4.0 Software, 1-2-4-2-7-1-0

1/10 – LRP Flow Speed Control (#80970): v4.0 Software, 1-2-4-6-6-0-0

1/12 – LRP X20 Motor (#50704): 12.0 WorksTeam Rotor, 27.5° Timing, 34mm Rollout

1/10 – LRP X20 Motor (#50694): 12.5 Standard Rotor, 27.5° Timing, 8.4:1 Gearing

1/12+1/10 – LRP Pulsar Touch (#41555): v1.47 Software, 10A charge current

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salut

quelqu'un à des news sur la date de commercialisation?

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Il vient juste d'être annoncé par lrp après bcp de retard, et n'est pas encore dispo chez l'importateur; Mais ça ne devrait plus trop tarder (fin de mois en France)

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dispo ou ?? CB dis au dessus qu'il l'est pas et toi tu l'as ou de dispo?????????????????

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La version "petits moteurs" est dispo à partir de ce jour 16/11/2012 chez l'importateur français; Le haut de gamme (celui du post initial) suivra autour du 26

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Bonjour,

Petite question surment bète.

Pour obtenir les meilleurs perf en 10,5 il vaut mieux le compétition ou le worksteam?

Dans la logique des choses je dirai le worksteam mais au cas ou j'me trompe.

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LRP vient de publier des nouveaux Firmwares pour le FLOW dispo sur leur site web

Update v5.0 - special Stock Only firmware

optimised values for various mode settings, so you can adjust in finer steps for Stock racing compared to standard v1.4 firmware.

Update v4.0 - special Onroad Modified firmware

optimised values for various mode settings, so you can adjust in finer steps for Onroad Modified racing compared to standard v1.4 firmware.

Update v3.3 - special Offroad Modified firmware

1. optimised values for various mode settings, so you can adjust in finer steps for Offroad racing compared to standard v1.4 firmware

Refer to mode spec sheet for exact details

2. adjusted brake response with separate brake adjustment

3. adjusted drive frequency for smoother control

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Header.jpg

LRP, one of the World's most successful manufacturers of electronic components, recently introduced their latest 1/10th scale competition speed controller in the form of the Flow Competition and Works Team ESC. We received the Works Team variant for a review, the speedo is usable with motors down to 3.0T. Also available is the Flow Competition with a 9.5T motor limit.

http://www.area52.cc/reviews/3242-lrp-flow-works-team-speed-controller.html

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Bonsoir

Je poste dans la section du flow mais c'est d'un nosram comet hd que je vais parler ...

Voila je roule en dtm stock avec un nosram comet hd et un moteur thunder power 10.5 . Mon probleme est le suivant : je manque cruellement de moteur par rapport aux autres pilotes de stock a mon club ( j'ai pu le voir concretement a la course de dimanche dernier )

voila les essai que jai effectué pour diagnostiquer le probleme :

- changement de moteur ( marque )

- essai de plusieur ratio

- changement du timing moteur ( en repartant de 0 )

- Charge du pack a 2C au lieu de 1C

- Reparamétrage vario

- Essai d'autres packs

- Demontage du moteur , nettoyage

- Essai de plusieurs rotor

Et donc dans tous ces essais , pas d'ameliorations ...

Donc la je sèche .

Si quelqu'un aurait une piste ....

En vous remerciant

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Mets l'expo des gaz à +20, ça devrait s'améliorer ;-)

Sinon, il te manque en pêche ou en pointe?

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