Reporter

ARC R10 1/10 190mm Electric Touring Car kit

25 posts in this topic

ARC R10 1/10 190mm Electric Touring Car kit

shadow_all_800px_4833.jpg

1. The ARC R10 has been designed with a minimum of parts. This not only keeps overall weight down, but also makes maintenance and setup on race day easier.

2. The ultra precise ball-ends and steel-hardened balls have been designed and developed to ensure minimum tolerances and erase play in the joint. Even after extended use, they will feel like new, all due to the high quality materials used.

3. At 82mm the R10 has the worlds slimmest chassis. This allows the car to roll more quickly and reduces the chance of the car grounding while cornering.

4. The R10 has been designed with a wide belt pulley. The standard belt is 3mm giving best transmission efficiency, but the option 4.5mm belt will give better durability during practise running.

5. The R10 is designed so that you can locate your personal transponder in the front bumper area. This position gives good sensitivity and also a small advantage when passing over the line.

6. The front and rear lower arms, steering blocks and rear uprights have a symmetrical design, allowing them to be used on both left and right sides, so reducing the numbers of spares needed.

7. The shock position on the arms can be adjusted by as little as 1mm. This is achieved by reversing the direction of the arm.

8. The R10 CVDs, made from hardened spring steel, are designed to use a G clip to prevent the drive pin coming out during use.

9. The hard anodised shock bodies are teflon coated, giving the CNC shock piston smooth movement and excellent durability. High quality matched racing springs, front 0.30g (yellow) and rear 0,28g (red), complete these high quality units.

10. The R10 comes with easily adjusted anti-roll bars, using a 2mm hex driver to adjust the balance left and right.

11. The dual arm steering system is made from precision parts, eliminating all play. This means precise movement of the steering system will give precise handling of the car.

12. The R10 has a full plastic gear diff, with 6 precision gears, producing a smooth and efficient operation. With 7075-T6 hard coated outdrives, there will be no leakage of oils from these units.

13. The motor has been located slightly higher, this having two benefits. The chassis can be a better thickness at this point and testing has shown this improves handling, and, by being higher, the motor is less likely to ground during cornering.

shadow_all_800px_4825.jpg

shadow_all_800px_4828.jpg

shadow_all_800px_4835.jpg

shadow_all_800px_4838.jpg

shadow_all_800px_4839.jpg

shadow_all_800px_4840.jpg

shadow_all_800px_4841.jpg

shadow_all_800px_4842.jpg

shadow_all_800px_4843.jpg

shadow_all_800px_4844.jpg

shadow_all_800px_4848.jpg

shadow_all_800px_4849.jpg

shadow_all_800px_4852.jpg

shadow_all_800px_4869.jpg

Info from the manufacturer: the chassis is 2 layers of glass fibre between carbon fibre. As there are minimum cutouts in the chassis this allows it to flex more than a full carbon fibre chassis, which when originally tested did not give sufficient grip in low grip conditions. By having just two cutouts, testing showed that this construction did not lead to any possible increase in tweak resulting from crashes.

the chassis is 2 layers of glass fibre between carbon fibre.

tout s'explique :D

Donc FRP...

race_1010921_01_710px.jpg

Josh Cyrul Joins Team ARC

Josh Cyrul a well known world class driver with multiple ROAR On-Road

Champion joins our team now , He will race R10 at most major E/P indoor / outdoor race around world,And he will also help us to test and develop R10 in the future.

Josh:

"After the decision to return to R/C racing, I spoke with Viper about looking for an electric touring car that had the best potential for solid success and results. After checking forums, reading, searching the internet, I knew the ARC R10 was the best choice but I didn't know just how good. I received my cars and immediately started to build the for practice leading into the IIC in Las Vegas. The quality is absolutely one of the best, if not the best in the industry. My first weekend with the R10 was a perfect start to what will hopefully be a great season. I would like to thank ARC and TiTAN R/C for the support and opportunity to represent their products!! If you see me at a race, please stop by and I will gladly show you one of the best electric TC's in the market."

Josh Cyrul.

un mix de xray pour le orange et les poulies avec triangles, cales, cellule et tendeur de courroie copie tamiya, il s'est pas trop fouler le garçon pour sortir une caisse !

Pourquoi? C'est pas ce qui marche?

vu comme ça, pourquoi pas ... surtout si le prix est competitif et que les pieces des grandes marques sont compatibles .

Edited by KRYS06

des retours de pilote utilisant ce chassis car il est trés intéressent je trouve...

Pour en avoir eu une entre les mains, c est beau et ça a l'air de très bonne qualité. La voiture se rapproche de la xray en terme d'usinage et pièces plastiques.

De très bon pilotes thermique roulent avec et n'en sont pas déçus, voire très satisfaits!

Quelqu'un roule avec en France?

La version 2013 va sortir d'ici peu

Quelqu'un roule avec en France?

La version 2013 va sortir d'ici peu

Je vais rouler ARC pour la fin de saison actuel . Je donnerais plus d'infos sur le chassis dès que je l'aurai reçu ;)

Tu va rouler avec la version 2013?

Le châssis me tente bien mais le prix du nouveau kit avoisine ceux de xray ou yokomo.. daumage

Oui ca sera la 2013.

Pour le prix on s'approche des autres mais on y est pas :)

Il faut regarder le prix de la piece detachée derriere aussi ou la c'est tres interessant.

Complètement d'accord avec toi pour le prix des pièces!

Tu l a prise direct chez l'importateur américain?

Non. Par l'importateur Francais

J'ai reçu la R10 2013 la semaine dernière et je l'ai montée ce week-end. Voici quelques retours :

Très bonne qualité des matériaux : le chassis est nerveux, les 'plastiques' bien rigides et les ajustements sont très bons.

Au niveau du montage :

sur mon auto j'ai du caler entre le chassis et les colonnettes de renvoi de direction, car les fraisages du chassis un poil trop prononcés combinés à la visserie dont le filet ne va pas jusqu'à la tête ne permet pas une fixation rigide.

Avec le flex motor mount, 0,5mm de cales sont nécessaires pour l'axe de la couronne.

les chapes 'ouvertes' sont de très bonnes factures, rigides et sans aucun jeu sur les rotules tout en ayant une excellente liberté de mouvement. Par contre le montage des biellettes demande un effort certain...

A contrario les chapes 'fermées' brident le mouvement, ne pas hésiter à prendre en plus un jeu de chapes ouvertes lors de l'achat de l'auto.

Si l'on monte les diffs et spool en position haute, bien faire attention que la tige filetée de la rotule ne dépasse pas sous les bulkhead, ça passe fin entre celles-ci et les sorties de diff/spool !

Pour ma part j'ai choisi de remplacer d'emblée le montage vis+boule sur les bulkhead par une rotule vissée. (il faut prendre les 'short')

Petit bémol sur le guidage des barres anti-roulis côté chassis, ne pas hésiter à améliorer la finition du V de guidage dans les cellules alu.

Sur la piste :

(je n'ai pu rouler que 3 runs avant qu'un orage s'abatte)

Set-up de boîte, juste quelques ajustements pour la piste de Montbrison, technique avec un grip moyen.

Run 1 : La voiture est de suite facile avec un train avant précis et une tendance sur-vireuse, mais dès qu'on pousse un peu elle décroche dans les changements d'appui.

Je passe en ressorts 2.6 derrière.

Run 2 : l'auto ne décroche plus mais a gardé sa tendance sur-vireuse, c'est le pied, on se dit que ça peut passer plus vite à chaque virage. Et effectivement le chrono descend.

J'essaie de raccourcir la biellette de suspension arrière.

Run 3 : l'auto est encore plus vive sans devenir vicieuse, ça passe encore plus fort et les chronos sont réguliers !

Un très bon bilan pour une première sortie, j'ai hâte d'y retourner.

Je pense que cette ARC est une très bonne auto et qu'elle peut être très performante aux doigts de pilotes plus aguerris que moi. Je ne peux que la conseiller !

Et les chronos justement ça donne quoi? Des chiffres on veut des chiffres!

R109030

Low Arm F/R Set with Shims (Soft)

New Flex composite Nylon arm set For R10 Series Cars.

It provide extra traction in low grip surface ,also slow down the initial response Very use full option parts to fine tune your car in low grip tracks.

Both Front and Rear arm mark “S” on the Arm,easy to identify.

858623_655269837827572_783207008_o.jpg

1402300_655269841160905_1179601145_o.jpg

R109029 Low Arm F/R Set with Shims(Hard)

New Ultra Hard Composite Nylon arm set for R10 Series Cars.

Not only harder then standard but also lighter , provide very well response and better corner speed in high grip surface, It also keep same hardness during hot temperature.

Both Front and Rear Arm Mark “H” on the arm , easy to identify.

841297_655269647827591_1486942594_o.jpg

1495215_655269667827589_1638452852_o.jpg

L'ARC R10 version 2013 de Pierre Tissot.

Pierre Tissot étrennait ici sa nouvelle ARC (Advanced R/C Car) R10 version 2013, une voiture dont ce doit être la première apparition au SITCC. Un autre pilote disposait également du même châssis pour cette dernière manche du SITCC de la saison.

Cette auto taïwanaise puise indédiablement son inspiration du côté de la Slovaquie et suit les tendances actuelles (amortisseurs courts big bore par exemple), mais avec certaines spécificités, comme les supports de triangles façon Tamiya, une fixation du pack par scotch toilé perpendiculaire à l'axe de l'auto et au milieu du pack (dans le but de ne pas entraver le flex de l'auto, une idée reprise par WRC Racing sur sa STX 2014 par exemple), un support de servo de direction flottant plutôt bien pensé (fixation par trois vis au châssis, plaque en carbone "verrouillée" par le support en aluminium, fixation extérieure du servo ne pouvant pas pivoter, etc.)

Le choix de laisser les pièces en aluminium avec leur couleur naturelle est, par les temps qui courrent, plutôt original, et cette auto n'est pas sans évoquer les productions X-Ray d'avant 2009 au niveau look, ce qui est un compliment!

IMG_6577.JPG

IMG_6587.JPG

IMG_6588.JPG

IMG_6586.JPG

IMG_6582.JPG

IMG_6583.JPG

IMG_6592.JPG

IMG_6593.JPG

IMG_6585.JPG

IMG_6591.JPG

IMG_6578.JPG

IMG_6580.JPG

IMG_6581.JPG

IMG_6579.JPG

IMG_6584.JPG

IMG_6590.JPG

IMG_6589.JPG

IMG_6595.JPG

IMG_6596.JPG

IMG_6598.JPG

IMG_6597.JPG

www.overrc.com

Chassis - ARC R10 2013

Motor - G-Force 4.5

ESC - LRP Flow

Batteries - Trinity

Tires - Ride (handout)

Radio/Servo - Spektrum

Bodyshell - Blitz TSX

Remarks - The 4 time World & 13 time European Champion is at his first big race with his ARC chassis with the event also marking his debut in the ETS, one of the sport’s all time greats having stopped racing touring cars just the season before the series took life back in 2008. His R10 features a brand new chassis that is still at a prototype stage. Sporting a different outer shape, the design of the new graphite platform is meant to drastically change the flex, taking it away from the front and rear end and bringing it to the centre of the car. This solution also provides a single flex instead of two different movements, and it’s meant to make the car handle more precisely especially in the sweepers.

SpashettCF.jpg

SpashettCF2.jpg

SpashettCF3.jpg

SpashettCF4.jpg

SpashettCF5.jpg

SpashettCF6.jpg

SpashettCF7.jpg

SpashettCF8.jpg

SpashettCF9.jpg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now