Reporter

Team Losi Racing 22T

282 posts in this topic

yes c'est cool ça, j'esperai que ça allais etre plus qu'une rumeur pour re rouler un peux en truck

Ca ne m'a pas l'air d'être encore une réussite cette carro!! Enfin les gouts et couleurs... Par contre, je mets plus d'intérêt du côté des amortos, espérons que Losi ai accordé le même traitement "big bore" que pour le TLR22! Mon T4.1 FT risque de se les voir greffer si les premieres photos m'inspirent... quand on voit que les "anciens" sont devenus quasi une référence en TT, enfin en tout cas bcp de pilotes opèrent la modif!

Ne nous emballons pas, wait and see!

Tonton.

Ca ne m'a pas l'air d'être encore une réussite cette carro!! Enfin les gouts et couleurs... Par contre, je mets plus d'intérêt du côté des amortos, espérons que Losi ai accordé le même traitement "big bore" que pour le TLR22! Mon T4.1 FT risque de se les voir greffer si les premieres photos m'inspirent... quand on voit que les "anciens" sont devenus quasi une référence en TT, enfin en tout cas bcp de pilotes opèrent la modif!

Ne nous emballons pas, wait and see!

Tonton.

Y'a du monde qui a monté des BB de 22 sur B4.1 ? pas l'impression, mais y'a pas de raison que ça passe pas, globalement les V2 d'Asso sont moins capricieux quand même...

Effectivement, les amortos XXX et XXXT, rien que du plaisir ! "oh huile immaculé, que fais tu encore là"

Edited by nikorentin

Allez après le 22 T, y'a plus qu'à sortir le "44" et la boucle sera bouclée : YOUPI !!!!

Stéphane.

The Team Losi Racing™ 1/10-scale 22T 2WD Electric Race Truck Kit is based on award-winning TWENTY TWO racing platform. Without a doubt, it will reignite 1/10-scale electric truck racing throughout the world. The TLR 22 platform takes full advantage of it's innovative design and envelope-pushing LiPo and brushless power. It is the only platform of its kind to offer all the hardware needed in a single kit to build a rear- or mid-motor configured chassis. The 22T will change the face of 1/10-scale, 2WD truck racing.

Chassis Call-Out

1. Mid- and Rear-Motor Completion Option
  2. 2.5mm Hard-Anodized Aluminum Chassis
  3. Adjustable caster via the spindle carrier. 3° included with option (0, 5 and 10°)
  4. 12mm Big Bore Aluminum Shock with Bladder Compensator
  5. 30° front kick.
  6. All-Metric Hardware
  7. Front and rear wheels are the same via 12 mm hex
  8. Gull Wing Suspension Arm Design (Front)
  9. Rear Toe Adjustability
  10. Optimized Motor Placement for Balance
  11. Replaceable Bolt-On front and rear Camber Blocks
  12. Innovative Steering Rack Design
  13. 3.5mm Heavy-Duty Turnbuckles
  14. Long-Life Titanium Nitride Hinge Pins
  15. Vertical Mounted Ball Studs
  16. Optimized Battery Tray for multiple Battery configurations
  17. Dual Disk Slipper Clutch with 82 tooth spur gear
  18. Secure Battery Straps

chassisCallout.jpg

1.jpg2.jpg

3.jpg7.jpg

4.jpg8.jpg

5.jpg9.jpg

6.jpg10.jpg

11.jpg12.jpg

TLR0023_a5_md.jpg

TLR0023_a6_md.jpg

TLR0023_a9_md.jpg

3-tlr0023_002.jpg

Team Losi Racing sent to PETITRC the latest product release from TLR yesterday: The Team Losi Racing 22T.

Team Losi Racing a fait parvenir hier à PETITRC son dernier produit : Le Team Losi Racing 22T

Following closely on the heels of the 22 Buggy Kit, the 22T Truck Kit will posses the same unique design of the 22 allowing it to be the first truck in the industry to include both a rear and mid motor completion option in the same kit. Having both of these options opens up the potential for the 22T because different parts of the country benefit from different chassis configurations, varying tracks styles and layouts as well as indoor vs. outdoor tracks. The 22 and 22T share a majority of the same parts with about only 15% of the total parts listing being new.

The hard anodized aluminium chassis, stadium truck-length 12mm big bore shocks, adjustable front kick, oversized rear outer bearing, bolt-on camber blocks are just a few of the features that make the 22T different from the 22 buggy as well as a force to be reckoned with in 1/10-scale 2WD truck racing. Like the 22 buggy the 22T is packed full of innovation and expert TLR engineering.

Racing Innovation Features

• Hard 2.5mm anodized aircraft Aluminium truck chassis

• Removable plastic dirt guards

• Fully milled for weight reduction

• Maximized chassis length and wheelbase

• Supports multiple battery configurations

• Weight balanced

• Improved component durability through materials and design

• Rear- or Mid-Motor Completion

• All required completion parts included for either configuration

• 3-gear rear-chassis transmission (Low to medium traction surface)

• 4-gear mid-chassis transmission (High traction surface)

• 2 different bodies included to remain ROAR legal

• Fully adjustable caster via the spindle carriers

• Allows for fine tune adjustment for on/off-power steering

• Hard anodized 12mm shocks with bladder compensation

• Provides increased handling over bumps and improves handling

• TiNi shock shafts for durability and smooth operation

• Molded shock tool included

• Best in class front nose clearance

• Improved handling entering ad exiting steep jumps

• Stock at 30º, Adjustable front kick to 20 or 25 degrees

• All metric hardware, only one set of tools required

• Unsurpassed tuning and adjustability

• New 1/10-scale truck wheels included (2 sets, tyres not included)

• 3.5mm turnbuckles for increased strength

Features

• Kit – Build the 22T from the ground up

• Mid or Rear Motor Completion Option

• Optimized to utilized today’s LiPo based technology

• Stadium Truck-length12mm Big Bore Shocks

• Improved Durability with 15% more robust suspension

• 2.5mm Hard Anodized Aluminium Chassis

• Innovative Steering Rack design

• Vertical Mount Ball Studs

• Bolt-on Camber Blocks

• Center Balanced Motor Positioning

• Larger, Rear Outer Bearing

• Adjustable Front Kick (Optional 20-25°)

• Titanium-Nitride Hinge Pins

• Adjustable Caster (0, 3, 5, 10°)

• Adjustable Spindle Carrier Position (Front or Trailing)

• Off-Road Racing Wheels - Includes 2 complete sets

• 2 ROAR legal truck bodies included

Type: 2WD Race Truck

Scale: 1/10

Length: 400mm (15.75 in)

Width: 330mm (12.99 in)

Height: 143mm (5.63 in)

Ground Clearance: 45mm (1.8 in)

Wheelbase: 286-290mm (11.3-11.41 in)

Weight: 1870g (66 oz)

Chassis: 7075 T-6 Aluminium, 2.5mm thick, Hard Anodized

Suspension: Independent

Drivetrain: 2wd

Motor or Engine: Accepts 540 size

Gear Pitch: 48 Pitch

Wheel Size: 2.2 in

Kit/RTR: Kit

Shock Type: Oil Filled Aluminium Shocks with bladders

Body: Unpainted clear body

Min Age Recommendation: 14 years

3-tlr0023_002.jpg

3-tlr0023_005.jpg

3-tlr0023_008.jpg

3-tlr0023_011.jpg

3-tlr0023_025.jpg

3-tlr0023_chassis-details_002.jpg

3-tlr0023_chassis-details_006.jpg

3-tlr0023_chassis-details_011.jpg

Plus de détails... / More details...

Encore + de détails...

ah bah celle là j'men serais gourrer,et pourquoi mr schum que vous faite pas encore un joli truck avec le cougar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avez vous une date de sortie pour la bête ??? Va y avoir du t4 a vendre je pense !!!

Perso je reste sur mon T4.1. Je trouve affreuse cette carro!(avis perso bien sur) mais bon d'ici peu certaines grandes marques vont nous en sortir une bien plus belle je parie. Pour en revenir au 22T, moi je reste pas insensible aux big bores Losi car même si les Asso V2 sont "un peu meilleur" que les V1, pour moi, il reste quand même perfectibles question étanchéité. Alors on pourra me répondre, tout est question de préparation, essaye avec la green slime de chez Asso,vérifie tes joints...etc mais rien y fait c'est toujours le même résultat : l'huile ressemble à une soupe de boue dans l'amortos! Par contre, mes potes qui ont des amortos de XXXT, l'huile ne bouge pas et l'amortos ne se vide pas donc voila les raisons qui me font regarder du côté de chez Losi!

Tout ceci reste un avis perso bien entendu!

Tonton.

Vivement fin octobre alors... je suis impatient...

Pour info, actuellement je roule en T4ft et pour la question des amortos j'ai mis des kyosho ( ceux du rt5 VERSION TRIPLE CAPS ) et la aucune fuite entretien facile, stabilité super, et tenue irreprochable, c'est un bon compromis en plus de sa je les trouve joli et il donne bien plus de debattement que les assos

Cordialement

Hello tout le monde,

J'aurais besoin de vos lumières : je suis en train de voir pour éventuellement passer les big bores Losi en remplacement des V2 Asso!

Seul hic dans la part list, je trouve bien la réf des amortos AR mais pas pour l'AV la seul réf que je trouve dans la list 22T c'est les amortos AR du 22?

Ma question est donc la suivante: pour les réf amortos AR c'est ok j'ai trouvé! mais les Amortos AV correspondent-ils aux Amortos AR du 22? si je me base sur les réf trouvées...

Merci de votre aide Tonton.

Personne pour m'aider?? la modif concerne mon T4.1FT mais je pense que vous l'avez compris...Mr Blandin,help me please!!!lol

Tonton.

Jusqu'ici nous sommes tous d'accord : à la fois, les amortos AV sont plus courts que les AR et votre lien est correct Mr Blandin mais ce qui me questionne plus, c'est dans la part list du 22T donc la version Truck, les références pour les corps d'amortos mentionnent bien (Rear pour AR) mais aucune référence citée pour l'avant (Front), seule une référence aux amortos AR du 22 (version buggy), d'où mes interrogations sur les amortos AV...

Merci pour votre collaboration.

Tonton.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now