Reporter

Vega-Elite - 201 Tamiya conversion

23 posts in this topic

New from the Vega Elite range, the Tamiya 201 Mid Motor Conversion. Just released, the new series of Vega Elite 2WD race conversions for most major top-end race buggies. Featuring CNC machined aerospace 7075 alloy tub chassis & gearbox, motorplate heat sink, rear shock tower, bodyshell and more. This exciting new conversion changes the weight distribution of the car, allowing it to jump more level & massively helps in-air control and powered landings. Testing has shown the conversion gives a new more positive feel to the car, allowing for a more aggressive driving style. Flatter jumps, quicker landings and better cornering is bringing noticeably faster and consistent lap times. All hardware supplied.

4543-img_7723.jpg

4543-img_7722.jpg

4543-img_7726.jpg

4543-img_7727.jpg

4543-img_7728.jpg

4543-img_7729.jpg

4543-img_7732.jpg

teamxtreme.co.uk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lee Martin's winning Tamiya VEGA 201, Owestry

OOP_0348.jpgOOP_0345.jpg

New offset camber link platforms

OOP_0349.jpg

OOP_0350.jpgOOP_0351.jpg

SP 5.5R - Lee wasn't messing around.

Share this post


Link to post
Share on other sites

put**n c'est beau en tous les cas.

Ca me donne envie de me mettre au TT !

Share this post


Link to post
Share on other sites

quelqu'un sais quelle carro utilise lee martin ??? on dirai une carro de 22??

Share this post


Link to post
Share on other sites
quelqu'un sais quelle carro utilise lee martin ??? on dirai une carro de 22??

Il s'agit d'une carrosserie Proline effectivement destinée au Losi TwentyTwo PL3358-00

Share this post


Link to post
Share on other sites
Il s'agit d'une carrosserie Proline effectivement destinée au Losi TwentyTwo PL3358-00

merci julien!!

deuxieme petite question mets- tu du poids sous le vario ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
merci julien!!

deuxieme petite question mets- tu du poids sous le vario ??

Salut,

J'ai suivi la fiche setup de Lee Martin en mettant environ 70gr de plomb sous l'electronique.

Le lien pour la fiche setup trouvée sur le site LMR:

http://l-m-racing.co.uk/?p=364

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lee Martin's 2012 BRCA 2WD National Championship winning Tamiya VEGA 201 buggy

OOP_4031.jpg

OOP_4043.jpg

OOP_4099.jpgOOP_4093.jpg

OOP_4094.jpg

OOP_4015.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

quelqu un roule avec ce chassis en france

si oui points fort et negatif ,

piece facile a obtenir ?

merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Contact JuniorZ par Mp.

Il roule maintenant avec un developpement appeler Zbus, fait par redwork Shop.

Lee Martin est également passer sur ce chassi et roulera avec lors de la manche de Brca ce We

Share this post


Link to post
Share on other sites

pourquoi par mp?

junior et red sont des personnes qui passent ici donc autant iffuser les infos

lee roulait avec a la cactus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Surement parce que le chassis est encore en développement et que certaines informations sont confidentielles... non?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pour des informations sur ce modèle, tu peux toujours regarder ce lien.

578107_480777671975529_228898329_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Surement parce que le chassis est encore en développement et que certaines informations sont confidentielles... non?

Salut,

Je suis à votre disposition pour répondre à toutes les questions relatives au ZBus.

C'est le châssis que je connais le mieux parmis les productions de Rednoise.

Je vous confirme que le ZBus n'est pas figé, On réfléchit à quelques évolutions...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now