Reporter

2011 1/10th Off-Road European Championship, Pau

244 posts in this topic

EFRA%20logo%20web.JPG

this thread is dedicated to the 2011 1/10th Off-Road European Championship held from august 22th to august 27th and the assocated warm-up on june 4-5 in pau, southwest of france.

feel free for any questions, comments and more...

ce sujet est dédié au championnat d'europe tout-terrain qui aura lieu à pau du 22 au 27 aout ainsi que le warm-up les 4 et 5 juin.

libre à vous pour les questions, commentaires et plus...

this thread is dedicated to the 2011 1/10th Off-Road European Championship held from august 22th to august 27th and the assocated warm-up on june 4-5 in pau, southwest of france.

feel free for any questions, comments and more...

ce sujet est dédié au championnat d'europe tout-terrain qui aura lieu à pau du 22 au 27 aout ainsi que le warm-up les 4 et 5 juin.

libre à vous pour les questions, commentaires et plus...

Hi, is there a link to the club-site ?

Hello all,

Do you know if there is an official site of the race track? I am trying to find information about the track, hotels etc but I cannot seem to find anything on the net

Regards

Argi

here you go:

mini racing club palois

http://clubmrcp.blogspot.com/

off-road track: 250m lap length, 4m width

clay low traction

La piste TT: developpé de 250m sur 4m de large

La terre est assez argileuse et glissante

hotels:

Etap hotel a 300m du circuit:

Campanile a 400m du circuit:

Quick palace hotel

Hotel corona 2kms du circuit

Hotel campanile 600m du circuit

Camping municipal de pau 6 a 8kms du circuit

warm-up and rd4 french national

efra rules

friday: free pratice

saturday:2wd

sunday: 4wd

mains: 3 heats for all amains instead of 3 a-mains and 1 b-c-d-e... mains (standard efra rules)

cf4 et warm-up euro:

format EFRA

vendredi essais libres

samedi 4x2

dimanche 4x4

3 finales pour tous les pilotes au lieu de 3 finales A et 1 finale pour les autres finales (format EFRA habituel)

Edited by Reporter
petit mod de presentation

Here you will find a video from the last 2010 French National series (June 2010)

The track may change for the European Championship, so don't learn each corner in the vidéo :=):

The work may start in december if it stops raining ! The ground should be the same, a sort of clay, often dusty.

Is it possible to park and stay with a carvan direct beside the raceground? Has anybody been there before and can give the the information, whether this is possible? regards Hans

Hi

I think it is possible as there some persons who had already done this in the past years.

But, when I was racing there in 2007-2008, they put some big rocks at the main entrance of the track to avoid undesirable caravans to squat around the track place.

So I think you should directly send an email to the president of Team RC Pau to ask him.

Here is the track sheet information for the EFRA GP/ French Championship in may, you will find the required informations:

http://www.fvrc.asso.fr/elecTT/2011/fiches/CF4_MRCP_15-085.pdf

Here are some pictures of the Euro track from our friend Bruno Heremans (Belgium) (Many thanks Bruno):

piste01.jpg

piste02.jpg

piste03.jpg

piste04.jpg

piste05.jpg

piste06.jpg

piste07.jpg

piste08.jpg

piste09.jpg

piste10.jpg

piste11.jpg

piste11.jpg

piste12.jpg

piste13.jpg

piste14.jpg

piste15.jpg

piste16.jpg

piste17.jpg

stand1.jpg

Du 6 Juin au 18 Juillet, la piste TT est ouverte pour les entrainements.

Pour les non-membres du M.R.C.P., un prix de 10€ par jour est demandé.

Inscription et délivrance d'une autorisation pour les entrainements par e-mail ou téléphone.

From June 6th till July 18th, the Off-Road track is opened for trainings.

For no members of M.R.C.P., 10€ price per day is asked.

Registration and delivery of an authorization for trainings by e-mail or telephone.

*** Fermeture de la Piste TT // Off-Road Closed ***

La piste TT sera fermé entre le Championnat de France et le Championnat d'Europe.

Des travaux d'aménagements seront réalisés à partir du 18 Juillet jusqu'au 22 Août 2011.

Merci de votre compréhension.

The Off-Road track will be closed between the French championship and the European championship.

Alteration work will be realized from July 18th until August 22nd, 2011.

Thank you for your understanding.

http://clubmrcp.blogspot.com/

"Du 6 Juin au 18 Juillet, la piste TT est ouverte pour les entrainements."

"La piste TT sera fermé entre le Championnat de France et le Championnat d'Europe." donc du 6 juin au 21 Aout!

j'ai pas tout compris...!

non tu pourra venir rouler du 6 juin au 18 juillet apres cette date la piste sera fermé du 18 juillet au 21 aout 2011 date du debut de l'euro le 22

Salut!

Deux questions:

1) Vous connaisez si c'est camping a la piste?

2) Nous venons de Grece et arriverons a l'aeroport de Bordeaux. Nous n'avons pas la voiture, alors nous devons trouver un autre facon pour arriver a Pau. Savez-vous comment nous pouvons trouver des billets du train ou bus? Est-ce-qu'il y a un site avec des prix et des horraires? Autres idees?

Merci beaucoup pour l'aide!!!

hello

de l'aéroport de Bordeaux, il faut prendre le bus qui te conduira jusqu'a la gare de bordeaux (gare saint jean): c'est une "navette" ou "jet'bus", je sais plus...

Ensuite, a la gare, il y a des trains entre Bordeaux et Pau.

Les sites internet:

-pour le bus:

http://www.bordeaux.aeroport.fr/fr/info/jetbus-navette-aeroport-bordeaux

-pour le train:

http://www.voyages-sncf.com/

Sinon, je voulais savoir quand est-ce que tu vas arriver a Bordeaux. Je t'explique pourquoi: je serai sur Bordeaux le dimanche, et je ferai le trajet Bordeaux-Pau avec ma voiture. Je peux donc passer te chercher a l'aéroport pour aller à Pau.

Je peux proposer en revanche qu'une seule place car comme je reviendrai de vacances, j'aurai beaucoup de choses dans la voiture: donc 1 seule place de disponible.

Si tu veux, je t'explique tout en Anglais. Réponds moi par Private Message.

salut tu a un camping a pau mais il est loin de la piste si tu na pas de voiture prends plutot l'ETAP HOTEL il est a meme pas 100 metres de la piste.

pour le train tu a un qui fait bordeaux st-jean PAU et un bus qui t'amenera jusqu'a l'hotel prendre ligne 22 gare sncf morlaas a la gare.

pour le train reserve a la gare ou sur sncf.com ou fr .

fouad.

this thread started in both english and french, you can follow like this but french is not mandatory as english is understood by more people

ce sujet a commencé en anglais et français, vous pouvez continuez ainsi sachant que le français n'est pas une obligation, l'anglais étant compris par plus de personne

Hi Everybody,

I'm from Italy and would like to know if we have the possibility to camp AT the track? We have a small tent for 2 persons.

We are doing the effort to come and have a small budget.

Gracié for your quick reply.

Merci

As I have said in the page before, contact the track responsible::blush:

Hi

I think it is possible as there some persons who had already done this in the past years.

But, when I was racing there in 2007-2008, they put some big rocks at the main entrance of the track to avoid undesirable caravans to squat around the track place.

So I think you should directly send an email to the president of Team RC Pau to ask him.

Here is the track sheet information for the EFRA GP/ French Championship in may, you will find the required informations:

http://www.fvrc.asso.fr/elecTT/2011/fiches/CF4_MRCP_15-085.pdf

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now