Reporter

Team Associated B4.1/T4.1

1,273 posts in this topic

yesssssssssss

Quelle galère.

J'ai fais le changement de châssis pas de problème. Par contre j'ai monté les quatre pneus et la j'ai une garde au sol de fou (environ 4 cm) comment la règle-t-on ?

J'ai l'impression d'avoir des jantes de T4.1 et non B4.1.

Si on peux me donner le diamètre d'une jante pour vérifier ?

Merci

c'est le même diametre du 2"2 soit 6.5cm,fait moi une photo de toute la voiture,qu'est ce tu as comme coupelle d'amortisseur,car il y en a deux sortes et il ne faut pas mettre les coupelles percer car elle te mette les amorto avec un débattement de malade

prends tes amorto en photo de face et de l'arriere stp,les coupelles,c'est la base en plastique sur laquelle repose le ressort d'amorto

tu va deja deserrer ta rondelle d'amorto et ramener a 6mm pour l'av et 1.5mm pour l'ar et apres tu verra

alors change les coupelles tu dois en avoir des plates,moi c'est ce que j'avais fait,celle de gauche

002tny.jpg

Edited by ciol77

Les coupelles c'est la partie en bas de l'amortisseur noir en plastique.

Je regarde ce que j'ai

j'ai mis la photo apres que tu ai poster

J'ai pas, on voit bien sur la notice que les coupelles sont pas les même pour le B4.1 que pour le T4.1 mais moi j'ai bien les bonnes apparemment .

Bizarre

c'est ce que j'ai vu et pourtant je suis sur que si tu les changent ton probleme est resolut,car j'ai eu exatement le même sur mon t4 a l'arriere ça allait a l'avant rien a faire c'etait trop haut,mais tu me dis que tru as deserrer la molette noir mais sur la photo on voit que le ressort est trop comprimer sur l'avant

La molette de réglage est a 6 mm pourtant.

Je comprends rien

Je les est déserré au maxi et j'ai encore 30 mm de garde au sol.

Va voir page 5 du post les photos, même coupelle que moi.

Comprends rien

ben je sais pas sur le miens ça donne pas la même chose 6mm peu etre un effet d'optique,mais là sur le coup je sèche,tiens moi au courant si tu y parviens car la ça me chiffonne ton histoire,mais dans le doute je rependrais la totalité du montage des amortos pour être sur de ne rien avoir fait de travers

Salut a tous

Je vais acheter un Associated RC10 B4.1 bientot et je cherche quelques petites infos

Quelle est la taille du logement accu ?

Peut t' on mettre des accus en Saddle ?

Quel moteur/pignon avez vous ?

Quel servo ( Savox ou Futaba ) ?

Merci pour vos réponses

Kasorus

Salut,

J'ai aussi un B4.1 et je roule avec des LiPo saddle. Donc, oui, tu peux les mettre en long comme un pack en stick.

Par définition, un accu saddle efra doit faire exactement la même taille qu'un stick

TSR100_L.jpg

Associated B4.1 Carbon Fiber Front Shock Tower

Quasi-Isotropic Carbon Fiber 4mm

Professionally Pre-Glued Edges

This is an optional TeamSR Carbon Front Shock Tower, and is intended for use with the Associated B4.1 car kit. You can remove the stock plastic piece and achieve ultimate stability and precision with the TeamSR Associated B4.1 Front Shock Tower. Unique anodized aluminum design of the front inner camber link ball stud mounts makes for easy adjustability. Designed and cut in the USA from high grade Quasi-Isotropic carbon fiber, this front shock tower uses all the factory mounting and adjustment holes with optional anodized aluminum mounts that make for easy adjusting of the front camber link ball stud. This kit includes all the necessary hardware to directly bolt-on.

Includes:

- Front Quasi-Isotropic Carbon Fiber

- Anodized Aluminum black inner camber mounts

- Hardware to attach the aluminum mounts to the shock tower.

- Professionally Pre-Glued Edges.

NOTE: Ball stud mount requires a short metric ball stud.

Picture shown below is the pinned aluminum ball stud mount TeamSR has designed to keep the mount from twisting for rigidity and accuracy.

anodized_aluminum_ballstud_mount_tower.jpg

JConcepts 3mm Plastic Nut – 28pc

2157_800px.jpg

Locknut security is important while building any assembly. In today’s racing environment it’s important to be secure while also being lightweight. The introduction of the 28 piece, molded, 3mm locknut gives a flexible, lightweight design to just about any application. In addition to the compact and user friendly design, the convenient 5.5mm hex design allows the use of the popular sized nut driver for the easiest on and off accessibility.

Applications include the following:

· Bolt-on name and number plates for any SCT body

· B4.1, T4.1, B44.1 and SC10 shock mount replacement nuts

· 1/8th buggy 3mm camber link and steering tie-rod assemblies

· Slash 3mm camber link and steering tie-rod assemblies

· Many more applications

2157_800px-2.jpg

2157_800px-3.jpg

Inverse 1/10th wheels for B4.1 and B44.1

3337_600px_1.jpg

Inverse - B4.1 - 12mm hex front wheel (white or yellow ) - 4pc

Part # - 3337

(fits B4.1 front with 12mm hex conversion kit)

Inverse - B4.1 - 12mm hex rear wheel (white or yellow) - 4pc

Part # - 3338

(fits B4.1 rear with 12mm hex conversion)

Inverse - B44.1 front wheel (white or yellow) - 4pc

Part # - 3339

(fits B44.1 front)

JConcepts is rocking the world once again with the debut of the Inverse, 2-piece 12mm hex wheel for the B4.1 and B44.1. The 2-piece design provides several benefits for maximum performance and ease of use. The inner wheel comes standard in a stealth, black matte finish providing the driver a look and feel never seen before. In addition, the inner wheel is designed as a completely smooth surface for the cleanest fit and finish which resists debris build-up. Previous industry standard designs with heavy ribbing have a tendency to catch debris which affects balance and weight and especially on surfaces with a lot of surface loam or loose dirt.

The outer dish, available in bright white or fluorescent yellow is creatively interlocked with the wheel and with the addition of inner screws and interior ribbing provide tuned rigidity. While utilizing the 4 screw combination from the inside, the Inverse wheel provides a stable and highly rigid wheel which allows the transfer of power through tire, wheel and insert minimizing overwhelming wheel flex characteristics. The Inverse wheel face also incorporates a user friendly wheel face shaped to promote a smoother gluing, wiping and drying experience. Wheels are branded with the JC logo for brand identification and authenticity. The Inverse wheel package forms a light-weight, clean design that is pure JConcepts style and function.

Secure the wheels to the vehicle, use only the included flanged steel locknuts for B4.1 / B44.1 or JConcepts #2075 (blue) #2076 (black) serrated wheel nuts. Flanged nuts completely cover the interlocking tabs located near the center of the wheel which correctly connects the 2-piece design. Using this wheel on any buggy requires a flanged lock-nut or washer to cover the center tab configuration.

Features:

• Available in bright white and fluorescent yellow color combinations

• Inner wheel comes standard in a stealth, black matte finish

• 4 inner and outer wheel pieces with screws

• Durable, light-weight material and design

3337_600px_1.jpg

3337Y_600px_1.jpg

3338_600px_1.jpg

3339_600px_1.jpg

3337_3338_3339_Instruction_Sheet.jpg

Bonjour a tous, je suis nouveau sur le forum, je possède un B4.1 RTR depuis quelque temps et je vien me renseigner vers vous car je n'arrive a trouver les portes fusée AR alu en 0°. si quelqu'un pouvait m'aider ? je recherche aussi un deuxième moteur pour mon buggy, mais en sensorless de préférence car j'aimerai conserver mon controleur d'origine pour le moment. Que me conseillé vous ? Merci d'avance, votre forum es formidable. Hervé.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now