Reporter

Team Associated B4.1/T4.1

1,273 posts in this topic

4543-7023.ps.jpg

7-Time R.O.A.R. National Champion!

Since its release in 2003, the RC10T4 remains undefeated on a national level, having won seven consecutive ROAR National Championships. Driven by this continuing success, our designers in Area 51 spent countless hours refining the T4 to meet the demands of today’s LiPo batteries and brushless motors. The RC10T4.1 Factory Team kit is the product of all this effort.

The T4.1 Factory Team kit comes armed with Factory Team aluminum rear hubs, V2 slipper, Hi-Flow T4 body, and optimized suspension setup to help you quickly master any track!

RC10T4.1 Factory Team Kit Features:

Factory Team 0.5 degree aluminum rear hubs with oversized outer bearing

Ball differential with light-weight outdrives

Factory Team V2 hard-anodized threaded shock bodies with bleed-screw caps

V2 slipper assembly with high-rate spring for more consistent slipper clutch adjustments

JConcepts Hi-Flow T4 body

JConcepts Double-Dees rear tires in green compound and Carvers front tires in blue compound

CVA joints with pin retainer clips

Carbon fiber battery strap with blue aluminum thumb screws

Blue titanium turnbuckles

Optimized suspension setup for use with LiPo batteries

Suspension mounts for 4°, 3.5°, 3°, and 2.5° rear toe included

Complete set of precision ball bearings

Factory Team blue aluminum hinge pin brace, milled motor plate, servo mounts

... and much more!

RC10T4.1 Factory Team Kit shown equipped with items NOT included in kit; Reedy battery, pinion gear, LRP ESC, LRP motor, XP servo and XP receiver. Body comes clear. Assembly and painting required. Tires require gluing.

4543-7023-chassis.ps.jpg

4543-7023-cvas.ps.jpg

4543-7023-front.ps.jpg

4543-7023-front-arm.ps.jpg

4543-7023-rear-clutch.ps.jpg

4543-7023-rear-hub-carrier.ps.jpg

4543-7023-shocks.ps.jpg

4543-9036_profile.jpg

The B4 platform is undefeated on a world level since its release in 2003, winning four I.F.M.A.R. World Championships (2003- Billy Easton; 2005- Neil Cragg; 2007- Hayato Matsuzaki; 2009- Martin Achter). The B4 has also carried Ryan Cavalieri to four straight R.O.A.R National Championships in Modified Buggy. With an unprecedented pedigree of World, National, and European titles behind them, the B4 development team spent countless hours to refine the B4 to produce the B4.1 Factory Team kit.

Team Associated’s Area 51 designers optimized the B4.1 Factory Team kit for the latest generation of racers whose cars are lighter and more powerful than ever due to the advent of new LiPo battery and brushless motor technology. With its race-ready components, Factory Team parts, and optimized suspension setup for use with LiPo batteries, the B4.1 Factory Team buggy puts it’s World Champion pedigree to work for you, lap after lap!

RC10B4.1 Factory Team Kit features:

* 4-Time I.F.M.A.R. World Champion and 5-Time R.O.A.R. US National Champion!

* Factory Team .5° aluminum rear hubs with oversized outer bearing

* Ball differential with lightweight outdrives

* Factory Team V2 hard-anodized threaded shock bodies with bleed-screw caps

* V2 slipper assembly with high-rate spring for more consistent slipper clutch adjustments

* Pro-Line Vortex body and wing

* Pro-Line M3 Holeshot 2.0 rear and M3 4-rib front tires

* CVA drive shafts with pin retainer clips

* Durable steel center-drilled front axles

* Carbon-fiber battery strap with blue aluminum thumb screws

* Optimized suspension setup for use with LiPo batteries

* Suspension mounts for 4°, 3.5°, 3°, and 2.5° rear toe included

* Blue titanium turnbuckles

* Complete set of precision ball bearings

* Factory Team blue aluminum hinge pin brace, milled motor plate, servo mounts and much more!

4543-9036_battery-strap.jpg

4543-9036_shocks.jpg

4543-9036_front.jpg

4543-9036_front-arm.jpg

4543-9036_rear-clutch.jpg

4543-9036_cvas.jpg

4543-9036_rear-gear-cover.jpg

4543-9036_rear-hub-carrier.jpg

4543-9036_top-view-side.jpg

4543-9036_body-left-black.jpg

4543-9036_body-rt-black.jpg

deux nouvelles ref pour le b4, images à venir

FT Heavy-duty Front Axle #9612

FT B4 LiPo Ballast Weight #7488

New Parts:

7485 - FT V2 Slipper Hubs - B4, B4.1, B44, T4, T4.1, SC10

7486 - FT V2 Slipper Spring and Washer - B4, B4.1, B44, T4, T4.1, SC10

7487 - FT Arm Mounts 2.5°, 3°, 3.5°, 4° - B4, B4.1, T4, T4.1, SC10

9677* - FT B4 CVA Set - B4, B4.1

9672* - FT B4 CVA Bone - B4, B4.1

qui a un B4.1 et pourrais en dire plus sur la bête en comparaison avec le B4?

personne?

en attendant

[Associated B4B4.1]

As tested succesfully by Paul Bradby at the Euros warm up.

Paul was as quick as anyone there and qualified 2nd behind RudeBits driver Lee Martin

For a more stable car....

B4 Under Lipo Weight 50g

B4 Under Lipo Weight 70g

B4 Under Lipo Weight 84g

b4underlipo72g2.JPG

b4underlipo72g1.JPG

b4underlipo72g.JPG

b4.1ft pas sorti en france

merci

Precision Inner Hinge Pin Set for RC10B4.1/T4.1 (FR 2 each)

SP-9621 / Yokomo

sp_9621.JPG

Precision Inner Hinge Pin Set for RC10B4.1/T4.1 (FR/King Pin 2 each)

SP-9622 / Yokomo

sp_9622.JPG

Precision Inner Hinge Pin Set for RC10B4.1/T4.1 (FR 2 each)

SP-9621 / Yokomo

sp_9621.JPG

Precision Inner Hinge Pin Set for RC10B4.1/T4.1 (FR/King Pin 2 each)

SP-9622 / Yokomo

sp_9622.JPG

Hi, A part la modif des amortos, il n'y a pas grand chose de nouveau !!! Les fusées AR en alu, je ne vois pas trop l'utilité... Ça ne serait pas un coup de marketing histoire de relancer les ventes ??? @+ Olivier (sent from Iphone)

Edited by Old Série

Evidemment, c'est plus une petite retouche. Rien que la carro, je trouve ça nécessaire avec les contrôleurs d'aujourd'hui. Par contre j'irai pas revendre mon B4 pour le 4.1 (pour ceux qui comme moi ont j'ai par exemple acheté le support avant "renforcé" il y a quelques mois, les fusées AR déjà en 0.5 sur mon setup, Carro Illuzion etc...)

Mieux vaut un bon B4.1 qu'un B5 pourri !

Evidemment, c'est plus une petite retouche. Rien que la carro, je trouve ça nécessaire avec les contrôleurs d'aujourd'hui. Par contre j'irai pas revendre mon B4 pour le 4.1 (pour ceux qui comme moi ont j'ai par exemple acheté le support avant "renforcé" il y a quelques mois, les fusées AR déjà en 0.5 sur mon setup, Carro Illuzion etc...)

Mieux vaut un bon B4.1 qu'un B5 pourri !

Je trouve que c'est une optimisation de l'existant.

Il y a pleon de petites modifications qui corrige quasi tous les defaut que tous le monde trouvait ch...

Les fusées sont une grosses évolution puisque ca n'existait pas d'origine, les cales de pincement in board avec différent valeurs, les amortisseurs, le slipper, la carro, et surement plein de petite modifs pas vraiment visible comme la direction, trois point d'ancrage de biellette a l'avant (fusées extérieures), dans les autres news, il y a les options qui sont annoncées comme les lests d'origine asso.

C'est sur qu'il n'y a pas de moteur au centre mais bon.... perso j'aime pas les moteur centraux, ca me rappelle trop les MRX... :-p

Hi, A part la modif des amortis, il n'y a pas grand chose de nouveau !!! Les fusées AR en alu, je ne vois pas trop l'utilité... Ça ne serait pas un coup de marketing histoire de relancer les ventes ??? @+ Olivier (sent from Iphone)

non les fusées ar sont pour moi primordiale au regard de la cavalerie qui passe en pousser et old serie tu vas vite t'en rendre compte avec ta motorisation moi sur le miens elles avaient fini par casser au niveau de l'axe,enfin moi je me reprendrais bien un petit t4.1ft

Edited by ciol77

Is the team consensus to not use the carbon parts? Ryan Cavalieri's car at the shootout appeared to have carbon a-arms front & back and that's it.

The new B4.1/T4.1 FT kits don't come with carbon arms (nor any carbon parts for that matter) in the boxes. Ryan ran plastic arms until Saturday afternoon when he switched to carbon because of the heat.

what is the deal with AE going away from the molded carbon components and opting for plastic? Was this just a cost cutting measure, or did the come to the conclusion that the plastic is better or more drivable?

The plastic arms flex more which gives the car more traction. More traction = easier to drive and more driveable. The only time I don't run plastic arms is on the super high bite blue groove tracks.

Chris Jarosz

Team Associated Customer Support

Bonjour,

Je vais commander un B4.1 FT d'ici peu de temps :) et j'aurais aimé que les autres propriétaires de B4 et B4.1 me conseillent sur les éventuelles pièces de rechange a acheter dès maintenant.

Merci d'avance

Ben

toutes les pieces succeptible de peter comme triangles,support d'axes av(si possible en alu)comme ça tranquille,support amorto av et ar peu etre un jeu de fusées av ,voila pour moi c'est tout,ah si support ailerons :o:o

bonjour

ce qui casse le plus surtout quand on debute ce sont les supports d'amortisseurs av et arr bien sur et triangles .sinon le reste des fois un peu les etriers de roue mais rare plaque arr chassis . voila si ça peut t'aider :buggyred: cdt.

4543-lns7050_1.jpg

2 - Titanium Front Axles

4 - 4-40 x 3/16" Stainless Button Head Screws

We have redesigned our RC10B4 front axle. The front axle wheel is now secured with a 4-40 x 3/16" stainless button head screw. The button head is smooth for less possible hang ups when driving. The old style was secured with a 5-40 nut.

4543-lns7050.jpg

b4.1ft pas sorti en france

bon, importé ou pas importé?

car on trouve des pièces à vendre, donc certains ont la voiture

possible d'en savoir plus et principaelement sur la voiture?

merci pour l'info

mais je voudrais en savoir plus sur la voiture

pour une fois que je demande des informations...

Slt Reporter , dsl je ne peux pas te donner d'infos sur la voiture.Premierement parce que je ne suis pas un "pilote" , deuxiemement parce que j'ai pris la mienne pour monter un S2...Mais j'aurai adoré te renseigner!:)