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T.O.P. Racing Sabre FD chassis

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Type:

Tamiya Front Driven Chassis FF02 Class; intended to be a professional version of the Tamiya FF02 class.

Dimensions:

1/10 EP Touring car specifications.

Drive Train:

Front Gear Driven (Gear ratio & gears compatible with Tamiya FF02); Photon compatible universals and wheel hubs

Suspension:

Photon compatible suspension parts; ARP compatible rear bulkheads, differential.

Chassis:

A. Super narrow and super low CG chassis designed specifically for professional front drive racing.

B. Photon Lipo battery balancing and guiding system.

T.O.P. Racing Sabre FD chassis

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ca se trouve ou et a quel prix?

voir s'il y a un importateur

sinon, système d

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La catégorie traction revient à la mode chez les constructeurs... Y a t'il un avenir pour une catégorie de promo là dedans, avant d'aller rouler avec les stars en DTM.

Traction = difficile de passer la gouache au sol => le meilleur moyen de brider mécaniquement nos couples vario/moteur de fous

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Tu veux dire qu'il y aurait un jour une catégorie traction dans des courses officielles?:book:

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Une catégorie de ce type pourrait être intéressante pour la promo...

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Another company hitting up the FWD class is TOP Racing. Their new Sabre FD chassis uses a unique FWD, gear-driven drive system. The extremely narrow chassis has red-anodized aluminum bulkheads and motor mounts. Ball differential, threaded shocks and carbon components are all standard equipment.

Features:

• Drive System: Gear Driven FWD

• Super Narrow Chassis Design

• Light Weight, Low Center of Gravity

• Alloy Bulkhead and Motor Mount: improve gear ventilation & heat dissipation.

• Alloy Threaded Racing Shocks

• Alloy hex Wheel Hubs

• Nickel Plated Steel Turnbuckles

• Differential: Front Ball Diff.

• Ackerman: 3-steps Adjustment

• Suspension Parts: Photon Compatible

• Weight Tray, Battery Guide & Positioning System: for weight balancing

• Easy Drive Train Maintenance

• Reversible Front & Rear Suspension Arms: more shock mounting positions

Specifications:

• 2.5mm Chassis

• 2.0mm top deck

• 3.0mm Shock Towers

• Drive Ratio: 3.134 internal

• Spur Gear Pitch: 0.6

• Chassis Length: 380mm

• Width: 190mm

• Wheelbase: 255-258 (adjustable)

• Kit Weight: 1,350g

• Camber: Adjustable Front & Rear

• Caster: 4-deg

• Toe: Adjustable Front & Rear

• Roll Center: Adjustable Front & Rear

• Down-Stops: Adjustable Front & Rear

• Ride Height: Adjustable Front & Rear

• Bump-Steer: Adjustable

• Anti-Dive/Kick-Up: Adjustable

• Full Ball Bearings

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[source: www.top-racing.jp]

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" You guuuuys, I'm seriously..."

Je dois dire qu'elle est assez bandante. :ah:

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Si j'arrive pas a trouver de TC-D je me rabattrai clairement la dessus...

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Airwave,

En plus si tu voulais le pack au centre ça semble possible ( si tes packs sont pas des 6000 mAh et n'ont pas les bumps) puisque sur le CAD la batterie est un peu glissée sous la platine. Donc en revoyant légèrement l'implantation radio, tu dois pouvoir faire un truc assez sexxxy, je pense.:i

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Effectivement...

Bon après faut quand meme voir l'équilibre de la voiture...

Par contre un truc que je trouve embetant c'est le servo a la vertical, un servo a pignonnerie meta ca pèse lourd... C'est ptet aussi pour ca qu'ils ont décalé l'accu!

Bref j'attends d'en voir plus...

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