Diesel

Sanwa Servos

15 posts in this topic

Bonjour,

J'ai un servo Sanwa 141HR dont les pattes ont été cassées. Je cherche désespérément un boitier...

Quelqu'un aurait-il de quoi me dépanner ???

Gilles 06 22 39 06 63.

Essayes les petites annonces,t'auras plus de chances de trouver!:)

SDX-801.gif

速度 0.08sec/60°(6V)

トルク 6.4kg・cm(6V)

寸法 40.5x21.0x26.5mm

重量 50g

価格 ¥12,600

SDX-757.gif

速度 0.11sec/60°(6V)

トルク 7.0kg・cm(6V)

寸法 39.0x20.0x37.4mm

重量 59g

価格 ¥14,490

SDX-901.gif

速度 0.19sec/60°(4.8V)

0.15sec/60°(6.0V)

トルク 23.0kg・cm(4.8V)

29.0kg・cm(6.0V)

寸法 40.5x21.0x38.0mm

重量 66g

価格 ¥17,850

source:sanwa-denshi.co.jp/

Sanwa Servos Offroad

The offroad season has begun! Sanwa offers all the control you need to conquer the dirt!

A summer season full of great race results? Then it´s time to prepare every single detail of your racing equipment to perfection. Sanwa is offering all the performance and reliability you need with the fastest response time on the planet!

Sanwa is world famous for their high-performance servos. With multiple world championship titles, Sanwa has exactly what you need for your racing model. Take advantage of the complete line of Sanwa servos. No matter what class, model or what personal preferences you have for your servo, Sanwa has it.

Just in time for the 1/8 and 1/10 offroad season, we will introduce some of our most popular servos for each class.

Sanwa 1/10 Offroad

Sanwa SDX-801 Low-Profile

* Speed: 0.05sec/40° 6V

* Torque: 6.4kg/cm

* Size: 40.5x21x26.5mm

* Weight: 50g

Sanwa SRG-BR Super Response Brushless Speed Servo

* Speed: 0.07sec/40° 6V

* Torque: 8.0kg/cm 6V

* Size: 40.5x21x38mm

* Weight: 61g

Sanwa SRG-BZ Super Response Brushless Torque Servo

* Speed: 0.08sec/40° 6V

* Torque: 13.0kg/cm 6V

* Size: 40.5x21x38mm

* Weight: 63g

Sanwa ERG-RZ Servo

* Speed: 0.05sec/40° 6V

* Torque: 8.0kg/cm 6V

* Size: 39x20x37.4mm

* Weight: 60g

Sanwa Budget Line Servos - 1:10 Off-Road

Sanwa SRM-102

* Speed: 0.13sec/40° 4.8V

* Torque: 3.0kg/cm 4.8V

* Size: 39x20x36mm

* Weight: 45g

Sanwa SX-112 (HT)

* #107A53181A

* Speed: 0.09sec/40° 6V

* Torque: 4.0kg/cm 6V

Sanwa SX-01 Universal

* Speed: 0.13sec/40° 6V

* Torque: 3.5kg/cm 6V

Sanwa SX-165T (HT/BB)

* Speed: 0.06sec/40° 6V

* Torque: 9.5kg/cm 6V

* Size: 39x20x37.4mm

* Weight: 58g

4543-107a53741a.jpg

Sanwa SRG-BL Brushless Low Profile Servo

Sanwa Super Response and Brushless Technology in mini format!

With the brand new SRG-BL servo, Sanwa now offers the new SSR signal transmitting technology also in sensationally small dimensions. The transmission and response times are unbelievably fast.

BL stands for Brushless: Sanwa now offers the high-quality, maintenance free and extremely long-life brushless technology. The brushless drive train features many advantages: motor wear is reduced to a minimum; brushless motors set more precisely compared to brushed and coreless motors; due to a higher signal resolution, the motor features a higher self aligning torque; compared to coreless and brushed motors, self aligning precision is higher, and torque is more constant.

Due to its small size, it can be mounted in every R/C car chassis without any problems. In addition, it has a positive effect on the overall weight and the centre of gravity of the car. The extremely reduced weight of only 44g makes the SRG-BL the perfect servo for touring cars, featuring an overweight on the “electric side” of the chassis and a problematic right-left-balance due to the use of LiPo batteries.

With the new SRG servos you can reach the fastest lap times ever. Their novel concept and the differentiated function mode compared to actual digital servos, let you get the feeling of the “Sanwa Super Response”. In combination with the M11X and MX-3X transmitters and the RX-451R receiver, the driver gets a decisive advantage in the struggle for the fastest lap time.

A prototype of the new SRG-BL servo was already used by several A-main drivers of the 1/10 TC World Championship 2010.

Weight 44g

Ball bearing yes

manipulating speed 0.07s / 40°

manipulating energy 8.0kg / cm 6.0V

Dimension 40.5x21.0x26.5mm

Metal gears yes

4543-anzeigenblock_en_v4.jpg

Salut,

Je viens d'acheter une m11x, sur la notice ils conseillent une servo "super response servo" pour bénéficier d'un temps de latence réduit.

Je pense donc investir dans un servo sanwa neuf, mais lequel!! Je suis un peu perdu dans les ref...brushless, coreless, High voltage digital, srg....

C'est pour la direction de mon 8ight e...

Un expert pourrait il me conseiller LE servo ultime...LOL

Est ce que cette technologie apporte un réel plus??

Merci d'avance..

Salut,

ça dépend de ton utilisation (piste, TT, 1/8, 1/10,...) mais pour que ton RX451R donne le meilleure de ses perfs, il te faudra un servo Sanwa de la gamme SRG.

Le servo ultime en 1/10 dtm élec étant le SRG-BLx ou le SRG-BL (plus puissant de 400gr et moins rapide de 0.02 seconde...) :grin:

EDIT: arf, j'avais pas lu que c'était pour la direction d'un TT 1/8...regarde dans la gamme SRG celui qui te conviendrait le mieux, tout en sachant qu'un minimum de 10kg de couple est essentiel pour la direction d'un TT de ce poids, mais que la vitesse n'est pas ultra importante (moins que pour de la piste en tout cas...). Et je ne suis même pas sur que ça va vraiment t'être très utile d'avoir une direction très très rapide, mais là les pros du TT 1/8 me corrigeront si je dis des bêtises ;-)

A toi de voir :)

A +

G-rem

Bcp moins cher et marche super bien (c'est celui qui j'utilise depuis 1an) : SDX801

Je viens d acheter un servo SANWA LOW-PROFILE SRG-BL, et au neutre il fait un petit bruit, je voulais juste savoir si cela etait normal. Merci pour votre aide.

J'ai ça aussi sur le mien, j'imagine que c'est normal...

Pense à bien régler tes fins de butées G et D ;-)

A +

G-rem

Bonsoir Mathias,

Est-ce que ton SDX801 émet des bruits parasites au neutre ?

Je m'explique :

- j'ai une M11 avec un récepteur RX441DS

- avec j'avais un servo PowerHD DC1219MG (digitial)

==> pas de bruits parasites au neutre

Je change de servo et le remplace par un SDX801 et depuis beaucoups de bruits parasites au neutre même sans toucher le volant.

A+

Un bon servo rapide peut faire du bruit au neutre (potard tx, etc.)

Si pb, retour à l'expé. (l'importateur sanwa français n'a jamais fait ce servo)

:drunk:

Vérifie le réglage sur ta radio (passe en digital), le mien le faisait avec ma 3PKS avant que je fasse le réglage.

:slow:

(l'importateur sanwa français n'a jamais fait ce servo) A VERIFIER SVP car le mien vient de france?:blush:

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now