Reporter

LRP - SXX Brushless System

364 posts in this topic

pas de radiateur ? pas de ventilateur? pas de senseur branché ?

et pourquoi le logo speedpassion dans les images ?

:wouah:

salut reporter, tu nous a pas montré un vario du meme genre il y a qq temps, car ce que dit heretic me fait penser a ça, le vario n'avait pas d'ailette de refroidissement et ensuite on le voit avec, peut-etre que je me trompe..

cordialement.david

en fait le senseur sort du côté des câbles de puissance, si je comprends bien.

la tite prise devant doit servir à la programmation ?

Et le logo speedpassion, c'est parce qu'ils sont sponsors de l'évènement ?

Onroad_TC-1-10_WM_2008_Thailand_0001.jpg

Based on this protoype speed control LRP will be releasing 2 completely new brushless competiton speed controls which will set new benchmarks in the RC industry:

• #80900 SXX Competition - 1/12 onroad and 2wd offroad

• #80950 SXX TC spec - 1/10 onroad and 4wd offroad

SXX Features:

• C³ Technology - Revolutionary Copper Core Cooling technology for lowest running temperature

• New X.Brake - Stronger brake and 10 autobrake settings for perfect adjustments

• New ADPC 2 software - 10 power profiles, includes all profiles used by the team

• Extra small size - 30x34x21mm for easy installation in all vehicles

Release date for both new speed controls will be March 2009.

Onroad_TC-1-10_WM_2008_Thailand_0073.jpg

Onroad_TC-1-10_WM_2008_Thailand_0072.jpg

Onroad_TC-1-10_WM_2008_Thailand_0061.jpg

Onroad_TC-1-12_WM_2008_Thailand_0007.jpg

Onroad_TC-1-12_WM_2008_Thailand_0011.jpg

Onroad_TC-1-12_WM_2008_Thailand_0043.jpg

LRP presents its new controller SXX series. Even as a prototype the new SXX control in the IFMAR World Championship in November 2008 in Bangkok in use.

The "SXX Competition" is specifically designed to meet the requirements of 1:12 Onroad and Offroad 2WD vehicles, while the "SXX TC Spec" for the classes and 4WD Modified Touring Offroad Modified suited.

Features & data SXX LRP Competition (Order 80900)

* Suitable for 1:12 Onroad and Offroad 2WD

* Revolutionary Copper Core Cooling Technology

* The heart of the cooling system consists of copper and low temperatures during the entire run

* New ADPC 2 Software: Ten Power profiles for fine adjustment and adaptation to all classes and engines, including all Team Profiles

* Extremely small size: 30.5 x 34.0 x 16.0 mm for easy installation

* New Brake X.: Better dosed and again stronger push brake

* Ten car-braking profiles for a perfect setup

* Optimized Internal-Temp-Check System 2: Allows you to read the maximum temperature reached internal control

* Sensored Design

* AutoCell system: Automatic conversion NiMH LiPo

* Motor Limit: over 4.0T (at 6.0V) - About 4.5T (at 7.2V)

* Voltage range 4.8 - 7.4V

-----------------------------

Features & data SXX LRP TC Spec (Order 80950)

* Suitable for Touring Cars Modified and Offroad 4WD

* Revolutionary Copper Core Cooling Technology

* The heart of the cooling system consists of copper and low temperatures during the entire run

* New ADPC 2 Software: 10 Power profiles for fine adjustment and adaptation to all classes and engines, including all Team Profiles

* Extremely small size: 30.5 x 34.0 x 21.0 mm for easy installation

* New Brake X.: Better dosed and again stronger push brake

* 10 Auto-Bremsprofile für ein perfektes Setup 10 Auto-braking profiles for a perfect setup

* Optimized Internal-Temp-Check System 2: Allows you to read the maximum temperature reached internal control

* Sensored Design

* AutoCell system: Automatic conversion NiMH LiPo

* Externally replaceable power capacitor and 3.3 mm ² power cable

* Motor Limit: over 2.5T (at 6.0V) - over 3.0T (at 7.2V)

* Voltage range 4.8 - 7.4

RTEmagicC_SXXNF.jpg.jpg

LRP - SXX TC Brushless System

LRP is proud to present the final version of the all new SXX Competition TC spec speed control making its official debut at this years TCM representing the best of today´s brushless speed controls!

The prototype of the SXX TC spec was extremely successful at the World Championship 2008 in Thailand, where the speed controller brought home the World Championship title in its first race and placed a total of 6 speed controls out of 10 in the A-main. The final production version of the SXX TC spec speed control is now ready for its entry into the winners circle at this years TCM in Eppelheim, Germany!

With a completely revised and updated software ADPC 2 you will experience even better throttle and brake control than even before. The heat sink and heat dissipation hs been improved even further with a lower profile and a more optimised inner design for heat dissipation. A new low profil high-rpm plugged fan as well as the optimised Internal Temp Check System 2 are some of the other new features on this all new LRP SXX TC spec speed controller.

Features:

•C³ Technology: Revolutionary Copper Core Cooling technology for lowest running temperature

•New X.Brake: Stronger brake and 10 autobrake settings for perfect adjustments

•New ADPC 2 software: 10 power profiles, includes all profiles used by the team

•Extra small size: 30.5x34x21mm

•Optimised Internal Teamp Check System 2: Allows you to read out the maximum internal temperature that the speedo reached

•Sensored design

•AutoCell System

•Externally removable power capacitor and 3.3²mm power cable

•Included plugged high-performance fan

•Brushless Forward/Brake

•Voltage input 4.8-7.4V

new_prv_prd_390x274_80950.jpg

SXX TC spec

The all new SXX TC spec represent the best of today’s brushless speed control! With its new ADPC 2 software, low profile heatsink and plugged fan, optimised Internal Temp Check System 2 and many more great features results in a perfect speed control for 1/10 Onroad (Touringcar modified) and 4wd Offroad modified.

Features:

• C3 Technology: Revolutionary Copper Core Cooling

technology for lowest running temperatures

• New X.Brake: Stronger brake and 10 autobrake setting for

perfect adjustments.

• New ADPC 2 software: 10 power profiles, includes all

profiles used by the team.

• Extra small size: 30.5x34x21mm

• Optimised Internal Temp Check System 2: Allows you to read out the maximum internal temperature that the speedo has reached.

• Sensored design

• AutoCell System: Automatic NiMH-LiPo adaptation

• Externally removable power capacitor and 3.3mm2 power cable

• Included with plugged high-performance fan

• Brushless type: Forward/Brake

• Voltage Input: 4.8-7.4V

• Motorlimit²: Over 2.5T (6.0V) / Over 3.0T (7.4V)

² measured at 7.2V

Order No. - Item

80950 - SXX TC spec

new_prv_prd_390x278_80900.jpg

LRP SXX Competition

LRP sets new standards and is conquering R/C-racing worldwide!

SXX series is a complete redesign of the super-successful SPHERE series and boosts brushless performance into a new dimension. LRP once again confirms and proves its leading position in brushless technology.

High-tech features and matched components is what makes the all new SXX Competition the highest performing speed control today. This completely new revolutionary speed control set new benchmarks is brushless speed-control technology. The SXX Competition is specially developed for 1/12 Onroad and 2wd Offroad.

Features:

• C3 Technology: Revolutionary Copper Core Cooling technology for lowest running temperatures

• New X.Brake: Stronger brake and 10 autobrake setting for perfect adjustments.

• New ADPC 2 software: 10 power profiles, includes all profiles used by the team.

• Extra small size: 30.5x34x16mm

• Optimised Internal Temp Check System 2: Allows you to read out the maximum internal temperature that the speedo has reached.

• Sensored design

• AutoCell System: Automatic NiMH-LiPo adaptation

• Externally removable power capacitor and 2.6mm2 power cable

• Brushless type: Forward/Brake

• Voltage Input: 4.8-7.4V

• Motorlimit²: Over 4.0T (6.0V) / Over 4.5T (7.4V)

Order No. - Item

80900 - SXX Competition

Est-ce que quelqu'un aurait la notice en français pour pouvoir programmé le lrp sxx tc ou alors me donner le site ou se trouve la notice?

Merci.

Bonjour,

J'aurais souhaitais avoir quelques avis sur le nouveau LRP SXX TC-SPEC. Qu'en pensez vous? Pas trop de soucis au niveau réglage, parametrage de la radio?..

Bonjour,

J'aurais souhaitais avoir quelques avis sur le nouveau LRP SXX TC-SPEC. Qu'en pensez vous? Pas trop de soucis au niveau réglage, parametrage de la radio?..

il marche trés bien j'en ai un ainsi qu'un pot, assez simple a régler pour mon ami (un peu plus difficile pour moi car la notice en anglais dans mon cas)

j'ai ce vario avec un brushless nosram 3.5 et pour l'instant pas de probléme, mon pot lui l'utilise avec un novak 4.5 qui tourne aussi bien.

nous sommes en lipo et la cut off marche trés bien.

Bonjour,

difficile de trouver plus simple a regler....

difficile de trouver plus simple a regler....

Merci beaucoup, oui j'ai vu qu'il avait un boitier de programmation comme le speed passion, cela m'arrange parce qu'en étant daltonien, les leds de couleurs me rendent fou :)

Merci beaucoup, oui j'ai vu qu'il avait un boitier de programmation comme le speed passion, cela m'arrange parce qu'en étant daltonien, les leds de couleurs me rendent fou :)

Même problème que toi, mais aucun souci pour le régler contrairement au sphère.

bonjour, je souheterai reprendre apres plus de 10 année d'arret donc un peu perdu. Quelqu'un pourrai me dire si il faut un ventilo au dessus d'un sxx y'a t'il un risque réel de surchauffe??? merci

Dépends du moteur que l'on veut passer. En sxx moi je ne vends que le tc donc "no limit" comme ça pas de pb et je conseille de laisser ventilo si gros mot

SXX Stock-Spec Speed Control #LRP80910

lrp80910.jpg

SXX Technology plus Boost for Stock Racing

Attention, stock racers! Now you too can use the World Championship technology of the LRP SXX competition speed control series.

LRP has combined the revolutionary technology of the 2008-2009 IFMAR World Championship SXX TC Spec with new developments in stock-spec speed control technology to bring you the SXX Stock-Spec Brushless Speed Control.

SXX Stock-Spec Brushless Speed Control features:

• Dual ADPC Max Software. Independent adjustment of "Feel" and "Boost" for maximum flexibility and high power.

• Twin BEC. Constant 6V/3A output with 3.0V to 7.4V batteries. No need for receiver battery for 1S LiPo or 4-cell NiMH Batteries.

• Revolutionary Internal Temp Check System 3. Allows you to read the maximum internal temperature for both the speed control and motor.

• AutoCell System 2 (3.0V to 7.4V input voltage). Fully adjustable cut-off system for all types of cells.

• Extra Small Size. 30 x 34 x 21mm for easy installation in most vehicles.

• C3 Technology. Revolutionary Copper Core Cooling technology for lowest-running temperature.

Team Associated

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now